2006-05-17, 22:05
Bannlyst
I en dokumentär sa FP att de skulle överge Snällismen för att få mer väljare, överge frågor om Bistånd och Flyktingar, tala mer om det som folk vill höra. Då blev det frågan om Språkprov som de vann på, men har inte Snällismen återkommit, på vad sätt har dess bortgång annars markerats efter valet, eller har de fått återfall och är lika dåliga som förr eller ännu sämre?
Citera
2006-05-18, 07:54
Medlem
ojz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norman
I en dokumentär sa FP att de skulle överge Snällismen för att få mer väljare, överge frågor om Bistånd och Flyktingar, tala mer om det som folk vill höra. Då blev det frågan om Språkprov som de vann på, men har inte Snällismen återkommit, på vad sätt har dess bortgång annars markerats efter valet, eller har de fått återfall och är lika dåliga som förr eller ännu sämre?

FP verkar inte veta vad de vill.
Antingen är man ett hårt parti eller ett snällt parti. Man kan inte vela mellan och hoppas få samma röster som förrut.
Citera
2006-05-18, 09:31
Medlem
Amoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojz0r
FP verkar inte veta vad de vill.
Antingen är man ett hårt parti eller ett snällt parti. Man kan inte vela mellan och hoppas få samma röster som förrut.

Så du menar att allt är svart eller vitt?
Även om fp verkar rätt förvirrad med vad de vill, så tror jag nog att det går att vara hård i vissa frågor och snäll i andra.
Citera
2006-05-18, 09:59
Medlem
Bonzo666s avatar
Fp vill dels vara hård mot de som man anser inte sköter sig, och vill ställa högre krav inom både tex skola och integration. Samtidigt vill man göra detta för att få fram de som just sköter sig och premiera detta. Ser inget konstigt med detta överhuvudtaget. Parollen "Att ställa krav är att bry sig" är väl tämligen tydlig? Detta är Fp i kvadrat för mig. Vad är det som är oklart? Själv anser jag att vi ska ha arbetskraftsinvandring (tex) i Sverige, och ställa mycket hårdare krav på invandrare/integration samtidigt. Varför är det konstigt? Finns ju mer än att bara vara antingen PK-it eller nazist som bekant?

Att det är lätt att framställa i media som förvirring anser jag vara av litet värde för en person som tänker själv..
Citera
2006-05-18, 10:30
Medlem
Vädurs avatar
Apropå att Fp skulle ha övergett biståndet och flyktingfrågan är dessutom bara nys. Skola, rättsäkerhet och integration är ju Fps huvudfrågor. Det handlar ju bara om den simpla uppfattningen att folk skall bete sig som intelligenta tänkande individer och ta ansvar för sina egna handlingar.
Citera
2006-05-18, 11:01
Medlem
ojz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amos
Så du menar att allt är svart eller vitt?
Även om fp verkar rätt förvirrad med vad de vill, så tror jag nog att det går att vara hård i vissa frågor och snäll i andra.

Jag syftar så att de går ut med att vara invandrings och integrations kritiska inför valet för att få röster som tex SD hade fått annars, men sedan efter valet så ska man nog se att de inte rör ett finger vid det dem har gått ut med innan.
Citera
2006-05-18, 11:25
Medlem
Vädurs avatar
Du har helt fel Ojz0r. Från början till slut.

Fp var aldrig invandringskritiska - tvärt om. Det de framförde var rakare regler för medborgarskap, och förenklade rutiner för invandring. Fler skulle kunna flytta hit, förutsatt att de kunde försörja sig.

Att sedan vänsterblocket gjorde sitt bästa för att förvränga och förvanska förslagen ("släng ut dem") var föga oväntat. Samma förslag som fanns då (de riktiga förlagen, inte de förvanskade vänsterfierade versionerna) drivs ännu. Språkkrav för medborgarskap, ökad arbetskraftinvandring, bryt segregeringen som skapats av sittande regering, få ut så många invandrare som möjligt i arbete så att de både känner sig delaktiga i samhället, lär sig språket, knyter kontakter och inte behöver sitta och förnedra sig själva med att vara tiggande bidragstagare mot sin vilja.

Har du någon koll alls på Folkpartiets integrationsprogram och integrationsarbete?
Citera
2006-05-18, 11:28
Medlem
ojz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vädur
Du har helt fel Ojz0r. Från början till slut.

Fp var aldrig invandringskritiska - tvärt om. Det de framförde var rakare regler för medborgarskap, och förenklade rutiner för invandring. Fler skulle kunna flytta hit, förutsatt att de kunde försörja sig.

Att sedan vänsterblocket gjorde sitt bästa för att förvränga och förvanska förslagen ("släng ut dem") var föga oväntat. Samma förslag som fanns då (de riktiga förlagen, inte de förvanskade vänsterfierade versionerna) drivs ännu. Språkkrav för medborgarskap, ökad arbetskraftinvandring, bryt segregeringen som skapats av sittande regering, få ut så många invandrare som möjligt i arbete så att de både känner sig delaktiga i samhället, lär sig språket, knyter kontakter och inte behöver sitta och förnedra sig själva med att vara tiggande bidragstagare mot sin vilja.

Har du någon koll alls på Folkpartiets integrationsprogram och integrationsarbete?

Du verkar dock ha mer koll än jag

Men jag hade precis för mig att jag läste att FP:s taktik gick ut på att locka med hårdare regler och sedan släppa det.
Ber om ursäkt för min dåliga källkritiksförmåga
Citera
2006-05-18, 11:34
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojz0r
Du verkar dock ha mer koll än jag

Men jag hade precis för mig att jag läste att FP:s taktik gick ut på att locka med hårdare regler och sedan släppa det.
Ber om ursäkt för min dåliga källkritiksförmåga
Fp är lika mycket främlingsfientliga som SD hyllar Hitler och Mengele.
Citera
2006-05-18, 11:46
Medlem
ojz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Fp är lika mycket främlingsfientliga som SD hyllar Hitler och Mengele.

Jag är inte ute efter främlingsfientlighet (för närvarande), bara skarpare regler och restriktioner
Citera
2006-05-18, 11:59
Medlem
Vädurs avatar
Det som saknas idag är framför allt tydliga regler.
När man står på flygplatsen med allt man äger i sina resväskor skall man snabbt kunna få veta både vad man har rätt till från det nya landet, och vad som förväntas av en själv. Dagens godtycke och tårtfirande utslängningsnämnd misshandlar våra immigranter psykiskt i flera år, och förbjuder dem att ens försöka försörja sig själva istället för att bli passiva.

Sekter brukar ägna sig åt att bryta ned folk för att sedan bygga upp dem på nytt (på sitt anpassade sätt). I Sverige bryter "vi" ned de som kommer hit, och sedan struntar "vi" i dem så länge de håller sig passiva i sina betongghetton.

De som gått arbetslösa en längre tid vet hur viktigt det är att känna att man behövs - att man gör någon form av nytta. Om det så är att engagera sig för en idrottsklubb och hjälpa till ideellt eller att fixa sig ett svartjobb hos någon bekant (svartjobb så att man inte blir utsparkad ur a-kassan och får gå ned på soc.bidrag istället).

Det är också en av orsakerna till att många invandrare jobbar svart - de straffas om de jobbar vitt, om de ens får jobba för brödfödan av vår regering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in