• 1
  • 2
2020-12-13, 11:03
Medlem
Hej! här vill jag att ni beskriver så tydligt ni kan med ord och bilder vad för varelser ni sett på dmt!! jag börjar!

file:///storage/emulated/0/Download/h6x05w6v3ot01.jpg

jag har även sett själar, båda min egna (manlig) och en en kvinnlig.. ungefär såhär https://www.amazon.in/Astral-Project.../dp/B07ML1F8WC och en kvinnlig....

Har även träffat Gud med stav i hand, han och alla änglar klädda i vitt..
Citera
2020-12-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EternalSoul
Hej! här vill jag att ni beskriver så tydligt ni kan med ord och bilder vad för varelser ni sett på dmt!! jag börjar!

file:///storage/emulated/0/Download/h6x05w6v3ot01.jpg

jag har även sett själar, båda min egna (manlig) och en en kvinnlig.. ungefär såhär https://www.amazon.in/Astral-Project.../dp/B07ML1F8WC och en kvinnlig....

Har även träffat Gud med stav i hand, han och alla änglar klädda i vitt..

Lyfter tråden. Vore intressant att höra fler.
Citera
2020-12-17, 14:56
Medlem
Har aldrigt testat DMT men tycker att det är så fascinerande att ni verkar stöta på samma/liknande varelser.
Citera
2020-12-20, 01:34
Medlem
5hulgins avatar
Träffade Anubis under ett breakthrough,en egyptisk gud, han ledsagade de avlidna till Osiris domstol i Underjorden där han placerade deras hjärtan i den ena vågskålen av en balansvåg och en fjäder från rättvisans gudinna Ma'at på den andra.

Ser ut såhär:
https://www.google.com/imgres?imgurl...ce=sh%2Fx%2Fim
Citera
2020-12-20, 03:49
Avstängd
moshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5hulgin
Träffade Anubis under ett breakthrough,en egyptisk gud, han ledsagade de avlidna till Osiris domstol i Underjorden där han placerade deras hjärtan i den ena vågskålen av en balansvåg och en fjäder från rättvisans gudinna Ma'at på den andra.

Ser ut såhär:
https://www.google.com/imgres?imgurl...ce=sh%2Fx%2Fim

Coolt!
Citera
2021-01-07, 12:21
Medlem
väldigt konstigt jag trodde dmt älskare skulle storma tråden men icke ;/
Citera
2021-01-07, 13:51
Medlem
hockexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalSoul
väldigt konstigt jag trodde dmt älskare skulle storma tråden men icke ;/
Sett så mycket udda, brukar framförallt vara sånt som jag även drömmer om.
T.ex. drömt om en katt senaste månaden som är återkommande och på dmt är den där med fast mycket större och klarare.

Även varit monstermaskar, råttor och flygande valar.

Det som jag sett på dmt men inte har ett minne av att jag drömt om är framförallt alien liknande varelser, färgglada växter och en och annan gud.
Hade dödsguden med vitt långt skägg som stirrade intensivt en gång, var dock inte obehagligt
Citera
2021-01-18, 16:38
Medlem
Sāg massa konstiga symboler... Senaste gången såg jag ett geometriskt mönster så komplext att man inte ens kan återskapa det om man har fotografiskt minne i denna värld hur man än försker.
Citera
2021-01-18, 20:10
Medlem
Fraktalbanans avatar
Har inte utforskat DMT så mycket. Har rökt ett par gånger med en breakthrough och druckit ayahuasca ett par gånger.

Första gången jag rökte changa befann jag mig i ett neonrosa och grönt landskap som jag kan beskriva som insidan på en farkost ufo eller liknande efter min egodöd. Det var fyllt ut av levande maskineri och jag möttes av mänskliga figurer som var som ljus med auror och hade inget ansikte.

På alla mina ayahuasca tripper har jag haft kontakter, men mera "jordliga" väsen. Dels en ormkvinna som visat sig genom visuals av löv som jag tolkat som moder ayahuasca. På acacia och harmelbryggder har jag mött anubis och olika afrikanska, asiatiska och aborgin shamaner.
Citera
2021-01-19, 11:30
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kilimanjarowayup
Har aldrigt testat DMT men tycker att det är så fascinerande att ni verkar stöta på samma/liknande varelser.
Det är inte något man stöter på utan det är hallucinationer som uppstår till följd av att DMT aktiverar en specifik del av hjärnan - varpå man upplever liknande trippar. Rök det och du får en hård och intensiv tripp, låt det brytas ner genom mag-tarm och du får en mjuk och intensiv tripp - det är abstraktioner, men hjärnan gör aktiva tolkningar av vad som händer, ormen kommer ofta vid ayuasha.
Citat:
Ursprungligen postat av Fraktalbanan
Första gången jag rökte changa befann jag mig i ett neonrosa och grönt landskap som jag kan beskriva som insidan på en farkost ufo eller liknande efter min egodöd. Det var fyllt ut av levande maskineri och jag möttes av mänskliga figurer som var som ljus med auror och hade inget ansikte.
wow! Jag med!
Citat:
Ursprungligen postat av Pullover7
Sāg massa konstiga symboler... Senaste gången såg jag ett geometriskt mönster så komplext att man inte ens kan återskapa det om man har fotografiskt minne i denna värld hur man än försker.
det kallas fraktal.
Senast redigerad av GoUoD 2021-01-19 kl. 11:35.
Citera
2021-02-01, 16:35
Medlem
Allra första gången jag rökte DMT såg jag två drakar, en ljusare och en mörkare. Mest liknande sådana kinesiska drakar. Dom rörde sig i/under marken i skogen där jag gick, svårt att förklara utan att det låter helt efterblivet... Efter det är den ljusa draken alltid med mig när jag röker, som om han har koll på mig, ibland visar han vägen, men han kan också sätta mig på plats när jag blivit för övermodig i mitt rökande... Sjukt intressant men går ju inte att beskriva det för någon som aldrig testat utan att man som sagt låter helt körd i huvudet.

Jag som inte är så bevandrad med psykedeliska droger blev väldigt förvånad över hur verkligt det känns varje gång.
Citera
2021-02-03, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Det är inte något man stöter på utan det är hallucinationer som uppstår till följd av att DMT aktiverar en specifik del av hjärnan.
Det är en bra fråga och en väldigt intressant en, faktum är att vi inte har någon aning, inga bevis, ingen forskare i världen kan förklarara hur medvetandet faktist uppstår och hur det kommer sig att våra ”hjärnor” kan hallucinera direkta möten med såkallade ”entities”.

Det är mycket möjligt att våra hjärnor genererar medvetandet genom komplexa neurala nätverk, men det är också möjligt tex att våra hjärnor på nåt sätt kanaliserar medvetandet som någon sorts antenn, detta är grunden för dom flesta religionerna också egentligen.

Det finns vissa som tror att DMT tex är någon sorts kemisk nyckel till ”hyper space” andra dimensioner etc vilket inte heller är omöjligt ifall medvetandet inte genereras i hjärnan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in