2020-12-09, 18:09
Medlem
Vaccinkrigarna i SVTs Dokument inifrån påbörjades innan Covid-19 blossade upp och började sändas nu i december med första delen av 3.

Kände man till om covid-19 eller fick man direktiv på SVT att attackera vaccin kritiker?

Jag tror inte det var en tillfällighet i tiden att just anti vaccinationsrörelsen attackerades, vilket man såklart kommer säga att det var. Eller vaccinkrigarna som SVT benämner dom men egentligen är vaccin kritiker.

Man sätter ribban tidigt när man tar upp utbrottet av mässling i Berlin 2015 som av en slump SVTs journalist Malin Olofsson befunnit sig i just då med sin lilla bebis, ett par månader för ung för mässling vaccinet. (Kan vi kontrollera sanningshalten i påståenden?)

Man beskyller Tysklands "anti vaxxers" för utbrottet och målar upp bilden av dom som hotet mot Malins lilla bebis, vilket man kan relatera till. Man klipper in lite knäppa bilder av anti vaccinationrörelsen, allt från ett anti vaccinationsmingel med en man som ser hemlighetsfull ut och håller pekfingret för munnen till andra populistiska klipp.

Man går till attack mot en av Sveriges främsta vaccin kritiker Linda Karlström som berättar om det här youtube.com/watch?v=CIwZz5UIGJw om ni är intresserade.

Vill man förgöra dom vaccin kritiska åsikterna inför corona vaccinet? Göra dessa kritiker till den nya nazisten?
Citera
2020-12-09, 18:12
Medlem
Lost.Villains avatar
”Vaccinkrigarna” sätts dit med tveksam journalistik

https://www.sydsvenskan.se/2020-12-0...m-journalistik
Citera
2020-12-09, 18:31
Medlem
agendan är ju uppenbart att vaccinera så många som möjigt. eller iaf de som är tillräckligt korkade/okunniga och ointresserade för att låta sig vaccineras.

ska bli intressant att se hur många dessa är.

den som vill läsa Linda Karlströms egen välskrivna skildring av hur hon behandlades av SVT's utsända kan göra det här:

https://vaccin.me/2020/11/20/svenska...karaktarsmord/
Citera
2020-12-09, 18:32
Medlem
HazzardAlards avatar
En satans tur att det inte fanns sånna där jävla spånkepsar när vi vaccinerade bort polio, mässling, vattkoppor stelkramp, påssjuka mm
Citera
2020-12-09, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatDove
Man går till attack mot en av Sveriges främsta vaccin kritiker Linda Karlström som berättar om det här youtube.com/watch?v=CIwZz5UIGJw om ni är intresserade.

Allvarligt talat den Youtube-videon.. jag kritiserar inte innehållet utan upplägget och allt som rör den jävla videon.
Det är så vanligt att konspirationsteorier ser ut såhär, de framstår som de inte har ett dugg koll på teknik och därför verkar vara så speciellt trovärdiga i sin efterforskning.
Dessutom gör en 3 timmar lång video där de inte är så speciellt informativt utan extremt långdraget och tråkigt så man orkar fan inte lyssna, även om man försöker så tappar man fullständigt fokus och hänger inte med.

De har inte förberett sig alls och inte heller redigerat videon utan är totalt värdelös.
Man märker efter första sekunden att detta kommer vara skit när man ser kärringen med en jävla rymdbakgrund, och jag gav de en chans men står inte ut efter 6 minuter ens att lyssna mer min hjärna stänger av då det är så extremt långsamt och ordbajsande.

Så jag säger det nu, ingen kommer ta såna här länkar på allvar eller orka lyssna på vad dessa har att säga som skulle kunna ändra någons uppfattning eller åsikt och jag är ändå öppensinnad men jag dör nästan hellre av vaccinet än att behöva lyssna på sånt.
Citera
2020-12-09, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
En satans tur att det inte fanns sånna där jävla spånkepsar när vi vaccinerade bort polio, mässling, vattkoppor stelkramp, påssjuka mm

Ja vad hemskt det är med människor som ställer sig frågan effekt och biverkning eller värderar dessa mot varandra va? Många med egna erfarenheter av vaccin, vilka tokstollar. Usch!

Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Allvarligt talat den Youtube-videon.. jag kritiserar inte innehållet utan upplägget och allt som rör den jävla videon.
Det är så vanligt att konspirationsteorier ser ut såhär, de framstår som de inte har ett dugg koll på teknik och därför verkar vara så speciellt trovärdiga i sin efterforskning.
Dessutom gör en 3 timmar lång video där de inte är så speciellt informativt utan extremt långdraget och tråkigt så man orkar fan inte lyssna, även om man försöker så tappar man fullständigt fokus och hänger inte med.

De har inte förberett sig alls och inte heller redigerat videon utan är totalt värdelös.
Man märker efter första sekunden att detta kommer vara skit när man ser kärringen med en jävla rymdbakgrund, och jag gav de en chans men står inte ut efter 6 minuter ens att lyssna mer min hjärna stänger av då det är så extremt långsamt och ordbajsande.

Så jag säger det nu, ingen kommer ta såna här länkar på allvar eller orka lyssna på vad dessa har att säga som skulle kunna ändra någons uppfattning eller åsikt och jag är ändå öppensinnad men jag dör nästan hellre av vaccinet än att behöva lyssna på sånt.

Säg som det är, du gav den aldrig en chans. Lyssna på vad fan du vill men uppenbarligen finns där människor som vill lyssna till deras berättelse om vad som hände.

Jag gillar upplägget, känns mer naturligt än de som bearbetar ner sina berättelser.
Senast redigerad av TheFatDove 2020-12-09 kl. 18:51.
Citera
2020-12-09, 18:58
Bannlyst
Citat:
Säg som det är, du gav den aldrig en chans. Lyssna på vad fan du vill men uppenbarligen finns där människor som vill lyssna till deras berättelse om vad som hände.

Jag säger ju för fan precis som det är! Varför skulle jag ljuga om det?
Anledningen är ju att de är värdelösa på att göra videos och förmedla vad de vill säga istället ska man sitta och tvingas att lyssna på de mest tråkiga människorna man kan hitta som framstår som inkompetenta människor som aldrig suttit vid datorer eller är de minsta organiserade.

Det är precis likadant som att lyssna på människor som sitter och berättar att man ska dricka vatten med samma frekvens som guld för att undvika mindcontroll, samma jävla amatöraktiga nivå med timmar av långa utdragna grejer som inte leder någonstans.

Såklart de finns människor som orkar med detta , men om du på allvar tror att de funkar så gällande de flesta så har du helt fel! Spelar ingen roll om de berättar sanningen , de suger på att berätta den!
Uppenbarligen så säger de något du redan vill höra och därför orkar lyssna.
Citera
2020-12-09, 19:02
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ja vad hemskt det är med människor som ställer sig frågan effekt och biverkning eller värderar dessa mot varandra va? Många med egna erfarenheter av vaccin, vilka tokstollar. Usch!.

Självklart så kan man vara skeptisk mot nya och skrämmande saker man inte förstår sig på. Men man får ju förhelvete använda insidan lite också. Medical science och dess forskning bara det senaste århundradet är har räddat miljoner och åter miljoner människor... der är magiskt imponerande.

Dom som dör eller skadas av nya vaccin är försvinnande få i jämförelse med dom som annars skulle ha drabbats.

Worth it.
Citera
2020-12-09, 19:23
Medlem
Citat:
Vaccinkrigarna i SVTs Dokument inifrån påbörjades innan Covid-19 blossade upp och började sändas nu i december med första delen av 3.

Kände man till om covid-19 eller fick man direktiv på SVT att attackera vaccin kritiker?

Jag tror inte det var en tillfällighet i tiden att just anti vaccinationsrörelsen attackerades, vilket man såklart kommer säga att det var. Eller vaccinkrigarna som SVT benämner dom men egentligen är vaccin kritiker.

Man sätter ribban tidigt när man tar upp utbrottet av mässling i Berlin 2015 som av en slump SVTs journalist Malin Olofsson befunnit sig i just då med sin lilla bebis, ett par månader för ung för mässling vaccinet. (Kan vi kontrollera sanningshalten i påståenden?)

Man beskyller Tysklands "anti vaxxers" för utbrottet och målar upp bilden av dom som hotet mot Malins lilla bebis, vilket man kan relatera till. Man klipper in lite knäppa bilder av anti vaccinationrörelsen, allt från ett anti vaccinationsmingel med en man som ser hemlighetsfull ut och håller pekfingret för munnen till andra populistiska klipp.

Vill man förgöra dom vaccin kritiska åsikterna inför corona vaccinet? Göra dessa kritiker till den nya nazisten?
Man går till attack mot en av Sveriges främsta vaccin kritiker Linda Karlström???
Hon är medborgare i Finland.
Hon sprider farlig info utan vetenskapliga belägg.
Hon borde ha yttrandeförbud!
Citera
2020-12-09, 19:29
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ja vad hemskt det är med människor som ställer sig frågan effekt och biverkning eller värderar dessa mot varandra va? Många med egna erfarenheter av vaccin, vilka tokstollar. Usch!
Inget fel alls på det. Det är tvärtom jättebra att göra så. Men det blir rätt löjligt när man tror att det är värre att 0.01% får biverkningar än att 0.1% dör.
Citera
2020-12-09, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Man går till attack mot en av Sveriges främsta vaccin kritiker Linda Karlström???
Hon är medborgare i Finland.
Hon sprider farlig info utan vetenskapliga belägg.
Hon borde ha yttrandeförbud!

Spelar ingen roll om hon är finsk medborgare, hon är svensktalande och föreläser här. Varit med i SVT debatt osv.

Jag får en känsla om vi hade haft en diskussion om Ahmed så hade du inte ifrågasatt om han var svensk eller inte. Brukar vara så med typen som vill tysta andras åsikter än sina egna, sök jobb på SVT vet jag.
Citera
2020-12-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Det där påståenet är lögn, det har visats flera gånger. Och den studie som påstod det är en förfalskning, Wakefield har själv erkänt det.

Hur många människor har vaccinerats UTAN att ha fått några påtagliga biverkningar?

Varför sa du inget om smittkoppor, som bevisligen har utrotats med hjälp av vaccin?

var/när erkände Wakefield detta??

bevisligen utrotats med hjälp av vaccin? tillåt mig vara skeptisk. kollade upp lite snabbt nu och ser att det senaste utbrottet av smittkoppor i USA var år 1949, och att sjukdomen redan vid denna tid var i stort sett försvunnen i större delen av världen. att WHO och läkemedelsindustrin vill ta äran för detta tvivlar jag dock inte på.

hur många människor har fått sin hälsa försämrad till följd av vaccin utan att de själva vet att det var vaccinet som orsakade det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in