2020-12-11, 04:43
Risken fr verfring av HIV via oralsex, frmst avsugning, r i praktiken nra noll. Drfr lgger jag trden i psykologi.
Hr finns olika riskbeteenden berknade ---> https://hivrisk.cdc.gov/risk-estimator-tool/#-sba

Trots att du vet att risken r minimal, i praktiken obefintlig.
Skulle du vga att regelbundet bli avsugen av ngon du vet har HIV?
Varfr, och hur skulle du resonera?
Hur skulle du knt dig, skulle du varit orolig fr att bli smittad eller tagit det med ro och manjana...
Citera
2020-12-11, 04:53
Medlem
Inga mnniskor som har ngot att frlora, dvs inga friska starka lyckliga och eller rika mnniskor, skulle gra det
Citera
2020-12-11, 05:10
Medlem
Medelkasss avatar
Nej, aldrig i livet. Om jag hade medborgarskap i ytterligare ett land utanfr EU s jag kunde testa mig och eventuellt f mediciner dr hade jag vervgt det, tminstone om tjejen var riktigt snygg.

Aldrig i livet att jag skulle riskera att hamna i ngot register p.g.a. smittskyddslagen och aldrig mer f ligga hr utan att bli fngslad. Idiotland.
Citera
2020-12-11, 05:34
Medlem
GoUoDs avatar
Skulle anmlt saken d denne underltit att informera om denna smittsamma sjukdom, hade tagit ett blodprov fr att vara sker, men ngot oroad skulle jag inte vara.
Citat:
Ursprungligen postat av Medelkass
Nej, aldrig i livet. Om jag hade medborgarskap i ytterligare ett land utanfr EU s jag kunde testa mig och eventuellt f mediciner dr hade jag vervgt det, tminstone om tjejen var riktigt snygg.

Aldrig i livet att jag skulle riskera att hamna i ngot register p.g.a. smittskyddslagen och aldrig mer f ligga hr utan att bli fngslad. Idiotland.
Det finns s bra medicin idag s att du kan bra p HIV utan att praktiskt sett kunna smitta, sledes inte behva informera om detta. Finns inskrivet ngonstans, har jag hrt.
Citera
2020-12-11, 06:51
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Nej skulle inte ha sex med ngon jag vet r positiv.
Citera
2020-12-11, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adamivitahuset
Risken fr verfring av HIV via oralsex, frmst avsugning, r i praktiken nra noll. Drfr lgger jag trden i psykologi.
Hr finns olika riskbeteenden berknade ---> https://hivrisk.cdc.gov/risk-estimator-tool/#-sba

Trots att du vet att risken r minimal, i praktiken obefintlig.
Skulle du vga att regelbundet bli avsugen av ngon du vet har HIV?
Varfr, och hur skulle du resonera?
Hur skulle du knt dig, skulle du varit orolig fr att bli smittad eller tagit det med ro och manjana...
Naturligtvis r det ingen normalt funtad person som skulle ha ens en enstaka sexuell frbindelse med en person med konstaterad HIV, n mindre regelbundna frbindelser. Det skall till en djupt, djupt strd individ fr ngonting sdant.
Citera
2020-12-11, 08:14
Medlem
Handjob ONLY.
Citera
2020-12-11, 08:21
Medlem
Ghastens avatar
Nej skulle aldrig vga. Vem vet kanske finns ngot i bakgrunden eller personen slarvat med medicinen.
Citera
2020-12-11, 08:41
Medlem
jewclaws avatar
Jag har gladeligen tagit emot avsugningar av personer jag vet br p HIV och jag har inte blivit smittad nnu
Citera
2020-12-11, 10:23
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Naturligtvis r det ingen normalt funtad person som skulle ha ens en enstaka sexuell frbindelse med en person med konstaterad HIV, n mindre regelbundna frbindelser. Det skall till en djupt, djupt strd individ fr ngonting sdant.
Samlag ja, dr r risk-reward extremt dlig. Samlag r inte aktuellt varken med eller utan kondom och det oavsett om dom r smittade eller krnfriska.
Det finns inget att vinna p samlag frn ett mans perspektiv. Men nu gllde saken avsugningar, dvs "fellatio - oral stimulation of a man's penis."

Citat:
No cases of HIV transmission have been reported among female partners giving condomless oral sex. And there hasnt been a single documented case of transmission to a partner getting condomless oral sex, either among MSM or heterosexuals.

Du sger "sexuell frbindelse". Handjobs d, dvs noll risk. Zero. Vad r det som r strt, i vad bottnar din uppfattning?
Citera
2020-12-11, 12:42
Medlem
Varfr skulle man ens utstta sig fr risken att dom rkar bita sig i kinden och blda in i kukhlet? Eller hosta blod in i munnen p dig? Det r ju s ondigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in