2025-04-24, 18:05
Medlem
Tjockapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana

Hller inte med verhuvudtaget. Det anknyter till vad som etablerades i frsta ssongen dr Luthen (Skarsgrd) frklarade att det finns inget halvhjrtat engagemang i rebellrrelsen, man mste vara beredd att offra "EVERYTHING!!!" Mon Mothma, som hittills hllit sig i motstndets periferi utan att smutsa ner sina hnder, tvingas ju inse detta nr hon offrar sin dotters lycka och framtid, och slutligen ven sin ldsta och bsta vns liv. Hela slutscenen p del tre ackompanjeras ju av en sorts sorglig fylledans dr den vanligtvis svala och kontrollerade Mothma mer eller mindre bryter ihop under tyngden av motstndets pris.

Vldtktsfrsket r illustrativt fr hur smaktigt och sluskigt den kejserliga totalitra makten korrumperar p alla niver, vilket r ndvndigt fr att frklara just varfr kejsardmet r s hatat ver hela galaxen.

Jag hatar woke, men Andor r riktigt jkla bra och gr inte att jmfra med skit som The Last of Us mm.
Citera
2025-04-24, 21:50
Medlem
MrTygers avatar
Tre fantastiska frsta avsnitt! Finns inget att klaga p men lgpannor i trden lyckas tydligen fantisera ihop bde det ena och det andra.

Tyckte framfr allt om:

Citera
2025-04-24, 21:52
Medlem
MrTygers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockapan

Hller med men anvnd spoiler i fortsttningen nr du skriver om nyligen utkomna prylar.
Citera
2025-04-24, 22:40
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Tre fantastiska frsta avsnitt! Finns inget att klaga p men lgpannor i trden lyckas tydligen fantisera ihop bde det ena och det andra.

Tyckte framfr allt om:

Och du Snackar om lgpanna... 😁
Citera
2025-04-25, 21:03
Medlem
Taufatts avatar
Bara sett frsta avsnittet men r det nu man mste inse att man vxt ifrn star wars? Knde nstan ingenting under avsnittet. Det lilla rdet gav ingenting och rebellerna var mest tntiga.
Citera
2025-04-26, 00:26
Medlem
franges avatar
Citat:
Sg nu alla 3, n det hr var inget bra.
n s lnge 6/10

Lste en artikel frn forbes som sa att de frsta 3 avsnitten r de svagaste i ssongen s hoppas att det blir bttre.

Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Jag tycker inte det r alls samma knsla som frsta ssongen. Den hr r mer woke men framfrallt r den barnsligare, vilket var strigast.
rligt talat brjar jag undra om det hr ens r samma serie som S01? Frsta ssongen var det bsta i SW-serievg jag sett (The Bad Batch bortrknat) - och de hr tre avsnitten var... Allts bara nej. Billigt och uselt. Vid mitten p tredje avsnittet gav jag upp hela brllopet och brjade bara spola frbi de sekvenserna. Det var osebart.

Har Disney sparkat hela teamet som gjorde S01 och ersatt dem med klparna som gjorde Obi-Wan, Ashoka och Dykolyte?
Citera
2025-04-26, 00:33
Medlem
Dalulvens avatar
ntligen en serie dr man lngtar efter nsta avsnitt! Hur mnga r sedan var det man knde s?

Fingertoppsknsla in i minsta detalj.

Det var nt snt hr man hoppades p nr man glad i hgen gick fr att se "The Phantom Menace".

Decennier av krftgng r ver?
Citera
2025-04-26, 00:35
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
rligt talat brjar jag undra om det hr ens r samma serie som S01? Frsta ssongen var det bsta i SW-serievg jag sett (The Bad Batch bortrknat) - och de hr tre avsnitten var... Allts bara nej.

Har Disney sparkat hela teamet som gjorde S01 och ersatt dem med klparna som gjorde Obi-Wan, Ashoka och Dykolyte?

Bra att det inte bara r jag som tycker s! Jag har fortfarande frhoppningar p resten av serien. Jag vill inte se massa ltande och knsloprat i flera avsnitt, det blir s jvla trttsamt. Det kan man frmedla snabbt, behver inte pdda ut de f avsnitten vi har

Citera
2025-04-26, 08:22
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av frange
rligt talat brjar jag undra om det hr ens r samma serie som S01? Frsta ssongen var det bsta i SW-serievg jag sett (The Bad Batch bortrknat) - och de hr tre avsnitten var... Allts bara nej. Billigt och uselt. Vid mitten p tredje avsnittet gav jag upp hela brllopet och brjade bara spola frbi de sekvenserna. Det var osebart.

Snubben som regisserat var inte inblandad i frsta ssongen och varken ngot annat SW eller mycket annat alls.
Citat:
Bra att det inte bara r jag som tycker s! Jag har fortfarande frhoppningar p resten av serien. Jag vill inte se massa ltande och knsloprat i flera avsnitt, det blir s jvla trttsamt. Det kan man frmedla snabbt, behver inte pdda ut de f avsnitten vi har

Ja, jag kommer inte ge upp riktigt n men fr se om jag fortstter efter nsta tre avsnitt.
Citera
2025-04-26, 09:10
Medlem
Man-At-Armss avatar
Jag avslutade Disney+ prenumerationen fr ngra r sedan och efter lst kommentarerna om andra ssongen blir jag inte direkt sugen p att frnya.
Jag har ven blivit s frbannat mtt p allt som har med Star Wars att gra att det mest knns menlst att se mer. Och Andor r den Star Wars - serien jag tyckt bst om.
Citera
2025-04-26, 15:37
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Jag avslutade Disney+ prenumerationen fr ngra r sedan och efter lst kommentarerna om andra ssongen blir jag inte direkt sugen p att frnya.
Jag har ven blivit s frbannat mtt p allt som har med Star Wars att gra att det mest knns menlst att se mer. Och Andor r den Star Wars - serien jag tyckt bst om.

Det fins ju fulstreamingsites s du slipper frnya
Citera
2025-04-26, 20:49
Medlem
I-van-Toers avatar
Frsta ssongen var OK. verskattad, ja men flera klasser bttre n Obi Wan och Ahsoka. The Acolyte har jag inte ens bemdat mig fr att se med tanke p recensionerna. Den hr andra ssongen av Andor gr ju inte att titta p. S jvla rrig och ofrstelig. Hur hamnar han framfr en TIE Interceptor i brjan? S slutar ju inte ssong 1. Varfr flyger han dit han flyger fr att sedan frsvinna drifrn? Det hr r inte bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in