• 1
  • 2
2020-12-07, 11:36
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Någon som vet hur denna lilla ICA-butik kan ha blivit sån storsuccé på Tiktok? Varför följer man en matbutik på Tiktok?
Citat:
Den lilla Ica-butiken i Brottby i Vallentuna norr om Stockholm har gjort succé på Tiktok. Ica Brottbyhallens framgångssaga började i somras, när Ica-handlaren Viktor Rönn, 32, filmade Luca Franzi, 24, när han skulle köpa lunch.

Sedan dess har succén varit ett faktum.

– Det tog tio sekunder att filma och sedan tio sekunder att klippa ihop och lägga ut det. Det blev populärt och sedan dess har vi filmat det som händer här och vi försöker sprida glädje och visa att vi har kul om dagarna, säger Viktor Rönn.

Vill vara ärliga
Till deras hjälp har de även Martin Larsson, 23.

Tillsammans spelar trion in videor till Ica-butikens Tiktok och visningarna och gillamarkeringarna bara strömmar in. I skrivande stund har butiken närmare 50 000 följare.

https://www.expressen.se/nyheter/ica...ner-visningar/
Tiktok-kontot: https://www.tiktok.com/@icabrottbyhallen

Någon som fattar?
Citera
2020-12-07, 12:04
Medlem
Wayaheads avatar
Kommer att drunkna bland all annan skit!
Citera
2020-12-07, 12:08
Medlem
kyrkstockens avatar
Tik-tok har tidigare här på flashback handlat om dansande mongon (riktiga mongolider alltså, inte bara folk som kallar alla de ogillar för mongo).
Citera
2020-12-07, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Någon som vet hur denna lilla ICA-butik kan ha blivit sån storsuccé på Tiktok? Varför följer man en matbutik på Tiktok?

Tiktok-kontot: https://www.tiktok.com/@icabrottbyhallen

Någon som fattar?

Barn och unga ungdomar som följer kontot. Omogna klipp och omogna följare helt enkelt.

"Hö hö idag är det fredag, nu blir det chiiiiiips *tömmer i chips i en kundvagn*

Jättekul. Jätte.
Citera
2020-12-07, 12:55
Medlem
Dofternas avatar
Coronarädda pensionärer som sitter och tittar? De saknar väl att stanna upp köerna med sitt jävla småprat om väder, vind, sylta och Hitler.
Citera
2020-12-07, 13:00
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Barn och unga ungdomar som följer kontot. Omogna klipp och omogna följare helt enkelt.

"Hö hö idag är det fredag, nu blir det chiiiiiips *tömmer i chips i en kundvagn*

Jättekul. Jätte.
Jag tittade på ett par klipp och allt jag möttes av var massvis med "jävla" och "fan" och så sade de "det är gamla regler" minst 5 gånger per video. Förstår inte vad målgruppen är. Vem vill höra massa svordomar och upprepningar av konstiga uttryck?
Citera
2020-12-07, 13:08
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:

Jättekul. Jätte.
jette rolikt.
alldrig sätt så bra klipp på inerenet
Citera
2020-12-07, 13:50
Medlem
beardbraids avatar
Det kan ju vara en lugn väg in i arbetslivet för alla 13-åringar på tiktok. De jobbar inte utan latjar bara. Verkar soft.
Citera
2020-12-07, 14:10
Medlem
Citat:
Tömmer typ en stor låda chips eller bara en påse?
Citera
2020-12-08, 22:49
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Jag tittade på ett par klipp och allt jag möttes av var massvis med "jävla" och "fan" och så sade de "det är gamla regler" minst 5 gånger per video. Förstår inte vad målgruppen är. Vem vill höra massa svordomar och upprepningar av konstiga uttryck?
Svordomar är gamla regler
Citera
2020-12-08, 23:03
Medlem
Citat:

Jättekul. Jätte.

Detta. Folk verkar tycka att det är asballt när en video fått en miljon visningar. Rensar man cookies och går in på youtube, vad får man då? Jo, videos på Zlatan, fortnite, mentos i cola extreme slow motion, och på sin höjd nån prepubertal clickbaitvideo om nån ”influencers” trosor.

Har försökt undvika Tik Tok allt vad jag kan för att låta barnen kolla på skiten ifred, men nu är de vuxna på tåget ”Oj kolla här!! Tretusen lajks på Ica, vad gör de för skoj?!”, att det ska behöva gå så jävla lång tid innan majoriteten fattar att internet är fyllt till bredden av renodlat skräp.

Folk har börjat skicka Tik Tok videor till mig privat, och även fast min tolerans mot dessa appar (typ snapchat, instagram) är på all time high så GÅR det fan inte att låta bli att kräkas lite lätt när man ser att detta är uppföljaren till allt annat dumt skräp som var inne förra året. Tik Tok är verkligen en ny nivå av uselt. All världens skräpfolk samlade på ett ställe, fan värre än den förra flugan, nån app på F som man kunde dela småklipp/gifar på? Får hoppas att denna app möter samma öde, boomers hittar dit och förstör skiten.
Citera
2020-12-08, 23:37
Medlem
Jisses vilket nederlag. Hur fan kan man ställa upp på sånt här? Nästan lika pinsamt som alla Ica-butiker som dansade och sjöng "Du kan amma här"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in