Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-12-09, 14:08
Medlem
Hey kära FB:are!
Som rubriken lyder... eftersöker erfarenheter av folk som genomgått opiatavtändning tidigare.
Hur kändes det för er och hur lång tid tog det? Jag har skjutit i.v diverse substanser svagare och starkare opiater. Ligger nu i fosterställning och skakar och vill helst att någon skjuter mig i huvudet.
Drömmer sjuka drömmar när jag väl sover, har 39 feber (har detta med AT att göra?) och ont överallt i kroppen i leder, benen, halsen, huvudvärk från helvetet, legat i sängen i över tre dygn nu. Körde cold turkey.
Kan ej jobba längre eller ta barnen. Vad ska jag göra? Kan inte äta någonting och är inte ens sugen på skiten längre...
Hur lång tid kan detta pågå ni som vet? Och vad kan lindra? Låter detta normalt?
Citera
2020-12-09, 14:10
Medlem
Kan tillägga att jag injicerade sista dosen för tre dagar sedan och att jag fick abstinens (? Började känna mig sjuk?) några timmar efter det.
Citera
2020-12-09, 14:13
Medlem
Hur länge har du tagit och vilka doser?
Citera
2020-12-09, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories

Horse, morfin i.v o tramadol
Citera
2020-12-09, 14:16
Medlem
Citat:

Ett år till o från men trappat ner under längre tid sedan ett halvår
Citera
2020-12-09, 14:20
Medlem
Citat:
Sorry helt väck i huvet, läste för fort. Horse var flera veckor sedan jag tog senast. Tog i slutet nu morfin i.v 40 mg per dygn
Citera
2020-12-09, 14:25
Medlem
Normalt minskar man dosen med 10% per vecka

Du är uppe i farliga doser, kanske vore bäst med inläggning
Senast redigerad av BetterStories 2020-12-09 kl. 14:57.
Citera
2020-12-09, 15:00
Medlem
Citat:
Normalt minskar man dosen med 10% per vecka

Du är uppe i farliga doser, kanske vore bäst med inläggning

Har tagit 20 mg på morgon och 20 mg på kväll. Har aldrig försökt att sluta innan helt o hållet. 10%, det låter som jag slutat för abrupt. Mm, kanske det... vill bara inte hamna i massa problem i och med inläggning. Är mina symtom normala för at? Typ feber och så? Och kan man dö av opiatabstinens?
Citera
2020-12-09, 15:19
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamabunny
Har tagit 20 mg på morgon och 20 mg på kväll. Har aldrig försökt att sluta innan helt o hållet. 10%, det låter som jag slutat för abrupt. Mm, kanske det... vill bara inte hamna i massa problem i och med inläggning. Är mina symtom normala för at? Typ feber och så? Och kan man dö av opiatabstinens?

Vanligtvis känner man sig väldigt varm för att någon sekund senare frysa ihjäl. Så skiftar det fram och tillbaka. Konstant.

Nej du dör inte. Skulle snarare oroa mig för dina barn.
Citera
2020-12-09, 15:22
Medlem
PatrickEkwalls avatar
40mg IV per dygn är ju ingenting. Har du inte diarré? Inga extrema temperaturskillnader?

Gå och gör ett coronatest istället du gumman.
Citera
2020-12-09, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
40mg IV per dygn är ju ingenting. Har du inte diarré? Inga extrema temperaturskillnader?

Gå och gör ett coronatest istället du gumman.

Har gjort hemtest inte fått svar än... har 39 i feber och frossar tar Alvedon o ibuprofen och svettas som en gris speciellt på natten, sedan fryser jag ihjäl igen. Men de växlar inte så fort mellan varmt och kallt.
Barnen mår bra hos sin pappa men saknar dem och vill ta hand om dem så snart som möjligt när jag själv kommit på fötter igen.
Citera
2020-12-10, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamabunny
Hey kära FB:are!
Som rubriken lyder... eftersöker erfarenheter av folk som genomgått opiatavtändning tidigare.
Hur kändes det för er och hur lång tid tog det? Jag har skjutit i.v diverse substanser svagare och starkare opiater. Ligger nu i fosterställning och skakar och vill helst att någon skjuter mig i huvudet.
Drömmer sjuka drömmar när jag väl sover, har 39 feber (har detta med AT att göra?) och ont överallt i kroppen i leder, benen, halsen, huvudvärk från helvetet, legat i sängen i över tre dygn nu. Körde cold turkey.
Kan ej jobba längre eller ta barnen. Vad ska jag göra? Kan inte äta någonting och är inte ens sugen på skiten längre...
Hur lång tid kan detta pågå ni som vet? Och vad kan lindra? Låter detta normalt?

Det låter ganska normalt, brukar jämföras med en riktigt tung influensa om man ska jämföra symptom. I princip bara att härda ut den akuta fasen, duscha varmt, tvinga i dig mat, drick vatten, försök sova. Försök röra lite på dig.

Har gjort det många gånger i livet, förhoppningsvis var det sista gången för lite mer än ett år sedan nu. Räkna med att det kommer ta ganska lång tid att bli människa igen, den akuta fasen med symptomen du beskriver är över på 7-14 dagar. Lycka till!

Annars är det enda som på riktigt lindrat symptomen mer droger.. Men det går att göra utan, skönt att inte dra ut på skiten genom att trappa ner som jag ändå aldrig klarar av att göra, tar bara mer efter ett tag. Sist gick jag av doser på runt 0,5-1 g horse om dagen efter ett par års bruk. Var För jävligt men är glad att jag gjorde det, mina barn och min fru är ännu gladare 😊 även om jag kraschade totalt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in