• 1
  • 2
2020-12-11, 09:45
Medlem
60 000 och 26% rnta. = 15 600kr per r i rnta= 1300 per mnad.

Jobba hrt och spara in p allt och amortera 5 000kr per mnad s r det lst p ett r.

Ett sista tips r att sluta lna! Det finns inget som du bara mste ha som du inte kan spara till. Ln till bostad r ok men inte fr konsumtion.

Tnk till i framtiden.
Citera
2020-12-11, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r
Den jag har ftt ligger p 21%. r det hg? Eller vad r hg och lg?

Har ett annat ln som ligger p 26% s tanken jag ska betala av de andra lnen.
Ln p fastighet eller bostadsrtt r rntan ca: 1,5%. Bedm sjlv vad som r hgt eller lgt.
Citera
2020-12-11, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinjo
Ln p fastighet eller bostadsrtt r rntan ca: 1,5%. Bedm sjlv vad som r hgt eller lgt.
Man br ju rimligen jmfra med andra blancoln och inte med ln p fastigheter och bostadsrtter.
Citera
2020-12-11, 13:32
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanktPeter
5,23% har du hos Swedbank exempelvis.
https://www.swedbank.se/privat/priva...ekt-ansok.html
Nordea, SEB med flera har skert liknande rntor. Se till att betala av dina dyrare ln

En som har dragit p sig flera ln med rnta p 21-26% och drmed snkt kreditvrdigheten i botten lr inte hitta ngra ln p 5%

Ett "ihopbaksln" r inte fel vg om man har ekonomin. Till TS, leta vidare hos andra lngivare och frsk hitta ngot som har lgre rnta. 21% gr inte mycket bttre fr dig. Sikta p 10-15 %, och ta sen inte ett enda ln efter det frrn det r betalt.
Citera
2020-12-11, 13:33
Medlem
SanktPeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
En som har dragit p sig flera ln med rnta p 21-26% och drmed snkt kreditvrdigheten i botten lr inte hitta ngra ln p 5%

Ett "ihopbaksln" r inte fel vg om man har ekonomin. Till TS, leta vidare hos andra lngivare och frsk hitta ngot som har lgre rnta. 21% gr inte mycket bttre fr dig. Sikta p 10-15 %, och ta sen inte ett enda ln efter det frrn det r betalt.
Jag har i mina andra inlgg skrivit att hon ska ha en borgenr. D fr hon garanterat lna. Det r bara upp till TS att hitta en nrstende som r beredd att g i god fr henne
Citera
2020-12-11, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Man br ju rimligen jmfra med andra blancoln och inte med ln p fastigheter och bostadsrtter.
Det r beklagligt att behva lna till konsumtion. Har sjlv blivit uppfostrad att spara frst och kpa sedan. Har sjlv endast lnat till bil och bostad och har varit lycklig med det. Tycker man att denna "lyxkonsumtion" r vrd ett verpris, rnta, s r det bara att betala och gynna bankerna och andra finansieringsbolag.
Citera
2020-12-11, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanktPeter
Jag har i mina andra inlgg skrivit att hon ska ha en borgenr. D fr hon garanterat lna. Det r bara upp till TS att hitta en nrstende som r beredd att g i god fr henne
Sjlvklart s fr hon lna om hon har en borgenr eftersom det r borgenren som lnar ut pengarna.
Citera
2020-12-11, 13:47
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
r det ngon som har erfarenhet utav denna bank? Har tnkt lna lite ver 60k fr samla ln men har lst bara negativa om usel kundservice, folk lskar ju klaga p det lilla minsta s tnkte vad r helheten ska man verkligen lita p omdme som skrivs ?

Sen undrar jag ocks ifall om betalar tillbaka snabbare blir lnet billigare? Fr det totala kostanden r 80k efter 3 rs period. Sg att man betalar tillbaka under ett r blir det d mindre n den totala kostanden?
Det r dyrt att vara fattig!
Sluta lna till konsumtion. Skaffa verblick ver dina ln och gr en terbetalningsplan.
Kka havregryn i 6 mnader, kp inget!

OnTopic: Komplett hade ett bra kreditkort med bra kickback p kp, men dom ska ndra villkoren till 2021. Jag tror att det gr frn 1% till 0,5% p vanliga kp. Dock 4% p kp frn Komplett om man r lagd t det hllet.
Citera
2020-12-12, 14:08
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Den jag har ftt ligger p 21%. r det hg? Eller vad r hg och lg?

Har ett annat ln som ligger p 26% s tanken jag ska betala av de andra lnen.

Vet man inte vad som r hg eller lg rnta SKALL MAN INTE LNA!

Som sagt, dyrt att vara fattig. r man dessutom dum i huvudet r det rena rnet.
Citera
2021-04-20, 21:16
Medlem
SanktPeters avatar
Citat:
Var kan jag hitta om att man kan slja nnting och amortera eller medlntagare/borgenr hos Swedbank? Isf borde det vara sista utvgen.
Hur gick det sen?
Citera
2021-12-16, 16:36
Medlem
persona.von.gratas avatar
Varning fr kontantuttag!
Jag har Komplett som mitt favorit-budget-kreditkort. Men akta er fr kontantuttag.
Citat:
rlig nominell rnta fr kontantuttag 24,90 %
(*) rlig nominell rnta 24,90% lper frn uttagsdatum
Tar du ut 6000 kr i brjan av en mnad s blir rntan ca 250 kr tills ordinarie fakturabetalning!!!
Samma period kan du konsumera 100.000 kr utan en krona rnta (0%) s lnge du betalar fakturan i tid.
Citera
2021-12-16, 18:35
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Varning fr kontantuttag!
Jag har Komplett som mitt favorit-budget-kreditkort. Men akta er fr kontantuttag.

Tar du ut 6000 kr i brjan av en mnad s blir rntan ca 250 kr tills ordinarie fakturabetalning!!!
Samma period kan du konsumera 100.000 kr utan en krona rnta (0%) s lnge du betalar fakturan i tid.

Bra tips. Ska tnka p det. Har ocks detta kort som back-up ifall min debetbank skulle f problem.

// CC
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in