Citat:
Ursprungligen postat av
LKEE
Blev i dagarna uppringd av en glad telefonförsäljare som ville erbjuda en streamingtjänst till kampanjpris, att tillägga hade jag vid denna tidpunkt avnjutit en god flaska rödvin. Efter 15min tackade jag tillslut ja, mest för att kunna avsluta samtalet och återgå till mitt. Nu sitter jag här med en tjänst jag inte har användning för och en månadskostnad om 299kr. Uppsägningstiden är 3 mån, trots att säljaren betonade att det inte fanns någon.
Har jag blivit blåst eller är jag så dum i huvudet att svara en telefonförsäljare efter en flaska vin.
Nu till frågan.
Vilken är er största blåsning? Kan vara vad som helst. Blivit lurad av en telefonförsäljare, blivit blåsta vid försäljning av bostad?
DELA MED ER!
Det är bara att säga upp tjänsten då du ingått avtalet genom telefon försäljning.
Köper du något på nätet via en telefonförsäljare/hemförsäljare eller om du ingår ett avtal med en försäljare utanför säljarens affärslokal, det vill säga gör ett distansavtal, så har du ångerrätt i 14 dagar. Ångerrätten gäller från dagen efter att du fått varan eller ingått avtalet.