2025-05-16, 15:19
Medlem
carminaburanas avatar
Det hr r ju kul,ni har skert redan sett scenerna, men det hade varit kul om ngon med kunskapen redigerade de s att de sg ut som resten av filmen. Det borde vara ganska enkelt med dagens hemmateknologi tycker man. Nu nr vi har hela backstoryn s skulle dessa scener inte alls vara felplacerade!

Edit sg att det finns en fan edit at ANH som.heter "the darklighter cut" som integrerar 5 restaurerade scener med biggs. Ska se om jag kan hitta den nnstans!

https://youtu.be/ZFKS9Vi41Vo?si=rEcXRiE9_1UP4JwC
Senast redigerad av carminaburana 2025-05-16 kl. 15:23.
Citera
2025-05-16, 15:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Kusligt enkelt, de ville inte ha uppmrksamhet.
Citera
2025-05-16, 15:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Det hr r ju kul,ni har skert redan sett scenerna, men det hade varit kul om ngon med kunskapen redigerade de s att de sg ut som resten av filmen. Det borde vara ganska enkelt med dagens hemmateknologi tycker man. Nu nr vi har hela backstoryn s skulle dessa scener inte alls vara felplacerade!

Edit sg att det finns en fan edit at ANH som.heter "the darklighter cut" som integrerar 5 restaurerade scener med biggs. Ska se om jag kan hitta den nnstans!

https://youtu.be/ZFKS9Vi41Vo?si=rEcXRiE9_1UP4JwC
Tnkte p det med och hur serien sg s mycket bttre ut.
Citera
2025-05-16, 16:04
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Tnkte p det med och hur serien sg s mycket bttre ut.

Det kan vara s att man behver den fysiska filmen fr att restaurera s det passar in med vriga ANH. Det borde disney slppa,restaurwrade klippta scener
Citera
2025-05-16, 16:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det kan vara s att man behver den fysiska filmen fr att restaurera s det passar in med vriga ANH. Det borde disney slppa,restaurwrade klippta scener
Hade varit trevligt och se, men inte hrt ngot om att de skulle gra ntt snt.

En som jag tycker skulle behv uppgradering och det r Leia, och fast n det r s vldigt kort "scen".

En intressant sak p detta, det r att man direkt borde hoppa p episod IV och titta.
Fr den brjar ju direkt efter Leia scenen.
Citera
2025-05-16, 18:02
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Hade varit trevligt och se, men inte hrt ngot om att de skulle gra ntt snt.

En som jag tycker skulle behv uppgradering och det r Leia, och fast n det r s vldigt kort "scen".

En intressant sak p detta, det r att man direkt borde hoppa p episod IV och titta.
Fr den brjar ju direkt efter Leia scenen.

I den jag lnkade s i den klippta scenen,r det rymdstriden luke ser r med kikaren tantive iv, med leia, vader, c3po etc. Man undrar ju lite hur r2 och c3po hamande p yavin men det kanske frklarades i serierna. Men det r drfr den scenen skulle vara perfekt att att stoppa in igen
Citera
2025-05-16, 19:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
I den jag lnkade s i den klippta scenen,r det rymdstriden luke ser r med kikaren tantive iv, med leia, vader, c3po etc. Man undrar ju lite hur r2 och c3po hamande p yavin men det kanske frklarades i serierna. Men det r drfr den scenen skulle vara perfekt att att stoppa in igen
Det var lite nonsens scener som man kunde vara utan, eller minska tiden om.
Sen ven utan dessa, s kan man fylla in resten sjlva.
Fr sen kommer vader och s vidare...

Men oavsett, s kan man gra ntt snt, eller hitta p en kort vergng.

Men att titta p New Hope, har en annan dimension n bara fr nn vecka sedan.
Precis som vi ftt en annan dimension till Rouge one nu.

Sen en full remaster av 4-6 och rouge one, det skulle ge en mer visuell effekt vi saknar pga tekniken har utvecklat sig s sen 2016 och gigantiskt mer sen 1977.
Citera
2025-05-16, 20:36
Medlem
Giant Squids avatar
Den dr Kleya ass, vilket giftasmaterial.
Citera
2025-05-16, 21:41
Medlem
Taufatts avatar
Ssongen tog sig bttre p slutet. Men sista avsnittet var en liten dipp igen. Dr hnde inte s mycket mer n uppbyggnad fr hndelser som redan r berttade varfr det blev lite konstigt. Nst sista var klart starkast, frutom grejen med att Kleya ville stanna och inte flja med. Skulle hon sitta dr i sin unkna lgenhet och skicka meddelande i morse eller vad var hennes plan? Sen var vl aldrig Andor den starkaste karaktren i serien. Frstr att man tar bort hjlmarna nr man vill ge liv t imperiet men jag tycker de tappar lite av det ikoniska med stormtrupper.
Citera
2025-05-17, 11:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Ssongen tog sig bttre p slutet. Men sista avsnittet var en liten dipp igen. Dr hnde inte s mycket mer n uppbyggnad fr hndelser som redan r berttade varfr det blev lite konstigt. Nst sista var klart starkast, frutom grejen med att Kleya ville stanna och inte flja med. Skulle hon sitta dr i sin unkna lgenhet och skicka meddelande i morse eller vad var hennes plan? Sen var vl aldrig Andor den starkaste karaktren i serien. Frstr att man tar bort hjlmarna nr man vill ge liv t imperiet men jag tycker de tappar lite av det ikoniska med stormtrupper.

Sen en kritik som mste ges, det r att de undvek stora scener rumsligt.
Som tex torget kndes som de nsta alla stod i en telefonkiosk, undrar varfr, fr de mste ju sett sjlva att det blev vldigt trngt fr en s stor scen.

Och som ngon sade, den unga Kleya(April V Woods) var riktigt bra i sin roll.
Sure den var en mini roll, men knns som hon har en mycket bra framtid fr sig i Film/TV, hon kndes riktigt intensiv.
Sen om hon passar i alla roller r en bra frga, men i denna s kndes det som hon var par med stellan i dom scenerna.(Givetvis helt olika skdisar och stellan har mer erfarenhet, men scenerna kndes som de var precis jmte varandra i niv.)
Dock fr hon utveckla mer mimik fr framtiden, fr tycker inte det funkar att man r mestadels likstlld ansiktet.
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Den dr Kleya ass, vilket giftasmaterial.
Titta p par bilder p IMDB och herre gud vad hon liknar Rosamund Pike i par av dom.
Senast redigerad av klyban 2025-05-17 kl. 11:14.
Citera
2025-05-17, 15:10
Medlem
Il.Malizias avatar
Har man inte sett sista Andoravsnittet s kan jag rekommendera att ha flikar med Andor och A New Hope frdiga (dvs frbi frtext och annat och se direkt efter sista avsnittet.
Det verlappar ganska bra med varandra.
Citera
2025-05-17, 15:46
Medlem
MrTygers avatar
Citat:
Kusligt enkelt, de ville inte ha uppmrksamhet.

Har jag skrivit ngot annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in