2022-07-09, 10:22
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Nu rapporterar ju t.o.m. Fake news/MSM om minskat barnafödande av aldrig tidigare skådat slag:

Barnafödandet minskar drastiskt i år

Samma sak kan ses även i andra länder.
Problemet är ju att korrelationen med "massvaccinationen" inte stämmer kronologiskt. Man undrar om folk blivit helt intelligensbefriade.

Till och med i DNs artikel slår man upp ett diagram där man kan se att minskningen inleddes i Januari 2022 och dessutom en kraftig nedgång i Februari. Det skulle i så fall betyda att nedgången orsakats av att fertila personer skulle vaccinerats i början på Maj 2021.

Den 2:a Maj hade 2,72 miljoner vaccinerats i Sverige - den betydande majoriteten av dessa var personer som INTE räknas till den fertila befolkningen (jag gissar att vi kan bortse från pappor i åldern 70-90 år).

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-03-01..latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric= location&Metric=People+vaccinated&Interval=Cumulat ive&Relative+to+Population=false&Color+by+test+pos itivity=false&country=GBR~SWE

Det stora minskningen i antal födda barn i Jan-Feb 2021 kan således INTE kopplas till något vaccin eftersom personerna som avlar barn i Sverige ännu inte blivit vaccinerade.
Vad har ni för problem? Kan ni inte räkna till nio?

Det är dessutom EXAKT likadant i andra länder som använts som "exempel på hur minskningen av födslar är kopplat till massvaccineringen" - när man inte ens börjat vaccinera de personer som är fertila.

Antivaxxar-patrask, ständigt detta antivaxxar-patrask...
Senast redigerad av korrektamund0 2022-07-09 kl. 10:27.
2022-07-09, 11:51
Medlem
Är nyfiken om mamman i detta fallet var vaccinerad.. https://www.aftonbladet.se/family/a/662yoo/epidermolysis-bullosa-lider-av-den-varsta-formen
2022-07-09, 11:57
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Ja, visst är det skrämmande, nu bekräftas också att barnafödandet minskar i hela landet och att det överensstämmer i tid med när massvaccinationerna startade:

Larmet: Barnafödandet minskar drastiskt efter vaccinationen

Stockholms stad ger ingen förklaring till den negativa utvecklingen i sin rapport.

Detta ansågs väl också vara en konspirationsteori, att reproduktionen skulle påverkas på olika sätt.

Och läste man tidigt i olika kanaler vad folk berättade är det ingenting som förvånar ett dugg. Mönstret fanns där.
Precis som man insåg att märkliga sjukdomar, hjärtproblemen och blodpropparna var mycket mer utbrett än vad som kom fram i media genom att faktiskt ta till sig av folks verkliga upplevelser.

Allting stämmer med de faktiska observationer som tidigt framkom om man visste var man skulle titta. Så som sagt, struntar man i propagandan och medias bestämmelser om vad som räknas mår man mycket bättre och ser fortare vad som är på gång.

Jag vet dessutom flera i min utvidgade närhet som påverkats på fertilitetsområdet av detta jävla gift.

Så glad att jag och min familj aldrig intog rollen som försöksdjur och sedan glöms bort eller förnekas av ett korrupt etablissemang och en fegare sjukvård.
Senast redigerad av -GG 2022-07-09 kl. 12:03.
2022-07-09, 12:00
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jaha, så vi kan sammanfatta ditt pladder som subtanslöst trams utan någon som grund kombinerat med en del beskyllningar om fusk och bedrägeri som inte kan ledas i bevis annat med hjälp av anekdotisk bevisföring?
På tal om fusk och bedrägeri. Jag har varit i kontakt med vården ett flertal gånger under "pandemin". Mest pga benbrott och diverse småsaker med min son som är väldigt aktiv. Varje gång, har vi blivit behandlade som om vi vore covidpatienter, trots att det är uppenbart att vi sökt för något annat. Dom utgår alltså från att varje patient har covid.

Vad tror du det gör med statistiken??

Jag känner flertalet som haft liknande erfarenheter, och om dom inte vill ta ett pcr test, så blir dom stämplade som covid.

Där har du bluff och båg så det sjunger om det. Precis allt som rör covid och vaxxen är ett jävla bedrägeri. Du slänger dig med en massa rapporter hit och dit, men varje tänkande människa som har haft erfarenhet av vården och hur absurt allt har varit, förstår att det är något som inte stämmer.

Man måste vara blind och döv om man fortfarande tror på narrativet.
2022-07-09, 12:30
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
På tal om fusk och bedrägeri. Jag har varit i kontakt med vården ett flertal gånger under "pandemin". Mest pga benbrott och diverse småsaker med min son som är väldigt aktiv. Varje gång, har vi blivit behandlade som om vi vore covidpatienter, trots att det är uppenbart att vi sökt för något annat. Dom utgår alltså från att varje patient har covid.

Vad tror du det gör med statistiken??
Ursäkta, men exakt VAD är det du försöker ondgöra dig över? Det är något du inte är nöjd med, det är helt klart, men exakt VAD framgår inte. På vilket sätt menar du att ett benbrott har med COVID-statistiken att göra? Menar du att ni blev ombedda att ta på er munskydd i samband med ett besök på sjukhusets akutavdelning och det är därför något är "bluff och båg" eftersom ni inte (enligt egen helt godtyckliga bedömning) hade COVID?

Citat:
Jag känner flertalet som haft liknande erfarenheter, och om dom inte vill ta ett pcr test, så blir dom stämplade som covid.
Ja, det är inte klokt hur dåligt behandlade ni blivit - de har helt enkelt utgått ifrån att de inte VET om ni är smittsamma och tagit det säkra före det osäkra. Vilka terrorister och ogärningsmän! Usch, vad orättvist av dem!

Citat:
Där har du bluff och båg så det sjunger om det. Precis allt som rör covid och vaxxen är ett jävla bedrägeri. Du slänger dig med en massa rapporter hit och dit, men varje tänkande människa som har haft erfarenhet av vården och hur absurt allt har varit, förstår att det är något som inte stämmer.

Man måste vara blind och döv om man fortfarande tror på narrativet.
Ja, hänvisa till en massa fakta och vetenskapliga rapporter är naturligvis inget som faller i god jord när man diskuterar med ett tvättäkta fläskigt antivaxxar-patrask, men det är helt enkelt något ni får stå ut med.

Rent konkret så samlas alla rapporterade biverkningar i baserade på observationer. Statistiken över smittade baseras på pérsoner som konstateras smittade via test. Den kan du läsa om här:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/bekraftade-fall-i-sverige/

Ingen kommer med i statistiken över smittade för att någon vidtar förebyggande åtgärder i händelse av att någon SKULLE kunna vara smittad.
2022-07-09, 21:59
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Problemet är ju att korrelationen med "massvaccinationen" inte stämmer kronologiskt. Man undrar om folk blivit helt intelligensbefriade.

Till och med i DNs artikel slår man upp ett diagram där man kan se att minskningen inleddes i Januari 2022 och dessutom en kraftig nedgång i Februari. Det skulle i så fall betyda att nedgången orsakats av att fertila personer skulle vaccinerats i början på Maj 2021.

Den 2:a Maj hade 2,72 miljoner vaccinerats i Sverige - den betydande majoriteten av dessa var personer som INTE räknas till den fertila befolkningen (jag gissar att vi kan bortse från pappor i åldern 70-90 år).

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-03-01..latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric= location&Metric=People+vaccinated&Interval=Cumulat ive&Relative+to+Population=false&Color+by+test+pos itivity=false&country=GBR~SWE

Det stora minskningen i antal födda barn i Jan-Feb 2021 kan således INTE kopplas till något vaccin eftersom personerna som avlar barn i Sverige ännu inte blivit vaccinerade.
Vad har ni för problem? Kan ni inte räkna till nio?

Det är dessutom EXAKT likadant i andra länder som använts som "exempel på hur minskningen av födslar är kopplat till massvaccineringen" - när man inte ens börjat vaccinera de personer som är fertila.

Antivaxxar-patrask, ständigt detta antivaxxar-patrask...
Om jag inte minns fel så var det väl i Maj som yngre (30-40 åringar) fick chansen att vaccinera sig? Januari-April så hade ju de i riskgrupp (äldre) redan fått vaccin. Du får tänka att 2.7 miljoner exkluderar personer 0-29 år, och man är absolut fertil i 30-40 årsåldern. Också om du tittar den 9e Maj så har vi 3 miljoner vaccinerade, så vaccinationsgraden går väldigt fort just därefter Maj.

Har själv inte så starka åsikter kring vaccinet, bryr mig inte om att vaccinera mig mot en sjukdom som 200 personer under 40 har dött MED sedan pandemin startade. Men ska bli intressant att se hur barnafödandet ser ut i slutet av året, om det återupptar till normalt eller går ned ännu mer.
Senast redigerad av tequilasunrise123 2022-07-09 kl. 22:02.
2022-07-09, 22:12
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Jag undrar om jag inte fått en märkbar biverkning i alla fall trots att jag inte trodde det. Fick min andra dos i mitten på Maj och har noterat att min menstruationscykel börjat hacka. Och inte så lite heller. Oklart om det beror på vaccinet, men det är klart misstänkt då detta inte varit ett problem de senaste 20 åren.

Hur har det gått för dig? Är det ordning på menstruationen nu? Anmälde du biverkningen till Läkemedelsverket?
2022-07-09, 23:38
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tequilasunrise123
Om jag inte minns fel så var det väl i Maj som yngre (30-40 åringar) fick chansen att vaccinera sig? Januari-April så hade ju de i riskgrupp (äldre) redan fått vaccin. Du får tänka att 2.7 miljoner exkluderar personer 0-29 år, och man är absolut fertil i 30-40 årsåldern. Också om du tittar den 9e Maj så har vi 3 miljoner vaccinerade, så vaccinationsgraden går väldigt fort just därefter Maj.

Har själv inte så starka åsikter kring vaccinet, bryr mig inte om att vaccinera mig mot en sjukdom som 200 personer under 40 har dött MED sedan pandemin startade. Men ska bli intressant att se hur barnafödandet ser ut i slutet av året, om det återupptar till normalt eller går ned ännu mer.
Du vet som vanligt inte vad du talar om.

Den 9 Maj 2021 hade man i Sverige vaccinerat 178,879 personer i åldersgruppen 18-39 år med EN dos.
I samma åldersgrupp (18-39) hade 68,682 personer vaccinerats med TVÅ doser.

Totalt således 247,561 personer som vaccinerats med minst en dos. Och detta menar du skulle göra avtryck i födelsetalen 9 månader senare. Det du föreslår är i princip att SAMTLIGA personer som vaccinerats skulle åkt hem direkt efter vaccination och haft samlag för att försöka få barn, men misslyckats på grund av vaccinet?

Det fanns 2,708,316 personer i åldersgruppen 20-39 år i Sverige 2021.
https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101A/BefolkningNy/table/tableViewLayout1/

Det är alltså 9% av de personer i den åldersgrupp som vanligtvis får barn som vaccinerats 9 Maj (nio månader innan barnafödandet går ner). Och då menar antivaxxar-patrasket att det är anledningen till att barnafödandet minskar drastiskt?
Senast redigerad av korrektamund0 2022-07-10 kl. 00:03.
2022-07-10, 00:19
Medlem
DroidBishops avatar
Robert Malone från en konferens i Maj angående det syntetiska RNAt i "vaccinen":

Citat:
I had assumed early on, as had many, because this was the party line being discussed and promoted by pfizer and the government, that these RNAs behaved like natural RNA which typically is rapidly degrading in your body. Typically has a halflife measured in a single digit number of hours or less. And this was told repeadedly to physicians that this was the case, these products only stick around in your body and then they are degraded and naturally cleared.

The actual science, the studies, to demonstrate whether that was a true or false assumtion, were not done by pharma. The FDA did not require them to even though that is a standard policy for every regulatory dossie i've ever had to deal with.

They were given a pass on that. And it was recently done, last January it was published, Cell was the magazine, Stanford was the university, and the data, not from cell culture but from human beings recieving fine needle aspiration into draining lymphnodes from their deltoid muscle injections, these RNAs persist for 60 days or longer, they didn't test longer. These are not natural RNAs these are something very different. They are able to be produced into DNA, we have no idea hor long they persist, apparently they are bypassing normal cellular degradation pathways. Why is that?

Because they have all the way through this RNA, a molecule which normally is only present in very precise places, in a very carefully modulated fashion, that being pseudouridine. This is the basis of the patent which Penn holds, thats why Penn is such an advocate. Which is held by ..., that is the basis for their claim that they are the ones that came up with this technology is they did a modification, which is this incorporation of pseudouridine.

This is an artificial molecule. I am not aware of any science that adresses how that artificial molecule can be degraded, im sorry to say that.

This is not what i envisioned. This has only recently come out, beginning of this year, this truth. And there is no science that im aware of to adress how this longlived molecule can be cleared from peoples bodies, and its technically possible, that it's actually, because the cells that are producing the protein that are getting attacked by the t-cells and killed, and they are going to be releasing this long lived biomolecules, sort of, synthetic molecules. They may being taken up by white blood cells that come in to clear that up and that may be part of why the monocytes being observed in peoples bodies behaving very odly. We don't know.

So im sorry, can we get the RNA out of peoples bodies? I have no way of knowing it.
2022-07-10, 00:25
Medlem
harryguccis avatar
Citat:

Den 9 Maj 2021 hade man i Sverige vaccinerat 178,879 personer i åldersgruppen 18-39 år med EN dos.

Totalt således 247,561 personer som vaccinerats med minst en dos. Och detta menar du skulle göra avtryck i födelsetalen 9 månader senare. Det du föreslår är i princip att SAMTLIGA personer som vaccinerats skulle åkt hem direkt efter vaccination och haft samlag för att försöka få barn, men misslyckats på grund av vaccinet?

https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101A/BefolkningNy/table/tableViewLayout1/

Det är alltså 9% av de personer i den åldersgrupp som vanligtvis får barn som vaccinerats 9 Maj (nio månader innan barnafödandet går ner). Och då menar antivaxxar-patrasket att det är anledningen till att barnafödandet minskar drastiskt?

Citat:
Jag undrar om jag inte fått en märkbar biverkning i alla fall trots att jag inte trodde det. Fick min andra dos i mitten på Maj och har noterat att min menstruationscykel börjat hacka. Och inte så lite heller. Oklart om det beror på vaccinet, men det är klart misstänkt då detta inte varit ett problem de senaste 20 åren.

Hur är det med dig, kan du fortfarande inte bli befruktad eller hur ser det ut?
2022-07-10, 00:36
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
När det gäller din länk till yournews där de går igenom rapporterade allvarliga biverkningar under Fas 3-försöket undrar man om inte antivaxxar-patrasket blivit slängda i golvet en gång till - jag behöver bara skumma igenom antivaccin-rörelsens skräprapport för att inse att man återigen bara svingar i luften utan något på fötterna förutom grundlösa beskyllningar och beskyllningar som inte har medicinsk grund. Här har vi t.ex. en kvinnlig patient i övre femtio-års åldern med livslånga hjärtproblem och dokumenterade ständigt återkommande problem med supraventrikulära takykardier. Det här är alltså hjärtsjukdomar som ofta leder till för tidig död. Patienten led även av fetma och hade genomgått fetmakirurgi (man hade opererat in en s.k. gastric sleeve i magsäcken). Patienten lider även av hypotyreos (sannolikt är det anledningen till fetman), depression och astma. Personen ifråga avlider av hjärtstopp två månader efter att hon fått andra dosen BNT162b2 (Pfizer's COVID-vaccin).

Förstår faktiskt inte vad du försöker argumentera för här.

Pfizers testade produkten på folk i olika åldrar och med olika hälsostatus. Om produkten som testades medför risker så är det ju naturligt att även individer med underliggande sjukdomar drabbas. Konstigt skulle väl vara annars?

Och det är precis vad vi kan se av det tiotal exempel som nämns i artikeln. Du hade lika gärna kunnat lyfta fram det här exemplet:
Citat:
A male in his late 20s (randomization number 48413) who participated in the trial at Clinical Neuroscience Solutions Inc., sustained a bilateral pulmonary embolism on Dec. 14, 2020, with symptoms still ongoing as of the CRF date of Mar. 29, 2021.
This was listed as a “serious” adverse event that required hospitalization, but was attributed to the patient’s habit of vaping and his “sedentary lifestyle.” He had received the two doses of the vaccine on Aug. 13, 2020, and Sept. 2, 2020.

Other post-vaccination symptoms listed for the patient included fever, fatigue, headache, chills, vomiting, diarrhea, new/worsened muscle pain, new/worsened joint pain and swelling.

The patient had a medical history that included elevated triglycerides, genital herpes and seasonal allergies, in addition to a vaping habit.

Enligt Pfizer så drabbades han alltså av en "bilateral pulmonary embolism" till följd av e-cigg, och absolut ingenting annat. Verkligen? Och hur försäkrade dom sig om att det var orelaterat till den cocktail han nyligen fått insprutad i armen? Nobody knows.

Jänkare verkar ju överlag dras med en hel del kroniska sjukdomar som fetma och diabetes. Det man dock kan utgå ifrån är att ingen av de som deltog i studien var dödligt sjuk när de antogs.

Citat:
Den här typen av kliniska försök är omgärdade av ganska rigorösa regler. T.ex. skall det till en ganska omfattande läkarutredning vid VARJE allvarlig biverkning och i SYNNERHET när en deltagare dör. Det har naturligtvis gjorts i det här fallet också.

Naturligtvis? Nej. Tvärtom så tyder det mesta på att de ansträngt sig till det yttersta för att inte få reda på sådant som skulle kunna lägga krokben för utrullningen av BioNTech.

Maddie de Garays mor förklarar här att den app med vilken de förväntades rapportera biverkningar endast hade alternativ för lindriga symptom:
Citat:
The app only allows you to record solicited adverse events, like fever, redness, injection site pain, swelling, headache, vomiting, and other typical expected reactions. That is it
https://www.theepochtimes.com/epochtv-review-covid-19-vaccine-injury-data-excluded-from-clinical-trial-reports_4101327.html

Nästa citat ur artikeln:
Citat:
The doctors involved in the clinical trial told Maddie’s mother to check for appendicitis, which her daughter did not have. A New England Journal of Medicine article whose lead author is the principal investigator for Maddie’s trial made no mention of any of Maddie’s adverse reactions. In the EUA amendment to the article, her reactions were reduced to only five lines, in which they claimed she was eventually diagnosed with functional abdominal pain. Essentially, a stomach ache. Maddie’s mother asked if a stomach ache usually puts a child in a wheelchair or a feeding tube.

Uppenbarligen så gav Pfizer i sitt "EUA amendment" en gravt missvisande bild av vad som hade hänt med Maddie. Och eftersom de ännu inte har erkänt att de begått något misstag i det fallet så får man utgå ifrån att detta inte var något isolerat olycksfall i arbetet, utan att det är precis såhär de jobbar.

Sista citatet från Maddies mor:
Citat:
I thought that Maddie was in the best hands possible in the rare chance she had a severe reaction. That was not the case. They did everything in their power to hide everything. If they minimized Maddie’s reaction to the vaccine like this, I wonder what really happened to those in the clinical trials who had a reaction to the first dose

Exakt.
2022-07-10, 00:36
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:

Du har aldrig tidigare svarat mig.

250 000 kan absolut göra ett avtryck, det krävs inte att respektive av dessa går hem och jufsar direkt efter vaccination, barnafödandet gick ned med 5%. Sedan kan många redan varit gravida när de fick vaccinet.

Som sagt, det behöver inte vara vaccinet. Men fortsätter barnafödandet att minska ännu mer så bör väl gemene man höja något på ögonbrynet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in