2021-12-07, 18:34
Medlem
Nu har Adam och Ronni Mleczkovicz hamnat i kläm med Hittamäklare.se då de manipulerat siffrorna. Min goda gosse Ronni är även en välkänd kund hos Benim och konsumerar det vita guldet som det vore syre.
Citera
2021-12-19, 15:25
Medlem
Berätta mer.

Ser att deras sidor hos Hitta Mäklare tappat infon om antalet försäljningar och rekommendationer senaste halvåret (jämför med valfri annan mäklare). Men det sjukt höga antalet rekommendationer verkar ligga kvar. Språket i alla rekommendationer är dessutom misstänkt likt.
Citera
2021-12-24, 14:06
Medlem
Prempions avatar
Kolla recensionerna på Google. https://www.google.com/search?q=unik...rome&ie=UTF-8#

De flesta recensenter har inte recenserat något annat företag.

Citat:
Emelie Klasson
3 recensioner
för 6 månader sedan
Positiva: Kvalitet, Mervärde, Professionalism
Jag och min sambo är så himla glada att vi hittade Filip Savic på Unik. Efter att ha träffat ett antal mjäkiga mäklare så klev han in i vår lägenhet helt naturligt och ägde hela stället, på det mest positiva sättet. Från dag ett var jag helt övertygad om att om någon skulle få det pris vi ville ha så var det Filip. Värt att nämna var att vi inte skulle acceptera något annat kvadratmeterpris än rekord i Birkastan (då vi egentligen inte behöver sälja) och självklart levererade Filip på stubben. Annonsen gick ut på en lördag, och inom fyra dagar hade han sålt lägenheten för 700 000 SEK över utgångspriset.

Dessutom gillade vi Filip starkt som person då han var behaglig, lyhörd och en klassisk svärmorsdröm. Perfekt för sälj!
"vi inte skulle acceptera något annat kvadratmeterpris än rekord" , "klassisk svärmorsdröm"

Citat:
David Kindgren
1 recension
för ett år sedan
Positiva: Kvalitet, Professionalism, Svarstiden
Vi köpte en lägenhet genom Gabriel Bilir. Badrummet var fuktskadat, vilket vi som köpare och även säljarna var oroliga över. Gabriel löste detta på ett perfekt sätt med tydlighet och en stor vilja att göra rätt. Gabriels tänk angående service är utan dess like. Ett stort plus är att Gabriel även gav fortsatt service i världsklass efter att papperna var påskrivna.

Ska man skriva en fejkrecension kan man väl åtminstone skriva några detaljer om vad Gabriel gjorde.

Notera att den enda recensionen som fått tummen upp är "Sämre har jag aldrig varit med om, undvik dessa skojare, inte alls pålitliga eller seriösa" ( betyg 1 stjärna av 5).
Citera
2022-01-27, 16:38
Medlem
Nu live-feedar han och hans sambo i princip födseln av sin dotter på IG. År 2021 i ett nötskal…
Citera
2022-01-27, 17:57
Medlem
Gick i samma klass som A*am i gymnasiet, han kallade sig dock inte A*am då. Ar*hia (*s) Tog studenten 2006, barn & fritidsprogrammet.
Tror inte ens att han fick slutbetyg...?
Han var inte den elev som hade högst närvaro eller brydde sig om lektionen... Hade alltid ljudet på på mobilen, lärarna var så trötta på honom. Den trevliga snubbe han verkar ha blivit idag var inte den snubben som jag kände i gymnasiet. Eller kände o kände, vi umgicks inte men går man i samma klass i tre år lär man ju känna någon.
Det övertrevliga säljar-snacket med fake-stockholmska är så fake!! Han pratar egentligen bl*tte-göteborgska...

Är väl alltid kul att det gått bra för någon, men jag har sedan jag såg honom på IG och mäklarkarriären känt en viss avsmak, det är så fake...!?
Citera
2022-01-27, 19:26
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoni
Gick i samma klass som A*am i gymnasiet, han kallade sig dock inte A*am då. Ar*hia (*s) Tog studenten 2006, barn & fritidsprogrammet.
Tror inte ens att han fick slutbetyg...?
Han var inte den elev som hade högst närvaro eller brydde sig om lektionen... Hade alltid ljudet på på mobilen, lärarna var så trötta på honom. Den trevliga snubbe han verkar ha blivit idag var inte den snubben som jag kände i gymnasiet. Eller kände o kände, vi umgicks inte men går man i samma klass i tre år lär man ju känna någon.
Det övertrevliga säljar-snacket med fake-stockholmska är så fake!! Han pratar egentligen bl*tte-göteborgska...

Är väl alltid kul att det gått bra för någon, men jag har sedan jag såg honom på IG och mäklarkarriären känt en viss avsmak, det är så fake...!?

Jag skulle aldrig lita på honom, oseriöst med den glättiga tonen och svindyra kläder. Så där brukar Syrianer och liknade betee sig när dom tror dom äger världen.
Citera
2022-02-20, 11:43
Medlem
Kan väl droppa senaste nytt om ägaren
Idag kl 05:10 utanför Sture companiet. Sthlm gav sig ägare av unik på fel person. 2 ggr försökte herr vd klappa på en model större kille vilket föranledde 2 rejäla box i nyllet på unik:s vd
Polis kom och unik bonades ned blödandes på marken med bena inkors uppböjd på ryggen av en civil afrikanpolis
Jag beskåda detta mfl även intervjua målsägare på plats ( cool kille 😂😂😂😂 )
Säkert 10min låg herr vd blödandes aspackad ligga på marken i säkertposition och 5 poliser i ring beskådade detta.
Bilder finns men tyvärr va min telefon urladdad.
Iaf det hela såg brutalt ut se vd liggandes s och kallat ute oxå. Gissar vd har lite å fundera på idag 😂
Citera
2022-02-20, 11:57
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Kan väl droppa senaste nytt om ägaren
Idag kl 05:10 utanför Sture companiet. Sthlm gav sig ägare av unik på fel person. 2 ggr försökte herr vd klappa på en model större kille vilket föranledde 2 rejäla box i nyllet på unik:s vd
Polis kom och unik bonades ned blödandes på marken med bena inkors uppböjd på ryggen av en civil afrikanpolis
Jag beskåda detta mfl även intervjua målsägare på plats ( cool kille 😂😂😂😂 )
Säkert 10min låg herr vd blödandes aspackad ligga på marken i säkertposition och 5 poliser i ring beskådade detta.
Bilder finns men tyvärr va min telefon urladdad.
Iaf det hela såg brutalt ut se vd liggandes s och kallat ute oxå. Gissar vd har lite å fundera på idag 😂

Så Sveriges i särklass bästa och vackraste mäklare ligger i skiten? Hahahaha jag har bara väntat på något sånt.
Citera
2022-09-17, 13:32
Medlem
Har hör att wikingsk*ld har en kokain skuld till Adam. Så han jobbar för betala av den.
Citera
2022-09-17, 15:56
Medlem
Har inte haft något med Adam att göra.
Han framstod som en fantastisk stjärnsäljare och chef på Uniks hemsida och sociala medier och därmed förmodligen för bra för att vara sann.

Sålde en lägenhet genom Unik förra året och allt gick korrekt, proffsigt och smidigt till.
Min mäklare gick dock kort därpå vidare till en annan mäklarbyrå.
En ren tillfällighet eller inte har jag ingen aning om.
Citera
2022-10-08, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Har hör att wikingsk*ld har en kokain skuld till Adam. Så han jobbar för betala av den.

kan du berätta mer om wikingsk*ld ?
Citera
2022-12-12, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuneStaxx
Adam är den typen av person som skulle sälja sin egen mamma för framgång. Hans koppling till Ali i domen jag länkade är att de jobbade tillsammans på SATS. De slog försäljningsrekord på försäljningsrekord till dess att det kom fram att de använt högst tveksamma metoder. Till exempel så genomförde man sälj i systemet utan medlemmars vetskap för att sedan kreditera dem. Under Adams tid som platschef på det aktuella centret var det stora diffar (vi snackar alltså 500-1000 kr i diff på en dag med en försäljning på kanske 6000) i kassan oftare än inte. Hans säljcoachning gentemot sina PT's bestod i princip av att ta in dem ensamma på kontoret och bokstavligt tala om för dem hur värdelösa de var. På kvällarna hade Adam fester med anställda och bekanta på centret där både sprit och kokain flödade, och inne på platschefskontoret stod en kyl för förvaring av diverse preparat som ska ha sålts både på och utanför centret. Festerna tog slut efter att regionschefen, som fått tips, besökte centret en kväll efter stängning och såg vad som pågick. Till slut hade snaran krympt såpass mycket att Adam fick gå till Actic istället som gladeligen tar emot den typ av folk som Adam F är.

Hur gick det för Ali då? Han vart platschef på SATS i Täby Centrum ett tag. Under sin tid där hann han bland annat med att ringa och hota en medlem som hade glömt sin företagspenna i omklädningsrummet för att Ali tyckte att medlemmen ifråga gjorde reklam för sitt företag på hans bekostnad. Alis resa tog dock slut när han blev påkommen med bedrägeri som bestod i att han krediterade medlemmars PT-klipp vars giltighetstid var på väg att ta slut, för att sen betala ut pengarna till sitt eget kort.

En annan person som dyker upp i samma sammanhang är Nick, som byter efternamn oftare än vad andra byter underkläder. Det har varit allt från Egbalss*n till Mirzadeg*n (som jag tror är hans ursprungliga namn som han bytt tillbaka till igen) och på Linkedin kallar hans sig visst Nick Antoan. Nick var SATS toppsäljare under flera år men försvann plötsligt utan att någon förklaring gavs så man kan bara spekulera i vad anledningen var, men klart är att han bytte efternamn igen i samband med det så det lämnar ju lite rum för tolkning, så att säga. Nick stod länge som "Försäljningschef" på Uniks sida och förekom ofta på deras instagram men verkar vara borta med vinden nu, så antar att det skurit sig mellan honom och Adam på något sätt. Nick är bland annat dömd för narkotikabrott (kokain). På Linkedin säger han sig idag jobba som "Head of Sales and Business Development" på "Telemarketing Call Center" och jag gissar att han utelämnar arbetsgivarens namn av en väldigt god anledning.

Sen har vi ju Ramin Jahangiri som jag gissar har en stor egen tråd här på Flashback. Även där finns kopplingar till SATS genom hans bror N*no som var regionschef. Ryktet går att det var mer än små oegentligheter där också.

Vad gäller Unik så har jag inget konkret att berätta men har hört ryktesvägen att det kan finnas en kontakt på en bank som beviljar lån som normalt kanske inte hade beviljats, så att säga. Har dock inga direkta belägg för det så ta det med en nypa salt.

Finns mycket mer att berätta men tänker att detta iaf ger en lite bättre bild av Adam F och hans associationer. Själv tror jag bara att det är en tidsfråga innan verkligheten kommer ikapp Adam. Personligen hade jag varit väldigt försiktig med att beblanda mig med honom för han lär inte falla ensam om man säger så.

Inte nog med det, Adam fuskade in sig till mäklare han var en av de första som fuskade med öronsnäcka något som bör kollas upp i den stora härvan. Hela hans liv bygger på lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in