2021-03-11, 13:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Man vill upprätthålla fasaden och man saknar alternativ till det här vaccinet.
Man saknar för det första inte alternativ. Ni beter er som antivaxxarna när ni läser rapporter. En politiker i Danmark tyckte det var en bra idé att pausa AZ-vaccinet efter en fatal incident med blodpropp. Med tanke på alla rykten som florerar kanske det är en bra idé politiskt att göra det.

Du har flera fall av thrombosis i den engelska rapportering med åtminstone en fatal utgång.

Igen, gissa varför man fortsätter.
2021-03-11, 13:15
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
För att Marcus Oscarsson skriver det på sin facebooksida?

Lite märkligt att Astra själva presenterar ett resultat på 63% effektivitet efter sin Fas3 studie.
Kort tid efter presenterar flera konkurrenter sina resultat, vars vaccin bygger på annan teknik och anger effektiviteten till 95%
Storbritannien som i hög grad förlitat sig på Astras teknik känner förstås att det inte var så bra. Då beställs det en studie i Storbritannien som på ett par veckor säger att de första kontrollerade Fas3-studierna var fel. Igår stod Johan Carlsson på pressträffen och sa att effektiviteten är 80%.
Idag läser jag att den sydafrikanska varianten är den som sprids snabbast i Sverige just nu. Dvs, den ökar snabbast. Inte inte till antal, utan andel. Från Sydafrika kommer rapporter om att Astras vaccin bara ger 10% skydd.

Skulle därför vilja säga att det är mycket desinformation som förekommer just nu, Inte minst från våra myndigheter. Jag tror emellertid man ska vara mycket försiktig med att överdriva effekten av ett vaccin. Kommer INTE bli bra PR vare sig för regering, FHM eller Astra om folk sätter igång och dör i mängder igen, trots att de blivit vaccinerade.
Du vägrar alltså att ta till dig nya data utan har bestämt dig för att Oxford AZs vaccin är sämre? Du har alltså inte läst rapporterna jag länkat till tidigare? Är du här för att diskutera eller skandera dina åsikter från tvålboxen?

Ungefär som plattjordarna som minsann bestämt sig för att jorden är platt.

Du kommer säkert att vägra läsa dem igen men här är länkarna.
https://www.ed.ac.uk/files/atoms/files/scotland_firstvaccinedata_preprint.pdf

https://khub.net/documents/135939561/430986542/Early+effectiveness+of+COVID+vaccines.pdf/ffd7161c-b255-8e88-c2dc-88979fc2cc1b?t=1614617945615
2021-03-11, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Jag som har eksem, inflammatorisk hudsjukdom, ska då ej ta vaccin.
Muhahha

Jag tog vaccin 2 dagar sedan och jag har eksem.
2021-03-11, 13:38
Medlem
arbetets avatar
Pfizer's vaccin i UK

227 döda!

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/968413/COVID-19_mRNA_Pfizer-_BioNTech_Vaccine_Analysis_Print__2_.pdf

Hur kan de utsätta sin befolkning för detta?
2021-03-11, 13:58
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Baha man får väl peta i sig lite acetylsalisylsyra inför sin vaccinering.
2021-03-11, 14:09
Medlem
Ministry.of.Truths avatar
Så vad säger alla NPCer som tror att allt vaccin är lika ofarligt som att dricka vatten och alla som säger något annat är foliehattar, vaccinförnekare och plattjordare nu när Danmark stoppar vaccineringen med astra zeneca pga bieffekter.
2021-03-11, 14:28
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministry.of.Truth
Så vad säger alla NPCer som tror att allt vaccin är lika ofarligt som att dricka vatten och alla som säger något annat är foliehattar, vaccinförnekare och plattjordare nu när Danmark stoppar vaccineringen med astra zeneca pga bieffekter.

Att vi får väl se vad dansken kommer fram till.

Obs, det är ni som är NPC.
2021-03-11, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masala
Jag tog vaccin 2 dagar sedan och jag har eksem.
Hur har det gått? Och återkom när du tagit andra sprutan
2021-03-11, 14:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministry.of.Truth
Se ovan.
2021-03-11, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Baha man får väl peta i sig lite acetylsalisylsyra inför sin vaccinering.
Varför?
2021-03-11, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Varför?
blodförtunnande
2021-03-11, 15:54
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Sverige borde också agera, fast det blir väl försent som vanligt.
Ja man väntar väl tills ännu fler dör av vaccinet. Att lyssna på varningsklockor och agera är inte Sveriges starka sida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in