2007-08-21, 19:34
Medlem
MothmanBudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svamp
Nej!

Okej!
2007-08-21, 19:53
Medlem
MothmanBudss avatar
seriöst sidan är lite fubar just nu, elefanten då. men det där med garanti och sånt. hur funkar det? sen så va fan om jag payar med internetbanken är inte det rätt fuckat?
2007-08-21, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MothmanBuds
sen så va fan om jag payar med internetbanken är inte det rätt fuckat?

Menar du om tullen tar ditt packet?
2007-08-21, 20:00
Medlem
MothmanBudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senocs
Menar du om tullen tar ditt packet?

japp det är precis vad jag menar vad händer då liksom? Kan inte dom spåra min överföring? jag menar, pengarna jag skickade utomlands går ju till amsterdam och det är väl som att sätta sig själv i klistret om polizei kollar upp det?
2007-08-21, 20:07
Medlem
SkinnyFistss avatar
Betala inte via internetbanken då utan kontant över bankdisken?
2007-08-21, 20:09
Medlem
MothmanBudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Betala inte via internetbanken då utan kontant över bankdisken?

haha.. fan va dum jag är :S men kollar odm inte legitimation där när du betalar?
2007-08-21, 20:40
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
japp det är precis vad jag menar vad händer då liksom? Kan inte dom spåra min överföring?
Även om dom spårar överföringen till affären så säjer dom ju en del lagliga saker där också och det finns ingen referens på paketet att det är därifrån, i varje fall inte med det billigaste fraktalternativet ...klart dom misstänker dig kanske dock.
2007-08-22, 14:01
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
haha.. fan va dum jag är :S men kollar odm inte legitimation där när du betalar?

Nej jag har då betalat så utan att behöva berätta mitt namn eller liknande.
2007-08-22, 16:30
Medlem
MothmanBudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Nej jag har då betalat så utan att behöva berätta mitt namn eller liknande.

men när man går upp där och betalar, så får man väl säga vad det ska stå för meddelande eller ocr meddelande till dom va, alltså ordernumret till Elefanten? om jag inte är helt ute och bajkar nu
2007-08-22, 16:35
Medlem
hezbollahs avatar
Citat:
men när man går upp där och betalar, så får man väl säga vad det ska stå för meddelande eller ocr meddelande till dom va, alltså ordernumret till Elefanten? om jag inte är helt ute och bajkar nu

Jag har bara beställt inrikes. Då fick jag en lapp där jag skrev kontonummer, ordernummer och pengarna då. Behövde inte ens visa leg eller dyl. Kan tänka mig att det gäller samma med elefanten?
2007-08-26, 10:40
Medlem
VISA-kort eller annan betaltjänst?

Om man har möjlighet att välja att betala med sitt VISA kort eller med en betaltjänst typ Paypal, moneybrookers.com osv. Vilket borde vara säkrast? Jag tror att VISA-kort borde vara lättare att spåra än om pengarna först går igenom en betaltjänst. Eller vad tror ni?
2007-08-26, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infected_m
Om man har möjlighet att välja att betala med sitt VISA kort eller med en betaltjänst typ Paypal, moneybrookers.com osv. Vilket borde vara säkrast? Jag tror att VISA-kort borde vara lättare att spåra än om pengarna först går igenom en betaltjänst. Eller vad tror ni?

Förmodligen går det att spåra samtliga betaltjänster relativt enkelt. VISA/Kreditkort är väll som du säger enklast då det är direktkopplat till en person. Paypal och de andra borde väll i och för sig gå att registrera en "fejkad" användare som man sedan betalar in pengar på genom att gå till banken, inte genom Internetbank då transaktionen syns.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in