2008-03-28, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicanor
Ingen aning, det finns en massa trådar om tullens arbetsmetoder men det intresserar mig måttligt. Jag skulle ta risken om jag kände till en grön kran som sålde rent MDMA till hyfsat pris. Det värsta som kan hända är ju att det inte kommer fram, du lär ju knappast torska för brottet.

De kommer antagligen att kontakta dig och ställa diverse frågor. Men om du nekar kan de inte bevisa något. Jag antar att det även finns en risk för husrannsakan och förhör om det var stora mängder de hittade eller om du är dömd för narkotikabrott tidigare.

Är det någon som vet om de har rätt att öppna paket eller brev hur som helst? Måste det inte först finnas en befogad misstanke om att det innehåller något olagligt?
2008-03-28, 20:49
Medlem
Nicanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blink
De kommer antagligen att kontakta dig och ställa diverse frågor. Men om du nekar kan de inte bevisa något. Jag antar att det även finns en risk för husrannsakan och förhör om det var stora mängder de hittade eller om du är dömd för narkotikabrott tidigare.

Är det någon som vet om de har rätt att öppna paket eller brev hur som helst? Måste det inte först finnas en befogad misstanke om att det innehåller något olagligt?

Jo det är naturligtvis sant, om det gäller stora mängder kan de säkert jävlas en del, och extra struligt blir det givetvis om man har torskat tidigare.

Det är säkert så att det måste finnas en "befogad misstanke" men rent praktiskt så fungerar det nog inte så, jag menar i efterhand kan de alltid hävda att paketet i fråga var identiskt med de som kommer från den och den knarkshopen, om det bara innehåller lagliga produkter. Antagligen sliter de upp de brev som de har lärt sig vad de har för ursprung, typ elefanten och budmail, och sedan har de väl en vovve som bidrar med marginell förstärkning.
2008-03-28, 21:03
Medlem
muxxor918s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicanor
Jo det är naturligtvis sant, om det gäller stora mängder kan de säkert jävlas en del, och extra struligt blir det givetvis om man har torskat tidigare.

Det är säkert så att det måste finnas en "befogad misstanke" men rent praktiskt så fungerar det nog inte så, jag menar i efterhand kan de alltid hävda att paketet i fråga var identiskt med de som kommer från den och den knarkshopen, om det bara innehåller lagliga produkter. Antagligen sliter de upp de brev som de har lärt sig vad de har för ursprung, typ elefanten och budmail, och sedan har de väl en vovve som bidrar med marginell förstärkning.

Ok men jag skulle gissa på att England inte är något särskillt hög prioriterat land när det gäller sökning efter droger. Man lägger nog större resurser då på Amsterdam och Kanada skulle jag tro. Man gör nog bara något stickprov då och då. Jag får väll helt enkelt chansa och se
2008-03-28, 22:56
Medlem
Nu har SD fått in DXM igen iaf, i 150mg kapslar.
2008-03-29, 13:05
Medlem
muxxor918s avatar
Kanske e lite tjatig men

Om man lägger frågan såhär, tror ni det är större risk att ta in mdma från England än att ta hem svamp från Holland?

Tack igen

//Muxxor
2008-03-29, 19:22
Bannlyst
Är De nogon Som har testat BZPS DXM
2008-03-29, 19:54
Medlem
Ja fyra personer som dog.
Personligen hade jag tagit det säkra före det osäkra och slängt det!
2008-03-29, 22:41
Medlem
boo`s avatar
Hej

Snart tänkt och inhandla 10g svamp från elefanten, har bara ett par frågor som verkligen skulle lugna ner mig lite innan jag lägger min beställning då jag aldrig beställt över nätet tidigare.

1. Hur snabbt brukar man få grejerna från att man betalat?

Sen tillslut en fråga som kanske behöver lite mer "uppdatering" för tillfället.
2. Hur stor är chansen att tullen tar paketet? Är det många paket som blir tagna? Kan knarkhundar lukta sig till svamp?

tack!
mvh boo`
Senast redigerad av boo` 2008-03-29 kl. 22:47.
2008-03-30, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boo`
Hej

Snart tänkt och inhandla 10g svamp från elefanten, har bara ett par frågor som verkligen skulle lugna ner mig lite innan jag lägger min beställning då jag aldrig beställt över nätet tidigare.

1. Hur snabbt brukar man få grejerna från att man betalat?

Sen tillslut en fråga som kanske behöver lite mer "uppdatering" för tillfället.
2. Hur stor är chansen att tullen tar paketet? Är det många paket som blir tagna? Kan knarkhundar lukta sig till svamp?

tack!
mvh boo`

Tar inte många dagar för dig att få när dom har skickat.

Har inte varit med om att något av mina paket fastnat. (Några stycken)
Är väl bara att läsa runt och leta någon som blivit tagen och jämföra med hur många som inte har (samt logiskt sett lär fler som fått sina tagit skrivna)

Ha det så skoj
2008-03-31, 22:09
Medlem
Betala med visakort

Om man använder visakort som betalningsalternativ - ökar det risken för att åka dit? Kan polis/åklagare få uppgifter från min bank och se att jag betalat för t.ex. svamp eller salvia?

Har sökt och inte hittat något bra svar, mer än att någon enstaka FB:are som använt visakort inte personligen fått något problem pga det. Och det var 2006. Jag vill vara säkrare än så!

Man kan ju tydligen gå till banken och sätta in cash. Men det KÄNNS fan så mycket tryggare att sitta här framför skärmen. Banker blir ju robbade hela tiden!

Tack på förhand!
2008-03-31, 22:35
Medlem
Nyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autoauto
Om man använder visakort som betalningsalternativ - ökar det risken för att åka dit? Kan polis/åklagare få uppgifter från min bank och se att jag betalat för t.ex. svamp eller salvia?

Har sökt och inte hittat något bra svar, mer än att någon enstaka FB:are som använt visakort inte personligen fått något problem pga det. Och det var 2006. Jag vill vara säkrare än så!

Man kan ju tydligen gå till banken och sätta in cash. Men det KÄNNS fan så mycket tryggare att sitta här framför skärmen. Banker blir ju robbade hela tiden!

Tack på förhand!

Robbade? Hur ofta blir en bank rånad idag? Ta ut pengar, gå senare och gör en överföring från en annan bank. Jag använder t.ex. Nordea när jag har Swedbank.

Och ja, bankerna måste lämna ut kontohistorik om brotten blir stora nog.
2008-03-31, 23:57
Medlem
SchackMatts avatar
Du kan alltid skaffa schweiziskt konto och ett bank/konto/kredi-kort därifrån. Det kostar dock en del att skapa ett konto där och sedan är det en årsavgift som inte är gratis. Men kostar det så smakar det. Bankerna där lämnar endast ut information om det handlar om terrorism eller annan mycket grov kriminalitet, och detta först efter hårda påtryckningar.

För övrigt undrar jag vad folk säger om Smartbar. Jag har sökt men inte hittat några färska trådar eller inlägg om dem. Är de fortfarande lika bra? Tänkte köpa ett par påsar HBW (10 frön per påse + ingefära) och kanske låta en smula utförsäljningskratom slinka med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in