• 1
  • 2
2020-12-11, 01:19
Medlem
Tvonds avatar
Perfect Dark reboot annonserades precis ut p Games award sg inte dumt ut.

Frsta vi ftt se frn The initiative sedan studion grundades.

Trailer
https://youtu.be/S--lFTxAVs8

Dev Talk
https://youtu.be/Iy3VdNSMk7Q
Senast redigerad av Tvond 2020-12-11 kl. 01:24.
Citera
2020-12-11, 01:28
Medlem
Elementarts avatar
Det ska bli kul med ett nytt Perfect Dark men trailern var inte s intressant, sen hoppas jag inte att fr mycket att spelets story kretsar kring miljproblem/global uppvrmning, fick lite den knslan av trailern.
Citera
2020-12-11, 01:37
Medlem
Tvonds avatar
Ja sparsamt med information n men ska bli kul spela som Joanna Dark igen ngon gng framver.

Hoppas faktiskt p ett tredje personsspel ngot som Xbox verkligen behver ett stort IP frutom Gears.
Citera
2024-06-09, 23:50
Medlem
Elementarts avatar
https://www.youtube.com/watch?v=YnnsUnEITWA

Vilken trailer, Joanna Dark ser ut som en man o spelet i sig ser inte srskilt intressant ut. Till o med den nya loggan r ju smre.
Citera
2024-06-10, 20:00
Medlem
Gameplaymssigt ser det lite halvintressant ut, men knner inga Perfect Dark vibbar alls. Ser ut som dom bara slngde p titeln bara fr att locka gamla spelare. Joannas stora haka kanske kan anvndas som ett vapen. nnu ett exempel dr kvinnors ansikten i spel r ofta fula eller har maskulina drag.
Citera
2024-06-13, 15:32
Medlem
Dampendungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Gameplaymssigt ser det lite halvintressant ut, men knner inga Perfect Dark vibbar alls. Ser ut som dom bara slngde p titeln bara fr att locka gamla spelare.

Mest troligen s r det ju bara nostalgi bete som du sger, men om det kommer p gamepass s kan det ju vara vrt att testa.

Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Joannas stora haka kanske kan anvndas som ett vapen. nnu ett exempel dr kvinnors ansikten i spel r ofta fula eller har maskulina drag.

Det r avsiktligt, utvecklarna vet precis vad dom hller p med nr dom gr shr, men sen nr kritiken kommer kan dom spela dumma och gaslighta alla som klagar.
Citera
2024-06-13, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dampendung
Det r avsiktligt, utvecklarna vet precis vad dom hller p med nr dom gr shr, men sen nr kritiken kommer kan dom spela dumma och gaslighta alla som klagar.
Kan du hjlpa mig frst varfr ngon skulle bli upprrd av den dr hakan? Oavsett hur mycket snlltolkning jag frsker mig p s kan jag inte fr mitt liv begripa varfr ngon skulle bli arg ver att en dd spelserie rebootas och den totalt oknda huvudkaraktrens haka ser en gnutta stor ut i EN SEKUND i en gameplay-trailer. Det r ju ett FPS, Joanna kommer knappast vara mycket i bild s ven den som strs av hakan borde kunna tnka bort den och bara njuta av spelet istllet om det inte r ett alternativ att g ut och knna p lite grs.
Citera
2024-06-14, 00:37
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Kan du hjlpa mig frst varfr ngon skulle bli upprrd av den dr hakan? Oavsett hur mycket snlltolkning jag frsker mig p s kan jag inte fr mitt liv begripa varfr ngon skulle bli arg ver att en dd spelserie rebootas och den totalt oknda huvudkaraktrens haka ser en gnutta stor ut i EN SEKUND i en gameplay-trailer. Det r ju ett FPS, Joanna kommer knappast vara mycket i bild s ven den som strs av hakan borde kunna tnka bort den och bara njuta av spelet istllet om det inte r ett alternativ att g ut och knna p lite grs.
Tror det snarare r det stora pushandet fr medvetet fula och androgyna kvinnliga spelkaraktrer som frekommer allt oftare i vstvrldens spel som folk str sig p. Perfekt Dark r bara en i mngden och spelare brjar knna att mttet r rgat. Det vi ftt nu r Jawanna Dark.
Citera
2024-06-14, 06:58
Medlem
Dampendungs avatar
Citat:

Vem r arg eller upprrd?
Vi ppekar bara nnting som vi upplever som ett problem som blir allt vanligare nr det kommer till kvinnliga karaktrer inom gaming.
Ett annat exempel r ju karaktren Angela frn Silent hill 2 remaken, den karaktren har ju ocks uppenbarligen blivit medvetet "frfulad"

Du kan sluta grta nu, jag r ofta ute och "knner p grs"
Citera
2024-06-14, 06:59
Medlem
Dampendungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvarenolycka
Tror det snarare r det stora pushandet fr medvetet fula och androgyna kvinnliga spelkaraktrer som frekommer allt oftare i vstvrldens spel som folk str sig p. Perfekt Dark r bara en i mngden och spelare brjar knna att mttet r rgat. Det vi ftt nu r Jawanna Dark.

Exakt precis detta!
Citera
2024-06-17, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detvarenolycka
Citat:
Ursprungligen postat av Dampendung
Vem r arg eller upprrd?
Vi ppekar bara nnting som vi upplever som ett problem som blir allt vanligare nr det kommer till kvinnliga karaktrer inom gaming.
Ett annat exempel r ju karaktren Angela frn Silent hill 2 remaken, den karaktren har ju ocks uppenbarligen blivit medvetet "frfulad"

Du kan sluta grta nu, jag r ofta ute och "knner p grs"
Det r allts den hr sekundlnga-sekvensen som ni syftar p? Jag tycker det r en rtt verdriven beskrivning att kalla karaktren fr "ful" och "androgyn" men smaken r som baken. Vilka andra hjltinnor/spelkaraktrer faller in under samma kategori?

r ni lika sura ver att t ex Doom Guy inte r direkt stilig? Eller Kane & Lynch? Eller Agent 47? Eller Geralt? Eller Captain Price? Jag fattar att smak och tycke kan skilja sig t men jag har vldigt svrt att frst hur man kan bli s upprrd ver anletet p en karaktr man nd knappt ser frnsett ngra sekunder.
Citera
2024-06-17, 01:24
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Det r allts den hr sekundlnga-sekvensen som ni syftar p? Jag tycker det r en rtt verdriven beskrivning att kalla karaktren fr "ful" och "androgyn" men smaken r som baken. Vilka andra hjltinnor/spelkaraktrer faller in under samma kategori?

r ni lika sura ver att t ex Doom Guy inte r direkt stilig? Eller Kane & Lynch? Eller Agent 47? Eller Geralt? Eller Captain Price? Jag fattar att smak och tycke kan skilja sig t men jag har vldigt svrt att frst hur man kan bli s upprrd ver anletet p en karaktr man nd knappt ser frnsett ngra sekunder.

Karaktren r ju stereotypiskt hollywoodsnygg, men kameravinkeln har ett underifrnperspektiv vilket snarare frstrker n tonar ner hakpartiet. Den typen av foto anvnds oftast mer p mn fr att framstlla dem som mktiga, inspirerande och starka. Kvinnor fotograferas av hvd ovanifrn s de ska bli mindre, svagare osv.
Jag tror att det undermedvetet r just det som retar upp vissa (tonrspojkar i alla ldrar) d egentligen inte gillar starka kvinnliga hjltar, men p sin hjd kan tolerera dem om de ser ut som realdolls utkldda fr mysig hemmakvll med daddy/husse.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in