Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-15, 13:40
Medlem
Ibland loggas jag ut från FB utan att jag själv loggat ut. Det sker inte ofta men det sker. Vad beror detta på? Någon annan det krånglat lite för? Kan det bero på FB självt eller är det datorn/internet?
Jag kan vara inne och skrolla mellan sidor, läsa lite i olika trådar. Sedan efter ett tag när jag ska skriva så upptäcker jag att jag loggats ut, kanske tre sidor(trådar) tidigare, fast utan att jag märkte något då.

Det blir inte som när man loggar ut själv, alltså att man kommer till den Flashbacks startsida. För när ni loggar ut så kommer ni direkt till startsidan där ni är utloggade. I mitt fall kommer jag inte till startsidan då jag automatiskt och ofrivilligt loggas ut, utan kommer till den tråd eller sida jag klickar på. Det gör att det oftast tar ett tag innan jag märker att jag loggats ut. Någon som känner igen detta? Hur blir det när ni loggas ut automatiskt? Blir det samma som för mig att ni märker det efter ett tag?
Senast redigerad av xzogia 2020-12-15 kl. 13:43.
Citera
2020-12-15, 13:44
Medlem
rymdteleskops avatar
när du loggar in finns lilla rutan [ ] kom ihåg mig du ska klicka i denna om du inte vill bli utloggad efter liten tid
Citera
2020-12-15, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdteleskop
när du loggar in finns lilla rutan [ ] kom ihåg mig du ska klicka i denna om du inte vill bli utloggad efter liten tid

Ok, tack. Det kände jag inte till. Men ibland har det inte gått så lång tid, utan ganska kort tid och loggas ut trots det.
Citera
2020-12-15, 13:55
Medlem
rymdteleskops avatar
jag tycker utan man kryssar i rutan att det går ganska fort att bli utloggad. men inte kaos fort

då kan det ha med din webbläsare att göra ev, tror inte det är flashback i sig iaf. om du håller på och blockerar kakor och sånt kanske det är något som krånglar med det
Citera
2020-12-15, 13:57
Medlem
Citat:

Det märkliga är att den loggas ut så fort, det är ju egentligen bara några få minuter mellan sidorna när man läser och öppnar. Den borde ju hålla en inloggad lite längre än så även om man inte fyllt i den lilla rutan. Därför jag undrar vad det kan bero på. Har du loggats ut med korta mellanrum när fliken inte varit ibockad?
Citera
2020-12-15, 14:02
Medlem
rymdteleskops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xzogia
Det märkliga är att den loggas ut så fort, det är ju egentligen bara några få minuter mellan sidorna när man läser och öppnar. Den borde ju hålla en inloggad lite längre än så även om man inte fyllt i den lilla rutan. Därför jag undrar vad det kan bero på. Har du loggats ut med korta mellanrum när fliken inte varit ibockad?
nä, tror det rör sig om en kvart eller så. har hänt att jag suttit och skrivit inlägg och sedan när jag försökt posta de så har jag varit urloggad. nu när jag tänker på det borde det också vara "femton minuter inaktivitet" där öppna ny sida = aktivitet. så jag vetefan, det är nog något extra vajsing för dig. jag tänker på kakor för det är väl där inloggningen sparas, kanske om du har dynamisk ip som skickar runt dig? inga andra hemsidor som beter sig på detta vis?
Citera
2020-12-15, 14:04
Medlem
Citat:
nä, tror det rör sig om en kvart eller så. har hänt att jag suttit och skrivit inlägg och sedan när jag försökt posta de så har jag varit urloggad. nu när jag tänker på det borde det också vara "femton minuter inaktivitet" där öppna ny sida = aktivitet. så jag vetefan, det är nog något extra vajsing för dig. jag tänker på kakor för det är väl där inloggningen sparas, kanske om du har dynamisk ip som skickar runt dig? inga andra hemsidor som beter sig på detta vis?

Har inte lagt märke till det med något annat i alla fall. Men tack för tipset.
Citera
2020-12-15, 14:10
Medlem
rymdteleskops avatar
i vilket fall, testa med rutan ikryssad. blir du urloggad då är det ju något som är fel.
Citera
2020-12-15, 14:34
Medlem
Citat:
i vilket fall, testa med rutan ikryssad. blir du urloggad då är det ju något som är fel.

Jag ska testa. Det är ju egentligen inget jätteproblem, men det sker ju ibland. Kan tänka mig att det sker rätt ofta på FB bland massa användare, men det är en sån sak som de flesta inte bryr sig om antar jag.
Citera
2020-12-15, 15:37
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xzogia
Att bocka i "Kom ihåg mig" bör lösa dina problem.

Jag har själv bråkat med samma problem där anledningen var instabil lina. Tappade kontakt under en väldigt kort stund som inte påverkade andra sidor men FB var "kinkig" och slängde ut mig.

Om du väljer föreslagen lösning så glöm inte att du måste manuellt logga ut när du är klar för om någon annan mot förmodan kommer åt din enhet så kommer denne även åt ditt FB-konto. Det räcker alltså inte att stänga webbläsaren.
Citera
2020-12-15, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Att bocka i "Kom ihåg mig" bör lösa dina problem.

Jag har själv bråkat med samma problem där anledningen var instabil lina. Tappade kontakt under en väldigt kort stund som inte påverkade andra sidor men FB var "kinkig" och slängde ut mig.

Om du väljer föreslagen lösning så glöm inte att du måste manuellt logga ut när du är klar för om någon annan mot förmodan kommer åt din enhet så kommer denne även åt ditt FB-konto. Det räcker alltså inte att stänga webbläsaren.

Tack!
Citera
2020-12-15, 21:03
Medlem
StefanHeterJags avatar
Tror att man har en timeout på sessionen som är mellan 15-20 minuter, gör man ingenting på den tiden så loggas man ut för att sessionen inte har uppdaterats. Varje gång du klickar på en länk, byter sida osv så nollställs sessions-timeouten så att det dröjer 15-20 minuter till innan den kickar in.
Har man autologin/kom ihåg mig, så märker man inte av det för att när sessionen timeas ut så loggas man helt enkelt in igen automatiskt med hjälp av kakor som är satt i browsern.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in