2008-03-01, 13:20
Medlem
tetrominos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -198
Nu har jag beställt från Sero*******orm.com

Nu undrar jag bara hur jag ska betala in det. Gå till Kassaservice och ta en sån där inbetalningslapp. Men sen då? Är det bara att jag skriver deras kontonummer och sen skriver ordernummret som kommentar?

edit: Va och hämtade en inbetalningslapp nu och det finns inget "Kommentarsfält", så jag antar att dom ser att betalningen är gjord från samma namn som köparen.

Någon som kan bekräfta min hypotes?

Edit2: såg även att det står att jag ska skriva telefonnummer. Är det mitt, eller kontohavarens telefonnummer?

Har du ingen internetbank att sköta det hela ifrån? Det gör det så mycket mer bekvämt och simpelt.

Ang. telefonnumret så tror jag att det är ditt eget tel.-nr som du skall ange.
2008-03-01, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tetromino
Har du ingen internetbank att sköta det hela ifrån? Det gör det så mycket mer bekvämt och simpelt.

En del vill att det ska vara så anonymt som möjligt, jag är en av de. Men konstigt nog ville kärringen i kassan på banken skicka från mitt eget personliga konto när jag var där förra gången och då kan man lika gärna göra det hemifrån.
Och den andra delen som inte använder är helt enkelt inte myndiga och får därmed inte skaffa internetbank.
2008-03-01, 16:04
Medlem
hazeblazes avatar
För andra gången

Finns det någon vänlig själ som kan svara tro?

Tänkte beställa lite saker från elefanten. Då man måste betala innan man får sina varor undrar jag hur jag får mina varor. Måste jag ta ut det från posten? Om jag nu måste det, måste jag ha legitimation med mig dit då?
2008-03-01, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazeblaze
Finns det någon vänlig själ som kan svara tro?

Tänkte beställa lite saker från elefanten. Då man måste betala innan man får sina varor undrar jag hur jag får mina varor. Måste jag ta ut det från posten? Om jag nu måste det, måste jag ha legitimation med mig dit då?

Du får det i postlådan, såvida du inte beställer sådana mängder att det inte
ryms. Om det fungerar likadant där (bor inte i Sverige) får du en lapp som
du går med till posten, så får du ut ditt paket. Man behöver inte ID.
2008-03-01, 16:53
Bannlyst
payson

payson fungerar inte
2008-03-01, 17:10
Medlem
hazeblazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medioker
Du får det i postlådan, såvida du inte beställer sådana mängder att det inte
ryms. Om det fungerar likadant där (bor inte i Sverige) får du en lapp som
du går med till posten, så får du ut ditt paket. Man behöver inte ID.
Då jag vet att det inte går ner i brevlådan (bor i lägenhet) så måste det komma till posten. Logiskt sett så borde jag vara tvungen att visa ID kort i och med att någon annan kan få tag i lappen. Antar jag...

Finns det någon som beställt från elefanten som vet?
2008-03-01, 17:45
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazeblaze
Då jag vet att det inte går ner i brevlådan (bor i lägenhet) så måste det komma till posten. Logiskt sett så borde jag vara tvungen att visa ID kort i och med att någon annan kan få tag i lappen. Antar jag...

Finns det någon som beställt från elefanten som vet?

Jag har inte beställt från elefanten men oftast när du ska hämta ut något så räcker en signatur eller en kompis leg. Bara så att de kan visa att någon kvitterat ut paketet.
2008-03-01, 18:27
Medlem
För att hämta ut paket så måste man visa leg. Leget ska visa samma namn som på Avin.

Citat:
Ursprungligen postat av tetromino

Tyvärr inte, har inte fixat solokoder till mitt electron-kort eller skaffat visakort. Bor hemma än så länge. Tack för svaret!
Senast redigerad av -198 2008-03-01 kl. 18:29.
2008-03-01, 19:33
Medlem
Nyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -198
För att hämta ut paket så måste man visa leg. Leget ska visa samma namn som på Avin.

Tyvärr inte, har inte fixat solokoder till mitt electron-kort eller skaffat visakort. Bor hemma än så länge. Tack för svaret!

Nope, har du kolli-nummer kan du hämta utan leg. Om det är rekommenderat eller liknande kan du inte det.
2008-03-01, 19:49
Medlem
Hallucinogenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyx
Nope, har du kolli-nummer kan du hämta utan leg. Om det är rekommenderat eller liknande kan du inte det.

exakt.. är paketet redan betalat behöver du inte visa legg.. men om de ska betalas mot postförskott måste du visa legg dock
2008-03-01, 20:22
Medlem
Nyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallucinogenic
exakt.. är paketet redan betalat behöver du inte visa legg.. men om de ska betalas mot postförskott måste du visa legg dock

Har inte jag behövt faktiskt :S
Bara saker som identitetshandlingar och bankpapper har jag behövt leg:a mig.
2008-03-01, 22:46
Medlem
Ah, det där klarade upp lite saker.. Jag har nästan bara beställt prylar över postförskott.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in