2021-03-22, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snygg-Harris
Mitt främsta minne av Trump kommer alltid vara tätt knutet till det internettroll han var. Och efterorden i hans depraverade saga, är självskrivna, oavsett vad som kan tänkas läggas ut i den nya ekokammaren:

Trump will use 'his own platform’ to return to social media after Twitter ban

"This is something that I think will be the hottest ticket in social media, it’s going to completely redefine the game, and everybody is going to be waiting and watching to see what exactly President Trump does. But it will be his own platform.”

Låter som hans senaste crowd funding scam.
Hoppas att han döper plattformen till "covfefe"
Citera
2021-03-22, 13:59
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Mellan åren 2015 och 2020 is a så äger Trump kampanjen detta flygplan. Sen hyr Trump den vid behov. Väl vald till president så tvingades secret service hyra den av Trump. och genom ett dekret som president så måste det stå startklart och redo. Jag spekulerar löst att detta flygplan har intjänat orange man hela 2milj dollar samtidigt som det rostar sönder.

Allt med Trump verkar handla om förskingring. Men hans vita arga manliga väljare är villiga att bortse från detta så länge som han validerar deras hat mot svarta och bruna människor.

Inget annat kan på ett logiskt sätt förklara hur vuxna människor kan stödja en bedragare med sån emfas.
Inget annat verkar förklara hur hans supporters kan svälja så mycket lögner,så mycket skit, så många besvikelser, och så pass stor och uppenbar nedmontering av deras välfärd.
Allt för att få validera den ångest de bär på över att robotar och automatisering tagit alla enkla jobb- och invandrare, kvinnor och hbtq har nu likvärdiga rättigheter som alla incels

Jag tror att det en dag kommer gå in. Men det var slugt av honom att påstå att media är folkets fiende, det gör att som supporter avfärdar man allt negativt som skrivs om honom som lögner. En av hans slogans var ju "drain the swamp" så inte kan väl han vara korrupt på något vis. Och även om han var korrupt så är han ju affärsman, man får förvänta sig sånt av de, han fick saker gjorda och det är det viktiga.
Eller han hade fått saker gjorda om det inte hade varit för att demokraterna (och även republikanerna hälften av tiden) blockerade honom. Han ville få saker gjorda och det är det som räknas! Den bäste presidenten i min livstid!
Citera
2021-03-22, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Eller han hade fått saker gjorda om det inte hade varit för att demokraterna (och även republikanerna hälften av tiden) blockerade honom. Han ville få saker gjorda och det är det som räknas! Den bäste presidenten i min livstid!

Denna kognitiva dissonans är rätt fascinerande.
"han är inte som andra politiker. Han är en affärsman"
"han skänker bort hela sin lön. Inte kan han då vara korrupt"
"han startade inga krig. Alltså tillhör han inte etablissemanget"

Såna här argument är svåra att bemöta eftersom man då måste bränna allt krut på att först förklara varför sånt här omöjligt kan stämma.

Halvägs dit så har opponenten tröttnat och svarar "jag bryr mig inte. Han är den bästa presidenten någonsin"

I min mening är Trump supporters ofantligt dåliga på källkritik och enormt faktaresistenta.
De kommer att offra sin frihet och hälsa för denne bedragare,om och om igen. Det tragiska är att de är den sortens människor som han aldrig någonsin hade släppt in i sina privata klubbar (Bedminster, Mar a Lago)
Citera
2021-03-23, 08:46
Medlem
Den absolut sämsta presidenten så länge jag har levt iallafall. 30+ år. En president som delar sitt land är ingen bra president oavsett om du får 1000 kr mer i plånboken eller inte.

Men lite kudos skall han få för att han var rakryggad. Gillade det jämfört med en fjant som Löfven.

Trump i ett nötskal. http://www.bilddump.se/bilder/20210323084225-83.255.114.150.jpg
Citera
2021-03-23, 11:00
Medlem
Deal of the Century kommer väl att ihågkommas hela seklet...
https://www.youtube.com/watch?v=K7Br3lUjefU
Citera
2021-03-24, 18:54
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Deal of the Century kommer väl att ihågkommas hela seklet...
...du får nog precisera vad det är du menar här?
När han, och sekteristerna, blev grundlurade av Kim Jong Un? (FB) Succé för Trump - Nordkorea har inlett nedrustningen
Citera
2021-03-29, 20:34
Bannlyst
Han låter som en aktiv president här. Han har koll

https://www.youtube.com/watch?v=xZaNhtjaKW0

Trump levererar. Han säger de rätta sakerna som vilken bra statschef som helst skulle ha sagt. Han får Joe Biden att framstå som helt irrelevant. För vem vill lyssna på honom?

Trump nämner bland annat de insatser han stod för gentemot bidrags-givare bland centralamerikanska länder som USa inte fick något för. Istället skickades kriminella i karavaner mot gränsen.
Citera
2021-03-29, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Den absolut sämsta presidenten så länge jag har levt iallafall. 30+ år. En president som delar sitt land är ingen bra president oavsett om du får 1000 kr mer i plånboken eller inte.

Men lite kudos skall han få för att han var rakryggad. Gillade det jämfört med en fjant som Löfven.

Trump i ett nötskal. http://www.bilddump.se/bilder/20210323084225-83.255.114.150.jpg

Vilken otroligt märklig uppfattning.

Är du 30+ borde du ha fattat vid det här laget att USA varit splittrat på olika sätt i hela dess historia. I modern tid märker du samma skit där som här: ras-tjat och feminism, extremism som BLM och Antifa. Vad hade Trump med den skiten att göra? Annat än att han skyddade vad han kunde när kravallerna började.
Citera
2021-04-01, 11:05
Bannlyst
Floridas senator Scott har bett Trump att hålla tyst eftersom han annars saboterar deras 2022 chanser.
Citera
2021-04-02, 18:37
Medlem
Mullrets avatar
Vad man lärt sig av Trump är att vilken person som helst kan sättas att styras ett land. Tillräckligt med pengar så löser det sig. Trump var inte optimal men han ruskade om hela systemet och fick medborgarna mer alerta.
Han fick många att ifrågasätta systemet och det är positivt.

Nu har de en nickedocka, vilket är värre.
Citera
2021-04-06, 02:59
Medlem
frank-costellos avatar
USAs tidigare president Donald Trump ska för ungefär två veckor sedan under en bröllopsfest som hölls i hans hem vid Mar-a-Lago, Florida, ha hållit tal till värdparet. Enligt TMZ så ska det mesta av talet dock ha handlat om USAs nuvarande president Joe Biden samt Kina, Iran, gränsen mot Mexico och eventuellt valfusk under förra årets amerikanska presidentval.
https://www.google.se/amp/s/amp.tmz.com/2021/03/28/donald-trump-wedding-speech-mar-a-lago-biden-administration/
Citera
2021-04-06, 12:41
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Floridas senator Scott har bett Trump att hålla tyst eftersom han annars saboterar deras 2022 chanser.

Rick Scott är livrädd för att Trump ska lyfta fram Trumpistiska, kontroversiella och för alla s.k independents icke valbara kandidater som förlorar när det väl gäller, dvs när de ställs mot en Demokratisk kandidat.

Och det är förmodligen precis vad som kommer att hända eftersom Trump´s fokuspunkter nu när han åkt ut på arslet är två, och endast två:

* Pressa ut så mycket pengar som möjligt från sina idioter till kärnväljare, för han kommer att behöva var enda $.

* Hämnas på GOP-etablissemangsfigurer (som Rick Scott själv) som Trump anser är skyldiga till Trump´s oöverträffade misslyckande och nederlag före, under och efter valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in