Citat:
Ursprungligen postat av
Pershagen76
Jag hoppas kunna investera 700-1000k per år genom bolaget och kanske 120k privat med en avkastning på 8,5% (vi får se hur det blir med det), förhoppningen är att vi båda ska kunna sluta jobba vid 60 (42&44 idag) Det är långt kvar och jag kanske hinner börja någon anställning som verkar kul igen.
Dock så fortsätter jag att betala in en bra tjänstepension även när jag kör AB, värt att tänka på.
låter ju helt suveränt med en sådan investering! där snackar vi att säkra upp pensionen!
Självklart har jag också ambitioner att få företaget att växa och låta mig själv kunna investera mer.. men jag håller mig på en relativ nivå fram tills jag får möjlighet att växa. är liksom en svår bransch jag befinner mig i då utbildad personal är en bristvara, och jag har inte tiden att lägga 2-3 år på upplärning.
Det viktigaste för mig är att inte arbeta ihjäl mig - men ändå kunna unna mig det jag vill i form av mat och resor samt inköp av kläder och liknande efter behag utan att kika på prislappen, men ändå investera inför mina äldre dagar. Man vill ju leva nu, men också även efter pensionen