2020-12-26, 14:16
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Kvinnor kommer inte söka sig de män som i nuläget har svårt att attrahera kvinnor. Alla undersökningar visar att de män som har svårast att attrahera kvinnor är de fattigaste männen dvs de män som får sin försörjning från välfärdssystemet, försvinner deras sjukersättning, ekonomiskt bistånd och liknande lär dessa män hamna på härbärgen. Du är väl medveten om att fattiga män och kvinnor skulle hamna på gatan om samhället inte delade ut diverse bidrag till de som är oanställningsbara av olika skäl

Det är väl också så att civilisationens grundpelare är kärnfamiljen. Att väst kommer raseras och ersättas är en konsekvens av att man inte längre upprätthåller dessa ideal, som får erkännas går mot våra djuriska drifter, men som skapade sund uppväxt och bra förutsättningar åt kommande generationer. Män var tvungna att motiveras på något vis.

När detta inte längre är normen är det tillfälligt fittpirr som istället ska upprätthållas, det skapar inga storslagna civilisationer.

Vad som är rätt eller fel får var och en bestämma. Jag resonerar mest kring fenomenen som uppstår, vad som kan tänkas bli dess konsekvenser, samt hur man bör navigera i all röra på bäst vis.
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2020-12-26 kl. 14:25.
Citera
2020-12-26, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Det är väl också så att civilisationens grundpelare är kärnfamiljen. Att väst kommer raseras och ersättas är en konsekvens av att man inte längre upprätthåller dessa ideal, som får erkännas går mot våra djuriska drifter, men som skapade sund uppväxt och bra förutsättningar åt kommande generationer. Män var tvungna att motiveras på något vis.

När detta inte längre är normen är det tillfälligt fittpirr som istället ska upprätthållas, det skapar inga storslagna civilisationer.

Vad som är rätt eller fel får var och en bestämma. Jag resonerar mest kring fenomenen som uppstår, vad som kan tänkas bli dess konsekvenser, samt hur man bör navigera i all röra på bäst vis.
Med pratet om att ta bort välfärd så kommer de fattigaste tvingas förlita sig på välgörenhet och det lär inte direkt öka chansen att bilda relation
Citera
2020-12-26, 22:50
Medlem
DrDoaks avatar
Det är en blandad kompott som TS tar upp. Invandrare och bostadsbrist och lite annat.

Att unga män inte klarar sig i skolan kanske ändå är något de behöver ta tag i själva? Jag kommer ihåg när jag gick i skolan, många killar kastade sudd och kuddar på varandra medan tjejerna gjorde sina läxor. Det är ju inte så konstigt att killarna hamnar efter då.

Sen tror jag att incel har att göra med att många unga män kollar på porr och spelar dataspel istället för att gå ut i verkligheten. De lever i en digital värld, som ett slags självvalt matrix där de pluggar in sig för att slippa ta tag i verklighetens mödor. Det bästa samhället kan göra är en koordinerad cyberattack som stänger ner all porr och alla spelservrar, då kanske dessa unga män skulle vara tvungna att lämna pojkrummet.

Det finns länder där man bor tre generationer i samma lilla råttbo och där är folk ändå inte incel, typ Italien och många medelhavsländer. Uppenbarligen är det inte bostadsbristen som är enda orsaken, även om jag kan hålla med om att det är ett problem av andra skäl.

Många av invandrarna som kommer hit är analfabeter och har mycket svårt att hävda sig, så om man känner sig hotad av dessa bör man nog ta en titt i spegen. Invandrare generellt är oftare incels procentuellt än svenskar tror jag, gäller väl framför allt hazarerna som lever med utvisningsbeslut. Det känns lite fjantigt att en frisk och ung svensk man ska skylla på att dessa killar "tar tjejerna" även om det finns enskilda fall förstås.

Är det tragiskt att Sverige har flest incels i världen? Ja, det tycker jag. Skälen till det är dock enligt mig att många incels behöver ta sig en titt i spegeln och vara självkritiska. Ingen tvingar en incel att ta tag i sitt liv, men de skulle må bättre av att göra det.

Sankt Hamudi (en arabisk incel från Syrien, som nu bor i Tyskland) gjorde en video där han beklagade sig över att han var fet och hade ölmage. Att gå till gymmet och äta bättre mat fanns tydligen inte på kartan...
https://www.youtube.com/watch?v=RCAovuH7w6Y

Sen kan man ju vara en manlet (dvs. kortväxt) och andra grejer som inte är till fördel, men om kvinnor väljer bort dessa män så borde det inte vara mer vanligt nu än innan. Jag har svårt att se hur kvinnor skulle ha gift sig med manlets i stor omfattning på 1800-talet för att välfärdsstaten inte fanns. Dessa män spred oftast inte sina gener vidare och det "problemet" borde snarare bli mindre för varje generation. Samma sak med flintskallighet och andra egenheter som kanske de flesta kvinnor inte gillar, ifall det är en dealbreaker för kvinnors biologi borde dessa gener ha rensats ut men uppenbarligen bryr sig inte alla kvinnor om det och då kan dessa män få barn ändå.

Angående välfärdsstaten så anser jag att om folk tycker det är fel kan de jobba svart istället för att vara arga på kvinnor. Jag tycker alla borde jobba svart (av andra skäl än detta) så hela grejen med att vara arg för att man betalar in till något man inte gillar känns handlingsförlamat. Staten kan bara ta dina pengar om du är för osmart för att komma undan staten. Om du inte kan det är du inte särskilt smart då till och med nyanlända hazarer utan svenskakunskaper lyckas fixa svartjobb.

Det riktigt tragiska här tycker jag är att vissa män vill att kvinnor ska bli så fattiga så att de måste sälja sina kroppar till oattraktiva män (i eller utanför en relation). Tanken att man ska bli en attraktiv man verkar helt främmande för vissa män. Sorgligt, säger jag.
Citera
2020-12-28, 17:29
Medlem
Inceltrådar här brukar snabbt sväva ut i all möjlig pajkastning och trams men jag vill försöka ge mitt bidrag till diskussionen.

Det anses förmodligen inte som en tragedi eftersom vanligt folk i regel helt enkelt inte bryr sig. Man har inte tid eller ork för empati för människor som är så distansierade från än själv på alla plan. Jag tycker inte att man kan klandra vanliga människor för det. Ingen förväntar väl sig att folk ska gå man ur huse för alla orättvisor och allmänt elände som drabbar icke närastående. Incelmän är dessutom nästintill osynliga för de allra flesta. Dels på grund av att många av oss som är oskulder upp i hög ålder sällan vill skylta med det.

Den exponering folk får är istället genom någon incelartikel i kvällsblaskan eller när de snubblat över en hatiskt video som slängts ihop av någon tragisk individ. Folk börjar då associera män som är oskulder med individuer som dryper av hat, bitterhet, kvinnoförakt och så vidare. Se bara på vissa av inläggen i den här tråden. Det är ju nästan bara sådant som får spridning.

Det är enklare att avfärda problemformuleringen genom att påstå att gruppen som kollektiv består av misogyna tokstollar uppfyllda av hat.

Huruvida den fortsatta procentuella ökningen av incelmän kommer leda till problem för samhället i stort återstår att se, men om så är fallet tror jag jag att det kan dröja någon generation.
Senast redigerad av ddddg 2020-12-28 kl. 17:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in