Citat:
Ursprungligen postat av
BallaKlava
Blir ltt s nr man har ett begvningshandikapp. En majoritet av recensioner talar emot dig. Kanske dags att inse att Star Wars inte r ngot fr dig, och att du mr bttre nr du tittar p TV4-nyheterna och senaste Beck-filmen. Ingen kommer sakna dig.

Frstod sjlv ngot var fel dr, och tex nr hen inte frstod alla resurser och K-2SO var ute p "smittuppdrag".
Eller frstod att sista sekunden rddningar r en knd berttarteknik och fr gra det mer spnnande(Sure ibland kan det bli lite vl verdrivet, dock ej hr.)
Fr hr s vart de ensamma och gick in, och sen kom sllskapet som gick in, och K-2SO fick sen agera p detta.
Fr mig var detta s uppenbart, dock ej fr den anvndaren

En sak som fascinerat mig svrt om Andor, det r hur man ftt "attacker" med ssong ett att Andor r bra eller mer riktigt jvla bra sade dom, och precis som jag inte skulle tycka detta ens.
Alltid funderat p varfr det format sig s fr vissa anvndre, fr varfr skulle inte en scifi lskare som jag inte gillar Andor med en spass bra kvalitet fr?
Fr mig en total gta faktiskt.
Kanske inbillade dom sig att bara fr det inte liknar Star Wars alls nstan(Mer n visuellt.), s kanske de inbillade sig att man inte skulle gilla Andor, jaja, en gta den faktiskt och den upprepade sig mot mer n bara min anvndare.(Mycket mrkligt faktiskt.)
Och komiskt nog s r det ngra av dessa som gnllt mest p ssong tv.(Ett sammantrffande tro?)
En ljg ocks om att det var fracking och invandring i ett avsnitt, och nr det var att borra och urholka en planet efter viktiga resurser och i sdan mngd att de trodde planeten skull kollapsa.
Och invandrarna var 2st p var omrde typ, och som enbart var dr fr de var i desperat behov av arbetare.
Frstr inte ens den lgnen, och hur det kunde bli s galet fel i lgnen.
Och sen frskte du den du svarade med gra det till politik och antagligen bara fr jag diskuterar politik p annat stlle, och detta fast jag berttat massor av gnger att jag hnger bort verkligheten fullstndigt nr jag tittar p Film/TV och pga det gr en s mycket strre njutning att bara titta p underhllningen, n hnge sig till vad som r nonsens fr underhllningen.
Men detta anvndes ju ocks som ad hominem fr hen inte fattade saker som skedde i serien, men kanske hen inte ens hade tittat.
Fr sna har jag mtt flera av i dessa TV-serier som inte ens sett vad de gnller om
Vad ger du fr betyg p det hela d?
Som helhet p Andor skulle jag nog sga att det gr upp mot en nia i betyg fr mig, Rogue one har ett okey betyg nu p 7,8.
Men nu nr detta nya djup har kommit, s skulle jag definitivt sga den gr ver en tta, kanske 8,3-8,5 och tack vara den bakgrund och djup som gavs till Rogue One.
Sen drar jag inte in New Hope i detta, men det var trevligt se fortsttningen dr.
Men det tog inte lng stund innan kopplingen sen frsvagades och frsvann.
ven om man fr en rak linje i storyn, s knns det inte som att djupet fljer med i New Hope mer n i starten.
Och inte som vi sg med Andor till Rogue one och genom hela Rogue one och tack vare Andor.