Citat:
Ursprungligen postat av
OliverCromwell
På mitt jobb märks det tydligt att de som vaccinerat sig flertalet gånger är sjuka med jämna mellanrum. Minst en gång i månaden. Sen har vi en idiot som tog det 5:e vaccinet helt frivilligt. Han är sjuk ungefär varannan vecka.
Så här illa har det aldrig sett ut.
Har ni märkt av liknande tendenser?
Och då frågar jag mig hur dessa dårar ska klara den kommande vinterns influensasäsong?
Har också noterat det! Men behöver det nödvändigtvis bero på vaccinet som sådant? En annan iakttagelse är ju att vaxxarna sällan visar prov på självständigt tänkande. Men det är ju (troligtvis) inte orsakat av vaccinerna, utan snarare var det deras redan bristande förmåga att tänka kritiskt som fick dem att springa och ta sprutorna.
Kan det vara lite på samma sätt med detta fenomen? Att det var de veka med redan dåligt immunförsvar som i rädsla för att bli sjuka sprang och tog sprutorna?
Spekulerar bara. Kan ha fel förstås. Kanske är en kombination. Hursomhelst, har alltid varit medveten om att många vuxna är sjuka titt som tätt, vilket har förundrat mig. Har knappt haft en sjukdag som vuxen, och det borde väl vara normaltillståndet kan man tycka, en fullvuxen människa borde väl ha byggt upp ett immunförsvar som klarar av (harmlösa) baciller och säsongsinfluensa?
Det du noterar nu kanske förekom även före pandemin, bara det att du inte la märke till det på samma sätt? Men visst, det har faktiskt varit påfallande mycket frånvaro i år. Inte utan att man undrar vad som pågår egentligen..