Citat:
Ursprungligen postat av
Raukberg
Det r allts
den hr sekundlnga-sekvensen som ni syftar p? Jag tycker det r en rtt verdriven beskrivning att kalla karaktren fr "ful" och "androgyn" men smaken r som baken. Vilka andra hjltinnor/spelkaraktrer faller in under samma kategori?
r ni lika sura ver att t ex Doom Guy inte r direkt stilig? Eller Kane & Lynch? Eller Agent 47? Eller Geralt? Eller Captain Price? Jag fattar att smak och tycke kan skilja sig t men jag har vldigt svrt att frst hur man kan bli s upprrd ver anletet p en karaktr man nd knappt ser frnsett ngra sekunder.
Karaktren r ju stereotypiskt hollywoodsnygg, men kameravinkeln har ett underifrnperspektiv vilket snarare frstrker n tonar ner hakpartiet. Den typen av foto anvnds oftast mer p mn fr att framstlla dem som mktiga, inspirerande och starka. Kvinnor fotograferas av hvd ovanifrn s de ska bli mindre, svagare osv.
Jag tror att det undermedvetet r just det som retar upp vissa (tonrspojkar i alla ldrar) d egentligen inte gillar starka kvinnliga hjltar, men p sin hjd kan tolerera dem om de ser ut som realdolls utkldda fr mysig hemmakvll med daddy/husse.