Citat:
Ursprungligen postat av
Modify
Berätta mer, är nyfiken. Vad känner du till kring honom?

Adam är den typen av person som skulle sälja sin egen mamma för framgång. Hans koppling till Ali i domen jag länkade är att de jobbade tillsammans på SATS. De slog försäljningsrekord på försäljningsrekord till dess att det kom fram att de använt högst tveksamma metoder. Till exempel så genomförde man sälj i systemet utan medlemmars vetskap för att sedan kreditera dem. Under Adams tid som platschef på det aktuella centret var det stora diffar (vi snackar alltså 500-1000 kr i diff på en dag med en försäljning på kanske 6000) i kassan oftare än inte. Hans säljcoachning gentemot sina PT's bestod i princip av att ta in dem ensamma på kontoret och bokstavligt tala om för dem hur värdelösa de var. På kvällarna hade Adam fester med anställda och bekanta på centret där både sprit och kokain flödade, och inne på platschefskontoret stod en kyl för förvaring av diverse preparat som ska ha sålts både på och utanför centret. Festerna tog slut efter att regionschefen, som fått tips, besökte centret en kväll efter stängning och såg vad som pågick. Till slut hade snaran krympt såpass mycket att Adam fick gå till Actic istället som gladeligen tar emot den typ av folk som Adam F är.
Hur gick det för Ali då? Han vart platschef på SATS i Täby Centrum ett tag. Under sin tid där hann han bland annat med att ringa och hota en medlem som hade glömt sin företagspenna i omklädningsrummet för att Ali tyckte att medlemmen ifråga gjorde reklam för sitt företag på hans bekostnad. Alis resa tog dock slut när han blev påkommen med bedrägeri som bestod i att han krediterade medlemmars PT-klipp vars giltighetstid var på väg att ta slut, för att sen betala ut pengarna till sitt eget kort.
En annan person som dyker upp i samma sammanhang är Nick, som byter efternamn oftare än vad andra byter underkläder. Det har varit allt från Egbalss*n till Mirzadeg*n (som jag tror är hans ursprungliga namn som han bytt tillbaka till igen) och på Linkedin kallar hans sig visst Nick Antoan. Nick var SATS toppsäljare under flera år men försvann plötsligt utan att någon förklaring gavs så man kan bara spekulera i vad anledningen var, men klart är att han bytte efternamn igen i samband med det så det lämnar ju lite rum för tolkning, så att säga. Nick stod länge som "Försäljningschef" på Uniks sida och förekom ofta på deras instagram men verkar vara borta med vinden nu, så antar att det skurit sig mellan honom och Adam på något sätt. Nick är bland annat dömd för narkotikabrott (kokain). På Linkedin säger han sig idag jobba som "Head of Sales and Business Development" på "Telemarketing Call Center" och jag gissar att han utelämnar arbetsgivarens namn av en väldigt god anledning.
Sen har vi ju Ramin Jahangiri som jag gissar har en stor egen tråd här på Flashback. Även där finns kopplingar till SATS genom hans bror N*no som var regionschef. Ryktet går att det var mer än små oegentligheter där också.
Vad gäller Unik så har jag inget konkret att berätta men har hört ryktesvägen att det kan finnas en kontakt på en bank som beviljar lån som normalt kanske inte hade beviljats, så att säga. Har dock inga direkta belägg för det så ta det med en nypa salt.
Finns mycket mer att berätta men tänker att detta iaf ger en lite bättre bild av Adam F och hans associationer. Själv tror jag bara att det är en tidsfråga innan verkligheten kommer ikapp Adam. Personligen hade jag varit väldigt försiktig med att beblanda mig med honom för han lär inte falla ensam om man säger så.