2009-06-11, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
Så du menar att det i huvudsak handlar om hur stor spridning drogen har samt dess farligthet men att man även tar hänsyn till förlorade skatteintäkter i bedömningen och att det är denna faktor som varit avgörande för att just DPT klarat sig under alla år, jo det verkar ju väldigt logiskt.

Jo, det verkar ju fint. De ska få in LSD på måndag.

Edit: Den informationen såg de ju till att göra sig av med kvickt, hur kan det komma sig?

Du läser bara vad du vill läsa märker jag. Kan du ge nån giltig anledning till varför DPT klarat sig i alla dessa år om det inte vore för att den inte är så populär?
2009-06-11, 16:31
Medlem
jagtarenpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Du läser bara vad du vill läsa märker jag. Kan du ge nån giltig anledning till varför DPT klarat sig i alla dessa år om det inte vore för att den inte är så populär?

DPT har undgått klassning på grund av att den inte varit lika populär som andra preparat men det är fortfarande inte en pengafråga. Anledningen till den uteblivna klassningen beror helt enkelt på att folk helt enkelt inte har blivit ertappade med DPT på sig. Så länge man sköter folk sökter sina saker väl och inte överdoserar eller spårar ur så kommer ouppmärksammade och oklassade preparat förbli ouppmärksammade och oklassade.
2009-06-11, 16:32
Medlem
Phibers avatar
Citat:

Håller helt med, det som inte brukas i stor skala av fjortisarna klarar sig längre, så svårt att förstå det är de inte.
2009-06-11, 16:43
Medlem
Bullsquids avatar
hurpass pålitliga är SR?
2009-06-11, 17:00
Medlem
Sandozs avatar
Citat:

Men jag förstår inte hur du lyckas dra ett likhetstecken mellan populariteten, som jag är övertygad om driver fram en klassning snabbarare, och skatterna? Det är inte så lite konspiratoriskt. FHI gör naturligtvis detta i god tro, de anser att de värnar om folkhälsan och har naturligtvis också räddat ett och annat liv genom att klassa DXM, bromo-dragonfly osv. Självklart handlar det inte om den lilla mikroskopiska slanten staten blir undanhållna genom uteblivna skattepengar när de bestämt sig för att klassa 2C-C, DOET, 5-MeO-AMT, det är inga summor i statskassan att prata om. Dessutom, om du gör en överblick över vilka substanser som klassats de senaste tio åren, är det ju uppenbart att det inte är lädrets mest inkomstbringande produkter som per automatik rykt först. Det finns liksom ingen uppbackning för resonemanget på något plan, skatterna är knappast en faktor som man någonsin tar med i beräkningen på FHI.

Citat:
Ursprungligen postat av jagtarenpaj
DPT har undgått klassning på grund av att den inte varit lika populär som andra preparat men det är fortfarande inte en pengafråga. Anledningen till den uteblivna klassningen beror helt enkelt på att folk helt enkelt inte har blivit ertappade med DPT på sig. Så länge man sköter folk sökter sina saker väl och inte överdoserar eller spårar ur så kommer ouppmärksammade och oklassade preparat förbli ouppmärksammade och oklassade.

Ungefär så tror jag att det fungerar, fast dessvärre är det nog ännu mer godtyckligt än så. Exempelvis 2C-D blev ju klassat utan att någonsin ha sålts i Sverige

Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
Håller helt med, det som inte brukas i stor skala av fjortisarna klarar sig längre, så svårt att förstå det är de inte.

Helt klart, men det betyder inte att det har något med förlorad skatt att göra.
Senast redigerad av Sandoz 2009-06-11 kl. 17:55.
2009-06-12, 11:00
Medlem
Mandic!s avatar
adress till Prisman och SR önskas!
2009-06-12, 11:34
Medlem
Shine_s avatar
är det någon som har koll om det finns 4-aco-det eller ketamin i omlopp på nätet just nu? Shop eller hush-are altså. Tigger inte adress, undrar bara om det finns tillgängligt alls?
2009-06-12, 11:37
Medlem
Bullsquids avatar
ketamin finns verkar det som
2009-06-12, 11:38
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
är det någon som har koll om det finns 4-aco-det eller ketamin i omlopp på nätet just nu? Shop eller hush-are altså. Tigger inte adress, undrar bara om det finns tillgängligt alls?

Ketamin finns att beställa utrikes men ingen bra idé med tanke på tull.
2009-06-12, 11:59
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ketamin finns att beställa utrikes men ingen bra idé med tanke på tull.

Mm det vet jag, tänkte om det fanns någon inrikes leverantör men det är väl bara önsketänkande...
2009-06-12, 12:20
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Mm det vet jag, tänkte om det fanns någon inrikes leverantör men det är väl bara önsketänkande...

Finns säkert men inget som någonsin kommer nämnas på detta forum.
2009-06-12, 12:29
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Finns säkert men inget som någonsin kommer nämnas på detta forum.
Det är jag också medveten om, som sagt frågade inte om direkt adress utan om det ens finns tillgängligt. Annars känns det onödigt att ens leta runt bland kontakter man har...

Dumt att man inte plockade hem lite från Indien när man var där

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in