2021-03-26, 21:40
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
Jag har läst det men har det kommit något som stärker eller bekräftar denna teori ännu?

Nja, men det är tydligen också kända problem med andra vacciner om de ges i blodet istället för i muskulaturen.
2021-03-27, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Som sagt, lycka till med vaccinet och tack och hej till ditt immunförsvar och fertilitet. Jag tror att samtliga kommer vara döda inom ett år när vaccinet skyddar dig möjligen mot COVID-19 men gör även så ditt immunförsvar inte kan hantera något annat.

Hoppas det var värt det.

Vi såg ju hur det gick med vad du trodde om militärkuppen i Washington, du hade inte ett enda rätt om den påstådda militärkuooen, vad du tror i detta ämne kan vi slänga i papperskorgen, du kommer inte ha ett enda rätt i detta ämne heller.
2021-03-27, 18:37
Medlem
Snapcounts avatar
Tyskland mener de har funnet et viktig AstraZeneca-svar, men holder det for seg selv. Det stusser smitteverndirektør Geir Bukholm over.

Han sikter til en tysk forskningsgruppe ledet av blodekspert Andreas Greinacher, som jobber ved Greifswald universitetssykehus. Greinacher mener han har gjort et viktig vaksinefunn, uten å si hva funnet er.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kRje1v/fhi-reagerer-paa-hemmelighold-rundt-tysk-vaksinefunn-uetisk

Så vad är det tyskarna har funnit ut om AstraZeneca, och varför kniper man käft om det ?

Själv har jag fått bägge sprutorna utav moderna-vaccinet. Efter den andra sprutan hade jag lite frossa och ledsmärtor i ett dygn. Inget illa, gick på jobbet som vanligt.
2021-03-28, 01:45
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tyskland mener de har funnet et viktig AstraZeneca-svar, men holder det for seg selv. Det stusser smitteverndirektør Geir Bukholm over.

Han sikter til en tysk forskningsgruppe ledet av blodekspert Andreas Greinacher, som jobber ved Greifswald universitetssykehus. Greinacher mener han har gjort et viktig vaksinefunn, uten å si hva funnet er.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kRje1v/fhi-reagerer-paa-hemmelighold-rundt-tysk-vaksinefunn-uetisk

Så vad är det tyskarna har funnit ut om AstraZeneca, och varför kniper man käft om det ?

Själv har jag fått bägge sprutorna utav moderna-vaccinet. Efter den andra sprutan hade jag lite frossa och ledsmärtor i ett dygn. Inget illa, gick på jobbet som vanligt.

Det verkar som att dom tror att vaccinet orsakar antikroppar som slår ut något viktigt i ditt blod.

Citat:
We propose to call this syndrome VIPIT Virus/Vaccine Induced Prothrombotic Immune Thrombocytopenia.

https://idw-online.de/en/news765335

Vaccinet ska enligt tyskarna orsaka detta:

Citat:
Immune thrombocytopenia usually happens when your immune system mistakenly attacks and destroys platelets, which are cell fragments that help blood clot. In adults, this may be triggered by infection with HIV, hepatitis or H. pylori — the type of bacteria that causes stomach ulcers. In most children with ITP, the disorder follows a viral illness, such as the mumps or the flu.

A rare complication of immune thrombocytopenia is bleeding into the brain, which can be fatal.

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/idiopathic-thrombocytopenic-purpura/symptoms-causes/syc-20352325

Nice, fett bra vaccin yo, som gör att immunsystemet börjar attackera sin egen kropp. Jippi.
Senast redigerad av AndersTengell 2021-03-28 kl. 01:48.
2021-03-28, 17:07
Avslutad
Goda nyheter, tydligen är det tänkt att bara 15% ska dö av vaccinet, faktiskt mindre än jag trodde.
I varje fall om vi får tro Englands hälsominister...

https://brandnewtube.com/watch/spamcock-freudian-slip-23-march-2021-listen_WFMjsFCpSN1WPOu.html
2021-03-29, 12:00
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Vi såg ju hur det gick med vad du trodde om militärkuppen i Washington, du hade inte ett enda rätt om den påstådda militärkuooen, vad du tror i detta ämne kan vi slänga i papperskorgen, du kommer inte ha ett enda rätt i detta ämne heller.

Haha vi får väl se både med det och ditt vaccin. Som sagt, lycka till. Hoppas det var värt det.
2021-03-30, 15:06
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Inte i jämförelse med de bättre vaccinen. Skillnaden är som dag och natt.

Bra observation. Jag tycker det saknas en diskussion om vad fördelarna är att fortsätta med AZ när ju Pfizer och Moderna finns där inte samma historia av potentiella biverkningar finns. Är det att man då kommer få en långsammare vaccinationstakt eller vill man ha diversiteten i vaccintyper?
2021-03-30, 15:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Bra observation. Jag tycker det saknas en diskussion om vad fördelarna är att fortsätta med AZ när ju Pfizer och Moderna finns där inte samma historia av potentiella biverkningar finns. Är det att man då kommer få en långsammare vaccinationstakt eller vill man ha diversiteten i vaccintyper?

Fördelarna med Astra som jag känner till.

1) Det finns tillgängligt (för att många länder inte vill ha det?)
2) Det är billigare. 1/10 av kostnaden
3) Det behöver inte samma extrema kylförvaring och därmed lättare att administrera
2021-03-30, 15:55
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer

Jo, det är exakt samma biverkningar som AZ. Händer varje gång immunförsvaret blir aktiverat

https://www.sciencemag.org/news/2020/11/fever-aches-pfizer-moderna-jabs-aren-t-dangerous-may-be-intense-some

Konstanterade fall av onormala koaguleringsfall med AZ är uppe i förskräckande 24 fall av 20 miljoner givna doser Stoppa pressarna ! Spruträdda käringar av båda kön löper risk att åka på en allvarlig sjukhusvistelse i ordningen 1:5000000 (1 på 5 miljoner) Vilket är ruskigt nära chansen att din flykärra till Thailand kommer att störta i havet (1 på 4,5 milj)
Allvarliga biverkningar med Pfizer och Moderna har man ju lyckats tysta ner hitills

Är ni ena vuxna käringar allihopa
Senast redigerad av Opaque 2021-03-30 kl. 16:17.
2021-03-30, 23:35
Medlem
Hej alla vaccin hatare. Dags för min vecko rapport om min hällsa efter att fått Moderna vaccin.

6 veckor har nu passerst och som vanligt mår jag jävligt bra!!!!!
Inga som helst biverkningar. Dags för spruta nr 2 på torsdag.

Jag kommer att informera om mitt tillstånd tills efter sommaren för att några av er säger att då jävlar har vaccinet skadat eller dödat mig. I början var det efter 1 månad och sedan 2 och nu är det efter sommaren! Idioter!!! Ta vaccin.
2021-03-31, 08:28
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Japp, läste det. Det förklarar varför det varor så stor skillnad mellan olika länder när det gäller förekomst sv blodproppar efter Astra Zenecas vaccin, förutsatt att det ges på det sätt som beskrivits ge proppar.

Norska dåligt utbildade sjuksköterskor?

AZ lär ju inte vara sena att stämma...

Norska? Importerade arbetskraft från andra länder. Norrmännen är herrefolk nu mera, de gör inte skitjobbet själv i vården. Att spruta är en lagom simpel uppgift så att någon från Belarus eller Albanien med 1 veckas sjukvårdsutbildning får jobbet.
2021-03-31, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Inte jag heller. Frågan är vem som är dum nog att ta det?

Jag åkte upp till Älvsjömässan igår och fick dos 1 av AZ vaccin.
Skulle tro att det var ca 5000 personer som hanns med den dagen.
Där var 18 bemannade vaccinations-bord...

Fördelen av minimerad risk för svåra verkningar av Covid-infektion är ju mångdubbelt (faktor 1000 eller så..) större än risken för biverkningar.
Alla medicinska preparat/åtgärder medför risker!

/T

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in