2020-12-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Tja, vill man ha någon som är sjuk jämt och vill gå hem klockan två varenda jävla dag,
då ska man anställa en polack! Polacker är lata! Anställ du dina polacker, gör det!
När det blir tjafs om lönen, då ska du vara jävligt glad om du bara får en blåtira.
Hur var det med dom där två svenskarna som bedrev byggfirma i Ljungskile. Dom anställde polacker då det var mycket billigare, jag tror inte att dom har hittats ännu, trots att det har gått tjugo år.

Vi svenskar har ett grymt bra rykte här i Norge vad det gäller att jobba.
Ta bara krogbranschen i Oslo, där är svenskar nummer ett..

Hahahha säg vad du vill om polacker men har fan ALDRIG hört att de är lata! Du måste skoja! De har ju helt galen arbetsmoral...
2020-12-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ientrea
Hahahha säg vad du vill om polacker men har fan ALDRIG hört att de är lata! Du måste skoja! De har ju helt galen arbetsmoral...
Ni polacker är bara för mycket. Ärligt talat, varför stannar ni inte hemma i Polen och bygger upp ert eget land för, om ni nu är så jävla villiga till att arbeta.
2020-12-11, 20:35
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Vadå? Betalar man full skatt och får tillbaka den senare? Trodde arbetsgivarna satte in korrekt skatt på en gång löneperioden innan decemberlönen. Men de får alltså tillbaka en halv skatt?

Nej alltså halva skatten dras för den skattetabellen man har i november eller december. Men man måste ändå betala den skatten totalt sätt över året. Det är alltså ingen skattelättnad.

Det brukar jämna ut sig och man får bara tillbaka lite mindre på skatteåterbäringen året efter. That’s all. Man kan självklart välja själv att ha full skatt i november eller december.

Däremot är det ganska mkt skattelättnader i Norge. Mycket avdrag. Speciellt om man har barn och lån.

Skattetrycket generellt sätt är ganska mycket lägre än i Sverige.
2020-12-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicoped
Fan vad tråkigt att höra!
Min erfarenhet polacker är att dom är skickliga stolta och hårt arbetande.

De går nog inte att dra slutsatser om nationalitet och hur de är som personer
Det kan ofta vara tufft att höra sanningen.
Polacker är ett folkslag jag vill ha så lite med att göra, som möjligt. Kan du gilla läget, eller?
2020-12-11, 20:50
Medlem
Citat:
Det kan ofta vara tufft att höra sanningen.
Polacker är ett folkslag jag vill ha så lite med att göra, som möjligt. Kan du gilla läget, eller?

Nä det låter inget vidare det du berättar och det stämmer dåligt överens med vad jag har upplevt.
Rent generellt är det nog svårt att beskriva ett helt lands befolkning som sura och odugliga.

Jag gillar inte läget men respekterar att du tycker annorlunda än vad jag gör.
2020-12-11, 20:51
Medlem
Mellan 950-1050 beroende på bonusar.
Jobbar inom finans med kundkontakt.
2020-12-11, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadswarrant
Mellan 950-1050 beroende på bonusar.
Jobbar inom finans med kundkontakt.

Riktigt bra jobbat! Typ AM/KAM?
2020-12-11, 20:54
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiotpuckofittunge
Grattis!

Varför anställer inte din arbetsgivare en polack till 200.000 nok per år?
För att ingen polack skulle ta ett sådant skitjobb i Norge.

Citat:
Tja, vill man ha någon som är sjuk jämt och vill gå hem klockan två varenda jävla dag,
då ska man anställa en polack! Polacker är lata! Anställ du dina polacker, gör det!
När det blir tjafs om lönen, då ska du vara jävligt glad om du bara får en blåtira.
Hur var det med dom där två svenskarna som bedrev byggfirma i Ljungskile. Dom anställde polacker då det var mycket billigare, jag tror inte att dom har hittats ännu, trots att det har gått tjugo år.

Vi svenskar har ett grymt bra rykte här i Norge vad det gäller att jobba.
Ta bara krogbranschen i Oslo, där är svenskar nummer ett..
Polacker arbetar som djur jämfört med exempelvis svenskar, du måste tänka på någon annan nationalitet.
2020-12-11, 20:55
Medlem
Tradear bitcoin. Gjort över 500k i år. Sålt ett par gånger endast.

Gick in med 80k vid krashen i våras och köpte 2.3 btc. Varje btc var en 40k just då. Sålde i somras och fick över 200k.

Tradeat lång gång när priset gick upp och ner i somras. Gjord kanske 60k på det.

Sen köpte jag igen när det låg på kring 10k usd och höll det under hösten. Sålde på 19600 tror jag vilket blev kring 30k usd totalt.

Köpte in mig idag på 18k usd och kommer sälja i vinter nån gång när priset är en bra bit över 20k usd. Möjligt jag gör över 100k på den affären då jag gick all in nu. En 20% ökning är extremt troligt.

Tack och hej
2020-12-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKEE
Riktigt bra jobbat! Typ AM/KAM?

Yes, mycket handlar om att vårda relationen till bra kunder, men till viss del även bearbetning av nya kunder.
2020-12-11, 21:29
Medlem
Coronan har spätt på orättvisorna, med en tvåveckorslön kvar säger lönespecen 897,000... dollar hittills i år.
2020-12-11, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKEE
Hur har ditt 2020 varit ekonomiskt?
Har din årsinkomst ökat eller blivit mindre i jämförelse mot föregående år?
Vad jobbar du med och vad är din genomsnittliga årsinkomst?

Cirka en halv miljon innan skatt som jurist inom staten. Ingen superlön men bra med 7 veckors semester.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in