2020-12-14, 23:33
Medlem
Jag kan handla med paypal, men när jag försöker
att logga in så går det inte, och när de ska ringa
mig för att jag ska uppge en kod så att jag kan få
ett nytt lösenord, så ser jag att de försöker att ringa
mitt hemnummer som jag stängde för minst 10 år
sen.

Hur löser man detta?
Citera
2020-12-14, 23:56
Medlem
Logan5s avatar
Tjae, du kan ju googla söksträngar i stil med " paypal no phone " eller " paypal lost phone ". Det lilla jag läste var att man skulle kunna lägga till ett nytt nummer.

Det bästa är att ha ett mobilnummer kopplat till sitt paypal-konto för då kan man välja att få ett SMS med verifikationskoden.

Det känns som att paypal försöker avveckla sig självt eller är under konstant attack då telefonverifieringskraven står som spön i backen.
Citera
2020-12-15, 01:26
Bannlyst
Mitt tips är att undvika paypal så gott det går. Förstår inte hur folk vågar lägga in pengar på den sidan när de kan frysa alla dina tillgångar om du inte kan uppvisa 100 dokument som styrker att du är du. Inte ens om du uppvisar alla dokument så är det säkert att de låser upp ditt konto då det verkar sitta ett gäng efterblivna robotar där som granskar.
Citera
2020-12-15, 06:14
Medlem
hashs avatar
Från och med nu på onsdag tar Paypal ut en avgift för så kallat "inaktiva konton". 120 kronor ska det kosta den som har pengar på ett Paypal-konto men inte handlat eller loggat in på över ett år.

Sjukt att man kräver pengar av kunder som är inaktiva.
Citera
2020-12-15, 10:04
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragefuel
Mitt tips är att undvika paypal så gott det går. Förstår inte hur folk vågar lägga in pengar på den sidan när de kan frysa alla dina tillgångar om du inte kan uppvisa 100 dokument som styrker att du är du. Inte ens om du uppvisar alla dokument så är det säkert att de låser upp ditt konto då det verkar sitta ett gäng efterblivna robotar där som granskar.

att använda paypal för att köpa saker är inga problem, värre att sälja saker via det
Citera
2020-12-15, 12:42
Medlem
Jag hade samma problem. Också beroende på att numret jag uppgivit gick till vår gamla hemtelefon som numera är urkopplad.
Jag fick kontakt med dem via chatten de har. Jag hittade den viva "kontakta oss" och fick bra hjälp med mitt ärende. De avslutade mitt konto hos dem :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in