Citat:
Ursprungligen postat av
Ranbogmordare
Är du helt säker på att du inte är kockobello då som läkaren säger, bristande självinsikt inom psykisk ohälsa är vad jag förstått väldigt vanligt.
Väldigt hemskt för de som faktiskt har en läkare som är en idiot dock, det tankesättet. Inte alltför ovanligt att de läkarna är idioter heller. Har man psykisk ohälsa blir man också ofta behandlad som om man är helt otillräknelig oavsett, så man blir inte enkelt av med stämplar man fått i journalen heller. Samtidigt kan det också bli svårare att få behandling för somatiska sjukdomar pga att man anses lite galen.
Vad du kan göra ts är att be om en korrigering i efterhand, alltså anteckningen tar de bara bort i extremfall, man kan få korrigering dock. Jag fick ett felaktigt positivt drogtest registrerat en gång, den anteckningen korrigerades med en extra anteckning om att den första anteckningen var fel. Dock korrigerades inte att jag kommit in till sjukhuset knivhuggen i ryggen, det står fortfarande i journalen, eftersom de ansåg att jag inte kunnat bevisa att jag inte varit det. (helt stört för övrigt då jag inte blivit skuren eller knivhuggen någonsin)