2020-12-15, 23:19
Medlem
Virre217s avatar
Hej, detta är kanske en dum och självklar fråga men det är så att jag köpt en flygbiljett som det nu ser ut som att jag inte kommer kunna använda, och tyvärr så köpte jag inte till avbokningsskydd eller annat.

Det är dock lite synd att den helt går till waste, flygbiljetter är ju kopplad till en person, men kan de säljas vidare så de kan användas av en annan person?
Och om så är fallet, vilka ställen är att föredra om man vill sälja sin biljett då jag inte har aning om hur man hittar köpare?
Citera
2020-12-15, 23:21
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virre217
Hej, detta är kanske en dum och självklar fråga men det är så att jag köpt en flygbiljett som det nu ser ut som att jag inte kommer kunna använda, och tyvärr så köpte jag inte till avbokningsskydd eller annat.

Det är dock lite synd att den helt går till waste, flygbiljetter är ju kopplad till en person, men kan de säljas vidare så de kan användas av en annan person?
Och om så är fallet, vilka ställen är att föredra om man vill sälja sin biljett då jag inte har aning om hur man hittar köpare?

Du får nog bäst svar om du ringer bolaget du bokat med. Har varit med om nånstans att man kan ändra namn men det är säkert olika.
Citera
2020-12-16, 00:00
Moderator
Neksnors avatar
Handlar det om en vanlig standardbiljett inom EU så är inte otroligt att flygbolaget struntar i att ID-kolla resenären. Ryan air tror jag dock är ett undantag.

Själv hade jag varit jävligt tveksam till att köpa en biljett i någon annans namn. Då biljetten i stort sett endast än ett nummer så skulle den kunna säljas till många människor.
Citera
2020-12-16, 03:27
Medlem
Det ska gå ändra namn på flygbiljett, har gjort det med Ryanair men det kostade runt 500riksdaler.
Citera
2020-12-16, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virre217

Svaret finns i villkoren ni kom överens om när du köpte biljetten=ingick avtalet. Bara att läsa där.
Citera
2020-12-17, 19:30
Medlem
Virre217s avatar
Tyvärr tillät inte mitt bolag ändringar, men kan ändå tipsa om denna för dem som det kan var aktuellt för

https://www.facebook.com/groups/197317560429058/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in