Citat:
Ursprungligen postat av
lonewolfno1
Gillar de här jämförelserna med naturen där jämförelsen är olika spidda arter med helt olika mekanismer för urval... Ungefär lika relevant som att jämföra äppelskal med en båts flytförmåga i sammahanget blomdofter.
Det är endast din egen jämförelse som är helt irrelevant i detta sammanhang.
Fortplantning och parningsstrategier i djurlivet har dock vissa mönster som syns bland många olika arter och så även hos människan. Standard är att honan väljer ut sin partner och att många hanar, kanske majoriteten rentav, inte får sprida sina gener.
Som tur är så har människan tankeförmåga nog att förstå att inte allt i livet går ut på att para sig och föra sina gener vidare. Det är egentligen inte konstigt alls att en del "blir över" och vi måste inte se detta som en tragedi heller. Sånt skapar bara mer stigmatisering och onödig press hos dessa personer.
Citat:
Ursprungligen postat av
SalmonandEgg
Dagens välfärdssamhälle där varje kvinna får 4 miljoner kronor av män under en livstid (i snitt) är allt annat än "naturligt".
Ta bort välfärden, ta bort lagar, vips så kommer kvinnor att söka sig till lugna trygga män igen (och dessa incels som ofta är väldigt smarta blir plötsligt återigen intressanta).
Återigen, dagens samhälle är inte naturligt.
Era korkade jävla hippien.
Nej tack till denna osmakliga idé. Kvinnor ska inte behöva gå emot hela sin innersta natur i att ligga med oattraktiva män och därav må dåligt vilket de garanterat skulle göra om de tvingades till detta. Bara tanken på det är äcklande nog kan jag säga dig.
Om du lider av att betala skatt till diverse inrättningar och mindre bemedlade grupper i samhället (det finns ganska många fler grupper ur den kategorin än bara lågavlönade kvinnor

) så får du väl låta bli att jobba då?
Jag gillar inte när mina skattepengar går till hjälpmedel för lungcancersjuka rökare som satt sig själva i klistret med denna fullkomligt idiotiska och hänsynslösa ovana men tyvärr så har jag inte så mycket att välja på då jag vill jobba för att kunna tjäna mina egna pengar.
Eller välj ett lågavlönat arbete som genererar mindre skatt för dig då ditt gastande högerspöke