Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-15, 21:24
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Är alltid inloggad på min mobil och det har aldrig hänt att jag har blivit utloggad.

Jag kryssade i rutan "Kom ihåg mig" för väldigt länge sedan.
Citera
2020-12-16, 21:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xzogia
Ibland loggas jag ut från FB utan att jag själv loggat ut. Det sker inte ofta men det sker. Vad beror detta på? Någon annan det krånglat lite för? Kan det bero på FB självt eller är det datorn/internet? Jag kan vara inne och skrolla mellan sidor, läsa lite i olika trådar. Sedan efter ett tag när jag ska skriva så upptäcker jag att jag loggats ut, kanske tre sidor(trådar) tidigare, fast utan att jag märkte något då.

Det blir inte som när man loggar ut själv, alltså att man kommer till den Flashbacks startsida. För när ni loggar ut så kommer ni direkt till startsidan där ni är utloggade. I mitt fall kommer jag inte till startsidan då jag automatiskt och ofrivilligt loggas ut, utan kommer till den tråd eller sida jag klickar på. Det gör att det oftast tar ett tag innan jag märker att jag loggats ut. Någon som känner igen detta? Hur blir det när ni loggas ut automatiskt? Blir det samma som för mig att ni märker det efter ett tag?

Om du använder Tor händer detta stup i kvarten eftersom du ser ut som en ny användare varje gång Tor byter exitnod. Lösningen är som redan påpekats att klicka i [ ] Kom ihåg mig-boxen som sparar en cookie med ditt login. Har du däremot en stabil uppkoppling via t.ex. VPN ska detta inte hända.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in