2021-07-05, 04:53
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Vad menar du?

Du tror att livets evolution har ett förprogrammerat mål.
It doesn't.

Mutationer är slumpmässiga. Vissa mutationer leder till en bättre livsform, medan andra mutationer leder till en sämre livsform. Endast den bättre livsformen överlever dock, på grund av det enkla faktum att den bättre livsformen helt enkelt överlever världens "smältdegel" medan sämre livsformer inte gör det.

Förutom i väst... I väst försöker vi ge ett lyckligt liv även till livsformer som normalt sett har NOLL chans att propagera.
Det är dock en inställning vi som människor förhoppningsvis överger ganska snart.
(och JA, jag är en av de livsformer som är på väg att utrotas. Autistgener är på väg bort. I framtiden kommer det inte att finnas sådana som jag, i takt med att fosterscreening blir mer exakt).

Citat:
Det är förmodligen ingen skillnad på vaccinerade och asymptomatiska i smittspridningen, så varför skulle vaccinering hindra mutering?

Massvaccination hindrar mutering eftersom andelen individer i vilka genstörningen kan multplicera och mutera i minskar betänkligt.
2021-07-05, 05:06
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Du tror att livets evolution har ett förprogrammerat mål.
It doesn't.

Mutationer är slumpmässiga. Vissa mutationer leder till en bättre livsform, medan andra mutationer leder till en sämre livsform. Endast den bättre livsformen överlever dock, på grund av det enkla faktum att den bättre livsformen helt enkelt överlever världens "smältdegel" medan sämre livsformer inte gör det.

Förutom i väst... I väst försöker vi ge ett lyckligt liv även till livsformer som normalt sett har NOLL chans att propagera.
Det är dock en inställning vi som människor förhoppningsvis överger ganska snart.
(och JA, jag är en av de livsformer som är på väg att utrotas. Autistgener är på väg bort. I framtiden kommer det inte att finnas sådana som jag, i takt med att fosterscreening blir mer exakt).

Nej det tror jag inte, vad pratar du om egentligen?

Någon skrev som argument för att vaccinera hela jordens befolkning att man ska göra det för att hindra mutation.

Jag argumenterade då för att det kommer att mutera likaväl då eftersom att även vaccinerade smittas och smittar vidare, antagligen på samma nivå som asymptomatiska.

Jag anser alltså att det inte är ett bra argument för att vaccinera hela jordens befolkning.

Sen bryter du in i diskussionen med din dynga som vanligt.
2021-07-05, 05:17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Nej det tror jag inte, vad pratar du om egentligen?

Kommer du inte ihåg dina egna argument?

Citat:
Att vaccinera alla kommer att tvinga viruset till att mutera.

Så funkar inte evolutionen.

Citat:
Jag argumenterade då för att det kommer att mutera likaväl då eftersom att även vaccinerade smittas och smittar vidare, antagligen på samma nivå som asymptomatiska.

Fast det är ju inte sant. Vaccinerade smittar inte.
2021-07-05, 05:19
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Kommer du inte ihåg dina egna argument?

Så funkar inte evolutionen.

Fast det är ju inte sant. Vaccinerade smittar inte.

Ja, och jag skrev det som svar på att vi skulle vaccinera hela jordens befolkning för att hindra mutation.

Viruset kommer att mutera likaväl genom smittade vaccinerade som smittade asymptomatiska.

Vi blir aldrig av med viruset.

Vaccinerade kan visst smitta vidare, men inte i stor utsträckning vilket inte heller asymptomatiska gör.
2021-07-05, 07:17
Medlem
korrektamund0s avatar
Jag undrar om jag inte fått en märkbar biverkning i alla fall trots att jag inte trodde det. Fick min andra dos i mitten på Maj och har noterat att min menstruationscykel börjat hacka. Och inte så lite heller. Oklart om det beror på vaccinet, men det är klart misstänkt då detta inte varit ett problem de senaste 20 åren.
2021-07-05, 09:08
Medlem
Fick min andra dos förra veckan, Pzifer - exakt 6 veckor emellan dos 1 och 2. Höger arm denna gången, kändes lite ömt runt nålsticket i ett drygt dygn men i övrigt har jag inte upplevt något alls.
2021-07-05, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag undrar om jag inte fått en märkbar biverkning i alla fall trots att jag inte trodde det. Fick min andra dos i mitten på Maj och har noterat att min menstruationscykel börjat hacka. Och inte så lite heller. Oklart om det beror på vaccinet, men det är klart misstänkt då detta inte varit ett problem de senaste 20 åren.
Vad jag läst tidigare är det mycket vanligt att det blir så, vilken "alvarlighetagrad" har jag inte läst något om.. men visst det påverkar ju kroppen på något sätt
2021-07-05, 12:27
Medlem
526s avatar
Min fru tog Moderna för en vecka sen. Hon mådde skit i tre dagar. Ont i armen, ont lederna, matt, febrig.
Sen gick det över.
2021-07-05, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RItD
Jag upptäckte en knöl i bröstet fem dagar efter vaccination (samma sida). Någon mer som hört talas om liknande?
Känns väl rimligt att tro att det är en lymfkörtel som svullnat pga vaccinationen. Dessa kan vara svullna i flera månader efter vaccination. Men gå till doktorn och uteslut något annat.
2021-07-05, 17:16
Avslutad
Tog första för 3 veckor sedan, Pfizer.Räknade väl nästan med feber eller lite hängig dagarna därpå men märkte ingeting. Öm i armen var väl det enda, särskilt morgonen dagen efter, men det gick över till kvällen och ingenting sedan dess hitills.
2021-07-05, 17:37
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0

Den biverkningen finns dokumenterad i många fall.

Läs gärna:

https://www.nyariks.se/vaccinforskare-medger-stort-misstag-spikproteiner-ar-ett-farligt-toxin/
2021-07-05, 17:40
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Den biverkningen finns dokumenterad i många fall.

Läs gärna:

https://www.nyariks.se/vaccinforskare-medger-stort-misstag-spikproteiner-ar-ett-farligt-toxin/

Det där är ju folie från början till slut eftersom vaccinerna inte bildar några spikprotein.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in