Citat:
Ursprungligen postat av
Sockerflickan
Mental trötthet/koncentrationsproblem är egentligen grundorsaken till att man ens får elvanse. Varför tar du den annars då?
Om vi bortser från diagnos och pratar om symptombild istället. Sömnen är viktigast av allt för hjärnans och hela kroppens funktion. En "medicin" som stör denna väsentliga funktion för hälsan är ingen bra medicin.
Vid medicinering vill man ha en remission på de flesta punkter.
Vid addering av neuroleptika har vi dels en liten hämmande effekt på dopamin men även en stark antikolinerg effekt, samt antihistamineffekt som såsar till det rejält i skallen. Att höja dosen elvanse kommer bli att gräva din egna grav.
Du skrattar åt att undersöka andra bakomliggande orsaker och höja ditt naturliga välmående. Varför är du och många andra så anti mot det? Kan du svara på det?
Det finns så jävla mycket att undersöka och prova innan man ger upp och går den där vägen.
Jag medicineras främst för mina koncentrationssvårigheter, svår impulsförmåga osv osv. Medicinen har hjälpt oerhört studiemässigt än utan. Jag medicineras INTE för trötthet.
Jag skrattar åt dig, inte åt att undersöka annat som kan te sig som en diagnos. Lägg märke till skillnaden. Jag bagatalliserar inte andra metoder, men jag har testat det mesta innan jag fick min diagnos som 26 åring
* Träning av kondition och styrka
* Meditation
* KBT med flertal besök hos psykolog
* Tagit blodprover för att se vitamin eller mineral brist
* Tagit test för att se om eventuell testosteron brist
* Gått hos en naturläkare som förklarade att adhd grundar sig i fel kost, därav fick jag ett revolutionärt kostschema som skulle bota mina symptomer
* Uteslutit mobil och skärmanvändning till en hög grad.
Detta är bara en av sakerna jag försökt i år, innan jag fick en remiss och en utredning. Kom inte och prata med mig som att jag är anti naturliga tillvägagångssätt utan artificiella medel.