Citat:
Ursprungligen postat av
Sockerflickan
Mental trtthet/koncentrationsproblem r egentligen grundorsaken till att man ens fr elvanse. Varfr tar du den annars d?
Om vi bortser frn diagnos och pratar om symptombild istllet. Smnen r viktigast av allt fr hjrnans och hela kroppens funktion. En "medicin" som str denna vsentliga funktion fr hlsan r ingen bra medicin.
Vid medicinering vill man ha en remission p de flesta punkter.
Vid addering av neuroleptika har vi dels en liten hmmande effekt p dopamin men ven en stark antikolinerg effekt, samt antihistamineffekt som ssar till det rejlt i skallen. Att hja dosen elvanse kommer bli att grva din egna grav.
Du skrattar t att underska andra bakomliggande orsaker och hja ditt naturliga vlmende. Varfr r du och mnga andra s anti mot det? Kan du svara p det?
Det finns s jvla mycket att underska och prova innan man ger upp och gr den dr vgen.
Jag medicineras frmst fr mina koncentrationssvrigheter, svr impulsfrmga osv osv. Medicinen har hjlpt oerhrt studiemssigt n utan. Jag medicineras INTE fr trtthet.
Jag skrattar t dig, inte t att underska annat som kan te sig som en diagnos. Lgg mrke till skillnaden. Jag bagatalliserar inte andra metoder, men jag har testat det mesta innan jag fick min diagnos som 26 ring
* Trning av kondition och styrka
* Meditation
* KBT med flertal besk hos psykolog
* Tagit blodprover fr att se vitamin eller mineral brist
* Tagit test fr att se om eventuell testosteron brist
* Gtt hos en naturlkare som frklarade att adhd grundar sig i fel kost, drav fick jag ett revolutionrt kostschema som skulle bota mina symptomer
* Uteslutit mobil och skrmanvndning till en hg grad.
Detta r bara en av sakerna jag frskt i r, innan jag fick en remiss och en utredning. Kom inte och prata med mig som att jag r anti naturliga tillvgagngsstt utan artificiella medel.