2020-12-22, 17:26
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Nej, och det vet vi alla innerst inne (annars hade ingen brytt sig alls). Det byggs monument av Trump över hela jorden. Demokratpartimedlemmar har skapat monument av honom som de rituellt förstört i syfte att ta bort hans makt och skymfa honom, vilket detta är ett typexempel på. Det är, som alltid, ett tecken på att Trump faktiskt gjort något speciellt för vanliga människor. Vi vet alla vad detta något är.

Bra eller dåligt. Det var en sjuhelsikes intressant president.

Att han var "intressant" håller jag helt med om.

När TV-serien The Simpsons "förutspådde" att Trump skulle bli president så uppfattades det som ett skämt som många skrattade åt. Ett skratt som fastnade i halsen när Trump blev vald.

Kanske många uppfattade det som att Trump skulle komma att ifrågasätta etablissemang som dom var skeptiska mot. När Trump och hans familj kom att bli ett nytt etablissemang, på inget sätt bättre än dom gamla, så grusades den förhoppningen.

Citera
2020-12-22, 18:05
Medlem
Trumps eftermäle borde bli ”Mannen som grävde sin egen grav, och 310 000 andra”.
Citera
2020-12-22, 18:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Trumps eftermäle borde bli ”Mannen som grävde sin egen grav, och 310 000 andra”.

Glöm inte bort titeln "mannen som förstörde för hela sin släkt" samt "den president som har varit latast och dummast"

Trump kommer inte att lovprisas av historiker i någon form då han har varit för inkompetent
Citera
2020-12-24, 00:54
Awaiting Email Confirmation
Porrmorrs avatar
Jag har inte läst tidigare inlägg i tråden men vi kommer förmodligen minnas honom som den presidenten som höll Covid-pengarna gisslan och försökte förstöra det fria internet. Även för de sina. Mer info går att läsa här; https://www.techdirt.com/articles/20201223/13392945940/apparently-trump-refuses-to-allow-government-to-do-anything-all-until-open-internet-is-destroyed.sht ml

På tal om internet, det trendar just nu en hashtag; #Stopsisea.
Citera
2020-12-24, 05:43
Medlem
zergrushs avatar
https://twitter.com/kylegriffin1/status/1341902225044623361
Citat:
Trump just pardoned Charles Kushner, Paul Manafort, and Roger Stone.
More pardons for friends and associates.
Pardon the swamp! Det är så här det blir när man gör en skurk till president, och så kommer han bli ihågkommen.
Citera
2020-12-25, 07:55
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
https://twitter.com/kylegriffin1/status/1341902225044623361

Pardon the swamp! Det är så här det blir när man gör en skurk till president, och så kommer han bli ihågkommen.

Trump benådar sina förbrytarkompisar
Så var det nog inte dom tänkte att det skulle gå till, när presidentens rätt till benådning skrevs in i konstitutionen.

Det var nog inte någon som väntade sig att en i kretsen av förbrytare skulle bli president heller.

Men, det var ju innan Trump...

Citera
2020-12-25, 10:25
Medlem
Som en moraliskt genomrutten person som fjäskade för diktaturer, gjorde sig till ovän med USAs allierade och lurade sina väljare att han skulle rensa upp korruptionen i Washington.

I själva verket var han långt mer korrupt än det etablissemangs han låtsades bekämpa, försvagade USA och lät Kinas inflytande breda ut sig.

Nu benådar hans sina kriminella kompisar och även massmördare från BlackWater som medvetet mördade civila.

Jag tror Trump kommer gå till historien som en av de sämsta presidenterna i USAs historia.
Citera
2020-12-26, 02:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gamer007
Som en moraliskt genomrutten person som fjäskade för diktaturer, gjorde sig till ovän med USAs allierade och lurade sina väljare att han skulle rensa upp korruptionen i Washington.

I själva verket var han långt mer korrupt än det etablissemangs han låtsades bekämpa, försvagade USA och lät Kinas inflytande breda ut sig.

Nu benådar hans sina kriminella kompisar och även massmördare från BlackWater som medvetet mördade civila.

Jag tror Trump kommer gå till historien som en av de sämsta presidenterna i USAs historia.

Min personliga åsikt.
Han är en Russian Asset. När man accepterat den slutsatsen så är det uppenbart varför han beter sig så som han gör. Varför han försöker splittra USA i två delar. Varför han försöker krossa västalliansen mellan USA och EU och Kanada och Australien.

Denna artikel ledde mig till den slutsatsen
https://www.politico.eu/article/donald-trump-putin-russia-europe-one-of-united-states-biggest-foes/

Trump stod i Helsinki brevid Putin och fick frågan: Vilka länder är USA:s största fiender.
Han svarade: EU

Inte Iran,Kina,Ryssland,Nordkorea.
Utan EU.

Varför EU?
Därför att Putin försöker annektera Baltikum och Ukraina, och EU samt NATO står i vägen.

En man som sålt över 1000 lägenheter till Ryssar(tvättat maffians pengar) under 30 år , har en hel del hemligheter han vill bevara.

Jag vill så gärna veta vad det är Putin har för blackmail på Trump.
Det kan inte bara vara ett pee-pee tape.
Min gissning är att Trumps forna vänJeffrey Epstein hade en film på trump där han har sex med minderåriga flickor och att Epstein skickat en kopia till sina ryska oligarkvänner , efter Trump och Epstein haft ett rejält bråk. De ska hursomhelst ha varit nära vänner, av alla videoklipp man sett på nätet att döma.

https://www.esquire.com/news-politics/politics/a28580523/jeffrey-epstein-donald-trump-palm-beach-mansion-russian-oligarch/
Senast redigerad av dic-tator 2020-12-26 kl. 02:37.
Citera
2020-12-27, 01:23
Medlem
lasternassummas avatar
Jag vet inte vilken av alla Trump-trådar som det här passar bäst i, men jag försöker här.

Är det en milstolpe som passeras i Trumps uttåg från Vita Huset när Fox News vänder honom ryggen?
Jag såg just två rubriker från Fox News som jag tvivlar på att Trump uppskattar.

Republicans have a perfect presidential candidate for 2024 — and it’s not Trump
https://www.foxnews.com/opinion/republicans-2024-election-pence-trump

Rep swipes at Trump, fellow House GOP for denying election loss
«Rep. Kinzinger swipes at Trump, fellow House GOP for denying election loss: 'It's sad'
The IIlinois congressman says it's time to "Restore Our GOP".

Rep. Adam Kinzinger on Saturday called out President Trump and House Republicans who back his "crazy conspiracies" and denials that he lost the election to President-elect Joe Biden.

The Illinois Republican took special aim at Trump's accusations that the Justice Department (DOJ) and the FBI "should be ashamed" for somehow not joining him to call into question the 2020 presidential election results.»

https://www.foxnews.com/politics/rep-kinzinger-swipes-trump-fellow-house-gop-denying-election-loss

Kanske är det ett samspel, mellan republikanska politiker och republikanska media som nu vänder Trump ryggen, som vi nu ser. Kan det vara så att allt fler inser att han nu är på väg bort från politiken för alltid och att det nu gäller att se framåt och försöka lämna dom skador som Trump orsakat GOP bakom sig?

Citera
2020-12-28, 10:43
Medlem
Trump kommer att kommas ihåg som en elak clown som låter sitt folk dö och svälta.
Se bara på turerna kring det senaste hjälppaketet. Trumps administration satt med vid förhandlingsbordet. När man efter mycket om och men förhandlat klart tjurar clownen några dagar och skriver sen på.
Citera
2020-12-28, 17:40
Medlem
Twittande jävla b-pjäs till clown!
Sorglig men sann!
Senast redigerad av rantaplan 2020-12-28 kl. 17:53.
Citera
2020-12-28, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Twittande jävla b-pjäs till clown!
Sorglig men sann!

Mitt favoritcitat är : "Elect a clown. Expect a circus"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto