2020-12-06, 20:58
Bannlyst
Till min förvåning insåg jag att det inte finns någon Ahmed, Ali, Abdulla, Muhammed osv. på våra almanackor. Hur kommer det sig att detta inte har lyfts upp i PK-Sverige?

Efterlyser ett seriöst svar och inget sedvanligt trams som "för att dom har inget här att göra dessa bajskorvar till kackerlackor!!!1111"
Citera
2020-12-06, 21:13
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Till min förvåning insåg jag att det inte finns någon Ahmed, Ali, Abdulla, Muhammed osv. på våra almanackor. Hur kommer det sig att detta inte har lyfts upp i PK-Sverige?

Efterlyser ett seriöst svar och inget sedvanligt trams som "för att dom har inget här att göra dessa bajskorvar till kackerlackor!!!1111"

Ja, det är konstigt att inte någon mobbad vänsterkines reagerat på denna orätt.

De "drabbade" själva antar jag inte bryr sig, för att de har en egen kultur med sig, och bryr sig minimalt om våra seder, som tex vår kristna kalender. De vill förmodligen inte bli en del av namnsdagskalendern. De vill helst se den brinna.
Citera
2020-12-06, 21:30
Medlem
note-its avatar
Dom har nog inte den traditionen. Den finns inte ens i Danmark kan jag upplysa om. Måste va en svensk företeelse.
Citera
2020-12-06, 21:49
Medlem
HazzardAlards avatar
Det kommer ju att bli en himla massa namn i den kalendern, med tanke på alla olika länder som skickat hit folk.

Dom kanske kan göra en egen kalender?
Citera
2020-12-06, 23:55
Medlem
Är inte bara invandrarnas namn som saknas i kalendern utan många andra ”ovanliga svenska” namn också.
Min son finns inte med kalendern och det gör ingenting!vem fan bryr sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in