2020-12-12, 10:11
Medlem
Köpte en NY dator av fabrikatet ACER N19C1. för ca tre månader sedan.

Av någon anledning verka blåtandsenheten "försvinna" ibland. Även ikonen försvinner

Felsöker jag säger den att det inte finns Blåtand på datorn.
Har gått in i "enhetsmenyn" "dolda enheter" och hittat den där samt försökt att uppdatera programvaran men får svaret att den har senaste programvara.

har tryckt Windows-r och sökt på servises.msc och hittat två rader som verkar vara blåtand.
Den första "Körs"
Den andra har jag gått in på och försökt starta genom att ändra till att starta "automatiskt".
När jag sedan trycker på "kör" så svarar den att det är otillåten inställning.

Efter otaliga omstart verkar det hoppa igång igen.
Har letat och sökt och hittat fler som verkar ha samma problem men det verkar inte vara någon som fått någon lösning på problemet.

Någon som har några tips?
Citera
2020-12-12, 11:34
Medlem
Abwehrs avatar
Jag fick detta efter en update från MS. Detta var på en stationär som jag byggt själv och det fixades genom att jag drog ur strömsladden(?). Efter det så hoppade det igång igen. Vet inte om det hjälper dig så mycket men det var så jag löste det.
Citera
2020-12-15, 22:55
Moderator
memymos avatar
Hårdvara: PC --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
2020-12-22, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abwehr
Jag fick detta efter en update från MS. Detta var på en stationär som jag byggt själv och det fixades genom att jag drog ur strömsladden(?). Efter det så hoppade det igång igen. Vet inte om det hjälper dig så mycket men det var så jag löste det.

Lite sent svar men det hoppade igång igen för mig med efter ett tiotal omstarter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in