Flashback bygger pepparkakshus!
2020-12-15, 04:20
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Nej dom flesta är väl ute efter att knulla, inget fel i det heller men att tro att man ska hitta "sin livs kärlek" och sånt dravvel som står på många profiler är ju en utopi. Riktig kärlek hittar man bäst spontant genom vänner och vänners vänner, eller i en affär eller på krogen/klubben osv.
Nja det beror nog på vilken app man använder. Förstås har tjänsterna också förändrats till det sämre för att leta långsiktiga relationer, för 10-15 år sedan hittade somliga sitt livs kärlek på nätet.

Problemet idag verkar vara att en massa kvinnor inte ens vill ha tillfälliga förbindelser uran bara chatta. Om jag ska tro på de som ens får så mycket kontakt.
Citera
2020-12-20, 10:24
Medlem
Stockholmare..s avatar
Alltså man kan ju vara medlem på Badoo utan att betala något och det funkar rätt bra ändå. Matchar man med någon så kan man skriva till den personen utanvidare. Sedan om man vill skriva till vem som helst (som man inte matchat med) så måste man betala och får då tillbaks "credits". MEN, dessa credits som man använder för att betala meddelanden kan man få gratis om man bara glor på lite reklamklipp i några minuter.

Det är inte omöjligt att få kontakt med tjejer där, men visst det är många killar som är medlemmar, så skriver man till 10 tjejer så får man svar från en i snitt...
Citera
2020-12-20, 13:06
Medlem
Väldigt mycket äckligt white trash på Badoo. Tjejer med mycket bagage/tatueringar/fetknoppar/missbrukare och annat löst pack. Tinder har generellt mycket bättre kvalité på tjejerna.
Citera
2020-12-20, 13:11
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Väldigt mycket äckligt white trash på Badoo. Tjejer med mycket bagage/tatueringar/fetknoppar/missbrukare och annat löst pack. Tinder har generellt mycket bättre kvalité på tjejerna.
Är verkligen beredd att hålla med.
Citera
2020-12-20, 14:30
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmare..
Alltså man kan ju vara medlem på Badoo utan att betala något och det funkar rätt bra ändå. Matchar man med någon så kan man skriva till den personen utanvidare. Sedan om man vill skriva till vem som helst (som man inte matchat med) så måste man betala och får då tillbaks "credits". MEN, dessa credits som man använder för att betala meddelanden kan man få gratis om man bara glor på lite reklamklipp i några minuter.

Det är inte omöjligt att få kontakt med tjejer där, men visst det är många killar som är medlemmar, så skriver man till 10 tjejer så får man svar från en i snitt...

Aha upptäckta förut när jag höll på att typ 20 % av tjejerna kunde man skriva med direkt utan matchning (förövrigt svårt att matcha även om man ser helt ok ut). Men iaf visst det går att träffa om man skriver mycket men det blir nog svårare & svårare. Dock är mitt tips att ej betala där. Betalade 150 spänn förut & det räckte till 3 (svarslösa) bruttor.

Citat:
Tycker Tinder var ännu segare men jag använde ba hemsidan (då jag ej ville ha det på telskärmen).
Citera
2020-12-20, 20:21
Medlem
Stockholmare..s avatar
Något som är sjukt med just Badoo är att det är väldigt mycket tjejer från andra länder. Jag skulle säga åtminstone 25 % är alltifrån ryskor, tjejer från baltikum, Ukraina, och många asiatiska tjejer. Jag tror att många av dessa tjejer är "riktiga" och varför man får upp dessa är för att tjejerna har ställt in sig på att "befinna sig" i Sverige i själva appen. Att det är alltifrån riktiga golddiggers till sådana som vill starta nytt liv i Sverige och hitta en man här..
Citera
2020-12-20, 20:33
Medlem
Citat:

Är badoo en app precis som tinder eller? Vad är det för skillnad ?
Citera
2020-12-20, 20:36
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nornaa
Är badoo en app precis som tinder eller? Vad är det för skillnad ?
Jaa badoo är en dejtapp precis som tinder. Men jag och många andra tycker det är mycket skabbigare klientel, mycket tjejer med psykiska problem eller riktiga white trash luder som knullar för droger eller liknande. Ingen aning varför men antar att det började så och skiten dras till annan skit antar jag.
Citera
2020-12-20, 20:39
Medlem
Citat:
Något som är sjukt med just Badoo är att det är väldigt mycket tjejer från andra länder. Jag skulle säga åtminstone 25 % är alltifrån ryskor, tjejer från baltikum, Ukraina, och många asiatiska tjejer. Jag tror att många av dessa tjejer är "riktiga" och varför man får upp dessa är för att tjejerna har ställt in sig på att "befinna sig" i Sverige i själva appen. Att det är alltifrån riktiga golddiggers till sådana som vill starta nytt liv i Sverige och hitta en man här..

Intressant, hade inte suttit fel med en model från Ryssland eller Ukraina.
Citera
2020-12-20, 20:43
Medlem
Citat:
Jaa badoo är en dejtapp precis som tinder. Men jag och många andra tycker det är mycket skabbigare klientel, mycket tjejer med psykiska problem eller riktiga white trash luder som knullar för droger eller liknande. Ingen aning varför men antar att det började så och skiten dras till annan skit antar jag.

Ok. Jag har aldrig hållt på med någon nätdejting och har lite dålig koll på vad det finns och hur det funkar.
Citera
2020-12-20, 20:47
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:

Träffat två tjejer, båda från kazakstan vid olika tillfällen. De var båda bosatta här i Sverige, ingen aning varför de befann sig här, men de jobbade med städ och liknande. Riktigt läckra tjejer dock, minst 1000 gånger bättre än svenska white trash-slöddret man hittar annars på badoo. Ena var väl ganska tydlig tidigt med att försöka fiska fram pengar från mig redan på första dejten. Men det var det väl värt, ett helt OK knull
Senast redigerad av Rasande-Rose 2020-12-20 kl. 20:51.
Citera
2020-12-20, 20:50
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Nej dom flesta är väl ute efter att knulla, inget fel i det heller men att tro att man ska hitta "sin livs kärlek" och sånt dravvel som står på många profiler är ju en utopi. Riktig kärlek hittar man bäst spontant genom vänner och vänners vänner, eller i en affär eller på krogen/klubben osv.

Många tjejer som ser lite bättre ut använder det som extra instagram och är i princip bara ute efter att fiska komplimanger. Det är en inre drivkraft hos kvinnor att få kommentarer på sina utseenden på nätet, vilket diverse företag tjänar stora pengar på genom att erbjuda filter. Märklig drivkraft kan man tycka, men så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in