Citat:
Han kommer inte att att tömma något fält. Och just psykiskt status blir svårt för dig att hävda att han har fel. Om han har gjort såsom man skall göra skall endast läkarens egna observationer nämnas och ingen anamnes.
Men anamnesen bör han kunna ändra eftersom du har klara bevis på att det är osanning. Kanske han blir rädd och gör någon positiv förändring i psykiskt status också. Tror inte att han kommer kräva att du skall göra ett depressionstest.
Men det låter som att du har en plan. Om du inte hade haft din inspelning hade det varit helt kört, nu har du någon sorts chans. Jag önskar dig lycka till!
Men anamnesen bör han kunna ändra eftersom du har klara bevis på att det är osanning. Kanske han blir rädd och gör någon positiv förändring i psykiskt status också. Tror inte att han kommer kräva att du skall göra ett depressionstest.
Men det låter som att du har en plan. Om du inte hade haft din inspelning hade det varit helt kört, nu har du någon sorts chans. Jag önskar dig lycka till!
Citat:
När du säger felaktig diagnos, är det en diagnos som läkaren formulerat i löpande text du syftar på, eller pratar vi om den diagnoskod som är i formatet bokstav-siffra-siffra-siffra? Alltså typ F329.Jag tror inte att du kan påverka det som står under psykiskt status, tyvärr, eftersom det är läkarens bild av läget som skrivs just där. Tycker läkaren att du är inadekvat eller uppvisar tecken på psykos kommer det stå här vare sig du håller med om det eller inte.
Anamnesen däremot bör de kunna göra något åt. Med lite tur raderar de bitarna som är fel men mest troligt görs en ändring på så sätt att den gamla texten kvarstår. Jag kanske borde nämna att även om vissa bitar faktiskt skulle raderas så går de alltid att få fram i journalsystemet.
När du säger felaktig diagnos, är det en diagnos som läkaren formulerat i löpande text du syftar på, eller pratar vi om den diagnoskod som är i formatet bokstav-siffra-siffra-siffra? Alltså typ F329.
Anamnesen däremot bör de kunna göra något åt. Med lite tur raderar de bitarna som är fel men mest troligt görs en ändring på så sätt att den gamla texten kvarstår. Jag kanske borde nämna att även om vissa bitar faktiskt skulle raderas så går de alltid att få fram i journalsystemet.
När du säger felaktig diagnos, är det en diagnos som läkaren formulerat i löpande text du syftar på, eller pratar vi om den diagnoskod som är i formatet bokstav-siffra-siffra-siffra? Alltså typ F329.
Det är båda och men om jag inte kommer överens med fanskapet och hotar att anmäla till ivo för jag kokar fortfarande.. Vad kommer jag kunna anmäla idioten för..? Förtal, kränkning, felaktig diagnos, tjänstefel baserad på omvriden fakta samt indirekt nedvärdering i ens journal etc eller ?
Vad är konkret egentligen hos ivo när man har inspelning och vill bifoga det i anmälan så de kan göra en helhetsbild av situationen och inte bara gå med att förstöra anteckningen utan också hjälpa mig med skadestånd i anmälan eller ge idioten en prick så inte hen vågar göra såhär mot andra utsatta i framtiden samt föra folk bakom ljuset som den gjorde mot mig genom att klippa och klistra på ett överdrivit sätt i anteckningen så jag framställs som kokosnöt patetisk nolla i princip istället för att behandla mig proffesionellt och sakligt för den åkomma samt symptomen jag bokade läkarvård för ?
Senast redigerad av htmls0000 2020-12-20 kl. 22:25.
Senast redigerad av htmls0000 2020-12-20 kl. 22:25.