2020-12-25, 10:58
Medlem
Conams avatar
Trodde det här ämnet var uttjatat, alla får inte! Alla kan inte, många skulle inte ha fortplantat sig!
Citera
2020-12-25, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Det är givetvis inte så att problemet är att "inte få sex", VEM SOM HELST som kan skrapa ihop 2000kr kan få fitta.

Det handlar om mycket djupare ting än så. Kärlek, värme, känsla av mening. Ett förhållande, en familj, barn.

Varför man säger att "dom bara vill ha sex!!" är givetvis bara för att klanka ner på dom, "de är bara snuskgubbar som vill knulla!!", då blir det så mycket enklare att bara tysta dessa personer.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Fortsätter incel-gruppen att växa (vilket den kommer att göra med rådande politiska klimat och könsdynamik) så kommer hela samhället att rasa samman, välfärden kan ni säga bye bye till, brudar, er trygghet kommer givetvis fortsätta minska varje år som går också.
Det är ju olagligt att köpa sex och dessutom kan man ogilla dessa tjänster.
Citera
2020-12-25, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Samhällsutvecklingen gör det knappast lättare för incels, men innerst inne har man ett eget ansvar för att få ligga eller få kärlek. Jag ser och har alltid sett bra ut, men jag var incel för 10+ år sen (hade haft sex men var så lite så såg mig som oskuld). Lösningen var att flytta och bli student, tona ner på min nördighet och prata vanligare, och om vanliga samtalsämnen. Och att våga ta kontakt. Innan var jag socialt handikappad med tjejer, de vill inte prata om andra världskriget när de precis träffat en kille.

Många incels bryr sig dock inte, känner två killar som är 26 som är smarta civilingenjörer med bra jobb och hög lön, de är så nördiga så de har förträngt längtan efter kvinnor i sitt liv.

Fetat
Fast är de då verkligen Incels? Om de inte bryr sig är de väl knappast att betrakta som "ofrivilliga"? Låter som om att du gör samma misstag som många andra och likställer Incel med "singel". MGTOW är t ex singlar men inte Incels. Låter som om att de två du refererar till är mer på MGTOW än Incel.
Citera
2020-12-25, 15:26
Medlem
Statistiken är helt baserad på tre incelforums besökare enligt nationalitet, vilket inte säger mycket. De som läst metadiskussioner om incels vet att det är många aktiva knullare som besöker dessa forum för att få sig ett gott skratt. Jag ingår själv i de 4,6-7,3 procent svenskar som besöker skojiga incelforum.
Citera
2020-12-25, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Inte fel med två färre personer i världen som springer efter kvinnor. En man ska bara initiera intresse om det finns en öppning för honom.

Få saker är så omanliga som män som apar sig och spelar Allanballan för att få ihop det med en kvinna.
Fan, nörden är ju en solklar vinnare i sammanhanget.

Citat:
Ursprungligen postat av Sea12
Fetat
Fast är de då verkligen Incels? Om de inte bryr sig är de väl knappast att betrakta som "ofrivilliga"? Låter som om att du gör samma misstag som många andra och likställer Incel med "singel". MGTOW är t ex singlar men inte Incels. Låter som om att de två du refererar till är mer på MGTOW än Incel.

Helt rätt, jag som uttryckte mig slarvigt. De är nöjda oskulder som satsar hårt på karriären och trivs med sina jobb, istället för att vara arbetslösa och hjärndöda hunkar som lever för jakten på fitta.
Citera
2020-12-25, 16:23
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Trodde det här ämnet var uttjatat, alla får inte! Alla kan inte, många skulle inte ha fortplantat sig!
Eller hur? Och ja, svårare än så här behöver det faktiskt inte vara men ändå ska vissa mopsa upp sig och envist fortsätta ifrågasätta det naturliga tillståndet när det kommer till sex och fortplantning.

Till och med myror förstår att inte alla i stacken är menade att reproducera sig utan att det finns olika uppgifter för olika sorters myror och alla fyller sin funktion oavsett vilken grupp de tillhör. Önskar att människan vore lika smart som en myra.
Senast redigerad av AuticaMinore 2020-12-25 kl. 16:26.
Citera
2020-12-25, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Eller hur? Och ja, svårare än så här behöver det faktiskt inte vara men ändå ska vissa mopsa upp sig och envist fortsätta ifrågasätta det naturliga tillståndet när det kommer till sex och fortplantning.

Till och med myror förstår att inte alla i stacken är menade att reproducera sig utan att det finns olika uppgifter för olika sorters myror och alla fyller sin funktion oavsett vilken grupp de tillhör. Önskar att människan vore lika smart som en myra.

Gillar de här jämförelserna med naturen där jämförelsen är olika spidda arter med helt olika mekanismer för urval... Ungefär lika relevant som att jämföra äppelskal med en båts flytförmåga i sammahanget blomdofter.

Citat:
Många incels bryr sig dock inte, känner två killar som är 26 som är smarta civilingenjörer med bra jobb och hög lön, de är så nördiga så de har förträngt längtan efter kvinnor i sitt liv.
Hur vet du att de inte bryr sig? Om jag brydde mig så skulle jag ändå inte låtsas om det för att slippa bli sedd som en desperat nolla av folk jag är bekant med.
Citera
2020-12-26, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore

Dagens välfärdssamhälle där varje kvinna får 4 miljoner kronor av män under en livstid (i snitt) är allt annat än "naturligt".

Ta bort välfärden, ta bort lagar, vips så kommer kvinnor att söka sig till lugna trygga män igen (och dessa incels som ofta är väldigt smarta blir plötsligt återigen intressanta).

Återigen, dagens samhälle är inte naturligt.

Era korkade jävla hippien.
Citera
2020-12-26, 02:42
Medlem
bithaxs avatar
Ta bort alla thailändskor, och plötsligt har vi 30% incels vid t.ex skanstull i Stockholm och andra platser där massa thais håller till.

Jävlar vad många thaibrudar det finns i sverige, och män. Man hör aldrig något om dem. De enda de åker dit för är prostitution.
Citera
2020-12-26, 03:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Samhällsutvecklingen gör det knappast lättare för incels, men innerst inne har man ett eget ansvar för att få ligga eller få kärlek. Jag ser och har alltid sett bra ut, men jag var incel för 10+ år sen (hade haft sex men var så lite så såg mig som oskuld). Lösningen var att flytta och bli student, tona ner på min nördighet och prata vanligare, och om vanliga samtalsämnen. Och att våga ta kontakt. Innan var jag socialt handikappad med tjejer, de vill inte prata om andra världskriget när de precis träffat en kille.

Bryr man sig inte så är man ju inte incel per definition. Då är man en volcel.
Citera
2020-12-26, 09:46
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolfno1
Gillar de här jämförelserna med naturen där jämförelsen är olika spidda arter med helt olika mekanismer för urval... Ungefär lika relevant som att jämföra äppelskal med en båts flytförmåga i sammahanget blomdofter.
Det är endast din egen jämförelse som är helt irrelevant i detta sammanhang.

Fortplantning och parningsstrategier i djurlivet har dock vissa mönster som syns bland många olika arter och så även hos människan. Standard är att honan väljer ut sin partner och att många hanar, kanske majoriteten rentav, inte får sprida sina gener.

Som tur är så har människan tankeförmåga nog att förstå att inte allt i livet går ut på att para sig och föra sina gener vidare. Det är egentligen inte konstigt alls att en del "blir över" och vi måste inte se detta som en tragedi heller. Sånt skapar bara mer stigmatisering och onödig press hos dessa personer.

Citat:
Dagens välfärdssamhälle där varje kvinna får 4 miljoner kronor av män under en livstid (i snitt) är allt annat än "naturligt".

Ta bort välfärden, ta bort lagar, vips så kommer kvinnor att söka sig till lugna trygga män igen (och dessa incels som ofta är väldigt smarta blir plötsligt återigen intressanta).

Nej tack till denna osmakliga idé. Kvinnor ska inte behöva gå emot hela sin innersta natur i att ligga med oattraktiva män och därav må dåligt vilket de garanterat skulle göra om de tvingades till detta. Bara tanken på det är äcklande nog kan jag säga dig.

Om du lider av att betala skatt till diverse inrättningar och mindre bemedlade grupper i samhället (det finns ganska många fler grupper ur den kategorin än bara lågavlönade kvinnor ) så får du väl låta bli att jobba då?

Jag gillar inte när mina skattepengar går till hjälpmedel för lungcancersjuka rökare som satt sig själva i klistret med denna fullkomligt idiotiska och hänsynslösa ovana men tyvärr så har jag inte så mycket att välja på då jag vill jobba för att kunna tjäna mina egna pengar.

Eller välj ett lågavlönat arbete som genererar mindre skatt för dig då ditt gastande högerspöke
Citera
2020-12-26, 11:14
Medlem
Citat:

Kvinnor kommer inte söka sig de män som i nuläget har svårt att attrahera kvinnor. Alla undersökningar visar att de män som har svårast att attrahera kvinnor är de fattigaste männen dvs de män som får sin försörjning från välfärdssystemet, försvinner deras sjukersättning, ekonomiskt bistånd och liknande lär dessa män hamna på härbärgen. Du är väl medveten om att fattiga män och kvinnor skulle hamna på gatan om samhället inte delade ut diverse bidrag till de som är oanställningsbara av olika skäl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in