2008-07-08, 22:17
Medlem
Jocke_cs avatar
Någon som orkar förklara vad dessa REK-brev innebär?
2008-07-08, 22:28
Medlem
Cajunalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_c
Någon som orkar förklara vad dessa REK-brev innebär?

Om jag inte har helt fel så kan du följa paketet, dessutom har du en försäkring som täcker om något skulle hända eller att paketet inte når fram. Rätta mig om jag har fel.
2008-07-08, 23:33
Medlem
Hallucinogenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariathaxx
Tar inte REK längre tid? En tid tillbaka så fick jag vänta extra bara för det. aja hoppas att ingen får vänta lika länge och ha trubbel som jag hade, peace

nja.. han skickar ut REK-brev på tisdagar och torsdagar.
om vi säger han skickat mitt REK-brev på tisdagen så får man kolli-id då över mail så man kan följa paketet på postens hemsida.. sen brukar de komma fram dagen efter!

inga problem.
2008-07-09, 19:42
Medlem
Är det helt riskfritt att betala till SS via internetbanken? Produkterna i sig är ju lagliga så det borde väl inte vara några problem?

Förstår att det är smartast att betala nere på banken, men jag blir alltid lite småskakis av att ljuga om inbetalarens namn och sånt där.
2008-07-09, 20:15
Medlem
Ariathaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freefall
Är det helt riskfritt att betala till SS via internetbanken? Produkterna i sig är ju lagliga så det borde väl inte vara några problem?

Förstår att det är smartast att betala nere på banken, men jag blir alltid lite småskakis av att ljuga om inbetalarens namn och sånt där.

Jag tycker det inte är smartast att betala på banken.
mycket säkrare hemifrån. Internet!
2008-07-09, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ariathaxx
Jag tycker det inte är smartast att betala på banken.
mycket säkrare hemifrån. Internet!

Med säkert menas att det inte går att spåra betalningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Freefall

Det är inga som helst problem att betala via internet, om det inte är något olagligt du köper
2008-07-09, 23:09
Medlem
Detta har väl frågats för många gånger...

Kommer farbror blå å knackar på om tullen skulle råkar hitta en portion svamp som man beställt?

Vilken betalning är säkrast från elefanten?
2008-07-10, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oll4
Detta har väl frågats för många gånger...

Kommer farbror blå å knackar på om tullen skulle råkar hitta en portion svamp som man beställt?

Vilken betalning är säkrast från elefanten?

Aldrig varit med om att de skulle komma och knacka på. Det värsta jag varit med om var att jag fick ett brev hem där det stod "ajabajakomochpratamedoss" i princip.
2008-07-10, 12:50
Medlem
reactzors avatar
Om man valt 1-3 dagars leveranstid på elefanten, är det vanligt att det är försenat ibland?
2008-07-10, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reactzor
Om man valt 1-3 dagars leveranstid på elefanten, är det vanligt att det är försenat ibland?
Eftersom att det skickas från amsterdam är det nog inte helt ovanligt.
2008-07-10, 20:54
Medlem
reactzors avatar
Okej. Jag börjar bli en aningen nojig att det fastnat i tullen och att ett jobbigt telefonsamtal/brev väntar. Får se snart då..
2008-07-11, 20:19
Medlem
En fråga bara:
Tänkte beställa lite homet från SS och vet inte riktigt hur jag ska regga.
Lägenheten jag bor i står inte på mig och det enda som stämmer är efternamnet. (Jag är fö. inte ens folkbokförd på denna address)
Måste jag regga kontot i ägarens namn eller kan jag regga i mitt?
Var är "Company Details/Care of address (C/O)" är det där jag ska skriva in namnet på lägenheten kanske?

Tack på förhand.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in