Citat:
Ursprungligen postat av
Mamabunny
Hey kära FB:are!
Som rubriken lyder... eftersöker erfarenheter av folk som genomgått opiatavtändning tidigare.
Hur kändes det för er och hur lång tid tog det? Jag har skjutit i.v diverse substanser svagare och starkare opiater. Ligger nu i fosterställning och skakar och vill helst att någon skjuter mig i huvudet.
Drömmer sjuka drömmar när jag väl sover, har 39 feber (har detta med AT att göra?) och ont överallt i kroppen i leder, benen, halsen, huvudvärk från helvetet, legat i sängen i över tre dygn nu. Körde cold turkey.
Kan ej jobba längre eller ta barnen. Vad ska jag göra? Kan inte äta någonting och är inte ens sugen på skiten längre...
Hur lång tid kan detta pågå ni som vet? Och vad kan lindra? Låter detta normalt?
Det låter ganska normalt, brukar jämföras med en riktigt tung influensa om man ska jämföra symptom. I princip bara att härda ut den akuta fasen, duscha varmt, tvinga i dig mat, drick vatten, försök sova. Försök röra lite på dig.
Har gjort det många gånger i livet, förhoppningsvis var det sista gången för lite mer än ett år sedan nu. Räkna med att det kommer ta ganska lång tid att bli människa igen, den akuta fasen med symptomen du beskriver är över på 7-14 dagar. Lycka till!
Annars är det enda som på riktigt lindrat symptomen mer droger.. Men det går att göra utan, skönt att inte dra ut på skiten genom att trappa ner som jag ändå aldrig klarar av att göra, tar bara mer efter ett tag. Sist gick jag av doser på runt 0,5-1 g horse om dagen efter ett par års bruk. Var För jävligt men är glad att jag gjorde det, mina barn och min fru är ännu gladare 😊 även om jag kraschade totalt!