• 1
  • 2
2020-12-06, 15:38
Medlem
RektorHamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RektorHamid
Tillexempel Jag har tydlig åsikt i Israel Palestina konflikten. Men när jag läser i Svenska tidningar hur 68 väster hettsar mot judar eller acsepterar övergrepp på Judar på grund av en konflikt dom inte har något sammanband med. Tror jag knappt de är sant.

Även nyhets rapporteringen om konflikten består av lögn på lögn. Och miss representation.

För att ta ett annat exempel. När man i svt intervjuade franska ambassadören angående att Frankrike skulle ta i kraftig mot extremismen. Han som intervjuade ställde konstiga frågor om Frankrikes ansvar för "provokationer" osv. Helt oacceptabelt!

Alla jag känner i mellanöstern håller med! Men Svenskar och Européer tycker de helt normalt att fråga så. Eftersom Sverige är påväg att bli extremistiskt.
Senast redigerad av RektorHamid 2020-12-06 kl. 15:46.
Citera
2020-12-06, 15:47
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Det gör jag inte och dom svenskar som gör det tillhör inte min krets. Jag kan inte göra något åt dom medborgare som tolererar religiös extremism då jag inte är en diktator. Jag kan endast klippa banden till dom då det är det vi svenskar gör, folk som inte vaknat och fortsätter rösta på 7-klövern har jag inte att göra med helt enkelt.
Citera
2020-12-06, 16:07
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Ingen politiker vågar ta i med hårdhandskarna mot Islamism för att samtliga politiker är rädda för att bli kallade rasister. Därför smeker de islamister medhårs. Återvändande krigsförbrytare ska få vård av socialtant. Det underliggande motivet är precis som i de flesta andra frågor rädsla och feghet. Rädsla och feghet förklarar i princip 99% av de etablerade partiernas handlande. Det är också därför det är så enkelt att förutspå hur en politiskt korrekt politiker kommer agera och vilka floskler en sådan kommer yttra.
Citera
2020-12-06, 16:15
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Om jag va Svensk skulle jag nog heller åka och bo i Afganistan än att va ensam i Malmö.

Lars Vilks är antagligen tryggare i tillexempel Syrien och Tunisien än i Sverige. Han går inte trygg de säger jag inte. För de finns religösa extremister och vanlig dårar i Syrien också. Men dom flesta Muslimer i ett välmående medelklass område skulle inte röra honom.

Tänk vad som skulle hända i Malmö skulle han bli stenad?

Eller så tömmer man Sverige på samtliga RektorHamids. Känns som en bättre lösning.

Och för att svara på trådtiteln:
De är godtrogna ateister men sjukt dåliga kunskaper om religioner överlag samt är kvinnor som blir någon typ av skendräktiga när de inte har egna barn att ta hand om så de vill ta hand om dessa skäggbarn. Därav att man släpper in någon inavlad RektorHamid typ för att den gråter en skvätt. "Åååååååååååååh stackars liten"

båda sorterna är lika vidriga och båda sorterna borde sparkas, babbarna och batikhäxorna.
Citera
2020-12-06, 19:28
Medlem
RektorHamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Eller så tömmer man Sverige på samtliga RektorHamids. Känns som en bättre lösning.

Och för att svara på trådtiteln:
De är godtrogna ateister men sjukt dåliga kunskaper om religioner överlag samt är kvinnor som blir någon typ av skendräktiga när de inte har egna barn att ta hand om så de vill ta hand om dessa skäggbarn. Därav att man släpper in någon inavlad RektorHamid typ för att den gråter en skvätt. "Åååååååååååååh stackars liten"

båda sorterna är lika vidriga och båda sorterna borde sparkas, babbarna och batikhäxorna.

Skulle vilja göra en simulering för att se vad som skulle hända om du fick bestämma i Sverige.

Som skattebetalare med 5 gånger knegar lön så känner jag mej som en positiv bidragande faktor i Sverige.
Citera
2020-12-06, 19:40
Medlem
neuron-drones avatar
Vad ska man göra när man råkar ut för gräsliga saker? För det är ju i verkliga livet man kan göra skillnad. Inte med politiska beslut. Man skulle ju ingripa om man ser en man slå en kvinna eller ett barn. Men om inget sådant händer som är olagligt utan bara förtryck inte så lätt att göra något.

I somras gick jag och två kompisar till stranden för en ville bada. Vi satt och chillade. Bredvid oss har några familjer slagit upp några tält. Det är verkligen stekhett och ni vet hur varmt det blir i tält då. Man kan inte ens andas ju.

Männen grillade på en grill och var superglada. En tonårig kille fick vara med dem. Vi sneglade in i tälten förstås. Där satt mammorna med de yngre barnen. Männen åt först, länge, medan kvinnorna bara satt där. De hade ställt ingpngarna så man inte skulle kunna se in så lätt. Och de var tysta, inte ens barnen var högljudda. De fick inskickat lite mat som blev över på slutet. De hade naturligtvis heltäckande kläder. Och sedan inne i ett varmt tält. Medan männen roade sig.

Man hade ju lust att klippa till männen. Eller rivit tälten. Men vad gör man på riktigt i den situationen? De såg naturligtvis på oss att vi ogillade situationen och tror säkert de förstod varför. Men det räcker inte. Vad skulle ni gjort? Vi gjorde ingenting och det känns faktiskt inte bra.
Citera
2020-12-06, 19:56
Medlem
Vad gäller att ex.vis svenskar är positiva till flyktingar handlar om dom finska barn som kom hit under WW2 samt baltutlämningen som ligger som en våt filt över landet fortfarande. Sen har vi Bernadottes VitaBussar med människor som inget hade med sig.

Dagens flyktingar som når Sverige har det inte lika påvert - utan har konton i sina hemländer. Dom det är synd om blir kvar eller hamnar i grannländer typ Libanon.
Citera
2020-12-06, 23:37
Medlem
Teus avatar
Citat:
För de första vill jag säga er att ni är grundlurade. Ingenting i mellanöstern är som ni tror varken gällande krissituationen, jämställdhet eller kvinnorättigheter.

Här är en badstrand i de muslimska Syrien (Under krig) som ser ut som vilken badstrand som helst i ett så kallad sekulärt land: [1]

https://www.youtube.com/watch?v=vBZoH73h5J8

Problem är att bara att de ser ut så här i sekulära länder nu förtiden:

https://www.youtube.com/watch?v=hwjtYmyxiSg

Ni har öppna armar för en extremism som inte finns eller tolerareas i muslimska länder [2]. Ni håller på att blir extremistiska nationer. Med en inslam som inte finns och tolereras nån annan satans.

De är mycket värre än Brukini. I moskéer i Europa och Sverige ledare har band till terror organisationer, de talas öppet om kvinnomisshandel. Vilket vi sett på svt. [3]

I Sverige får många muslimska kvinnor inte utbilda sej men på de alla ställen i Mellanöstern som är muslimskt är utbildning fri för kvinnor. Och kvinnor har samma juridiska rättigheter som män.

Till och med en allra värsta form av extremism som inte finns i hemländerna tar ni in. Till och med IS terrorister tas emot med öppna armar. I Syrien låses dom in för livet eller i krissituation skjuts dom.

Man kan säga att IS va sista andetag för muslims extremism i Syrien och näraliggande länder. Eftersom dom och deras tankar inte tolereras i muslimska länder. Till IS strömmade just Européer inte människor från Syrien. I muslimska länder avskyr man Europa eftersom de fullt med extremister som kommer till deras länder och förstör samhällen [4]

Muslims extremism är inte ett muslimsk problem de är ett Europeiskt problem. Ni borde ha nolltolerans och dessutom hålla ordning på era medborgare så att dom inte kommer till mellanöster och förstör samhällen. [5]

Mår du bra av att ljuga och sprida falsk information? Är det lathet som gör att du inte kollar upp saker innan du väljer att skapa en tråd om det på flashback eller är det som så att du känner till sanningen och medvetet sprider ett falskt narrativ?

1. Missvisande bild. Jag kan gräva fram denna filmen från en strand i Iran där samtliga kvinnor är tvungna inför lag att bära heltäckande. Att du hittat en film från Syrien, som för övrigt är mer sekulärt än dom flesta länderna i mellanöstern, och jämför det med ett väldigt specifikt fall i Frankrike betyder absolut ingenting. Länk: https://www.youtube.com/watch?v=0FsrOQuZW3o

2. Ingen påstår annat än att Europa varit hallfallna gentemot Islam men att påstå att det skulle vara värre här än i Mellanöstern är så verklighetsfrämmande du kan komma. Saudiarabien halshugger folk fortfarande för t ex. häxkonst. Källor:
https://www.theatlantic.com/internat...hcraft/278701/
https://en.wikipedia.org/wiki/Capita...bia#Witchcraft

Inte för att nämna att vi i både Saudiarabien och Iran i princip har islamistiska teokratier som styr respektive land och där du utöver detta har religiösa extremistgrupper i princip alla mellanöstern länder som har reell makt i samhällena. När du pratar om islamister som ett problem i Europa så pratar du om personer som begått terrordåd, klankvoterade individer inom politiken och dylikt men du pratar aldrig om reell makt där dom styr hela områden. Ali Khan familjens vägspärrar i Göteborg går inte att jämföra med makten som Hamas förfogar över i Palestina, makten som förfogas av Hezbollah i Libanon, Muslimska brödraskapet i Egypten, Ayatollan i Iran osv.

3. Givetvis hemskt att sånt här har nästlat sig in i vårt samhälle men att påstå att det lilla skuggsamhället i Sverige skulle vara värre än samhällena i Mellanöstern är befängt.

4. Detta är en direkt lögn. Huvuddelen av oppositionen i Syrien består idag av syrier vilket går att utläsa av militära intelligensrapporter som finns tillgängliga för allmänheten. Under perioden när detta inte var sant (2014-2015) så var det i huvudsak från arabländer i Mellanöstern och Afrika som folk kom ifrån för att kriga. Kontinenten Europas tillförsel av uppskattningsvis 5000 krigare i Syrien och Irak är exempelvis mindre än landet Tunisiens 6000 och ungefär dubbelt landet Saudiarabien tillförde.

Citat "According to the Syrian Arab Army, by September 2014 a total of 54,000 foreign jihadists had come to fight, with the largest groups being Chechens from Russia (14,000), Saudi Arabians (12,000), Lebanese (9,000), Iraqis, and Tunisians."

Citat "A 7 December 2015 report by the Soufan Group gave estimates for the number of foreign fighters in Syria and Iraq by their country and region of origin based on information dated between 2014 and 2015.[50] The study, which only included foreign fighters with ISIL, al-Nusra and other Sunni jihadist factions, listed the countries with the largest number of foreign fighters were Tunisia (6000), Saudi Arabia (2500), Russia (2400), Turkey (2100), Jordan (2000+)[51][50] while the number of fighters by region was reported to be: the Middle East (8240), the Maghreb (8000), Western Europe (5000), former Soviet Republics (4700), Southeast Asia (900), the Balkans (875), and North America (289).[51] Of Western Europe's estimated 5000 total fighters, almost 3700 fighters were produced by just four Western European countries: France (1700), Germany (760), the United Kingdom (760), and Belgium (470).[51][50] Between 2014 and 2015, the report estimated a nearly 300% increase in the number of fighters originating from Russia and Central Asia whereas the total number of fighters traveling to Syria and Iraq had become "relatively flat."

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Foreig...aqi_Civil_Wars

Utöver detta så skall det också framföras att det numera anses vara säkerställt bortom tvivel att IS ledarskap bestod av majoritet Irakier från den nedlagda irakiska armén. 25 av 40 av ledarskapet i IS hade en bakgrund i den irakiska armén.

Källa: https://time.com/3900753/isis-iraq-s...ates-military/

5. Detta har redan avhandlats ovan. Jag ville bara passa på att återigen fråga om du mår bra av att sitta och fabulera på Flashback eller om du känner någon form av skam över dina falskheter?
Citera
2020-12-07, 14:35
Medlem
-GGs avatar
Ett annat exempel är, i Afghanistan finns det en klinik/ett hem för brända kvinnor, kvinnor som fått syra över sig, osv, och som är helt utstötta. De ställena drivs av västerländska kvinnor som hjälper kvinnorna. Tysk TV gjorde ett reportage om det för fyra-fem år sedan.

Muslimska länder är i praktiken efterblivna skithål med människor som tänker så stort om sig själva trots noll meriter genom mänsklighetens historia. Därför skapar de en mysticism kring sig själva och sin gud och att de är Rätt i ett heligt krig som är lika utopiskt som mångkulturen, för att hitta någon jävla mening i att aldrig ha kunnat vara med genom hjärna eller att vara sköna personer att umgås med.

Saudiarabien har nu luckrat upp sina stränga muslimska lagar, eftersom de är livrädda för vad som händer landet när/om oljeintäkterna sinar. Landet är inte lika rikt längre, samma arabiska och muslimska fattigdom som finns i de andra länderna smyger så sakta sig på även Saudi. Varför de så sakta vill locka västerländska turister. Men man är medveten om, i de bestämmande skikten, att inga rika eller reseintresserade västerlänningar har något sug efter att besöka Sharia-styren eller samhällen som präglas av allt som rör deras livsstil är haram. T ex att kvinnor inte får bo själva på hotell.

Min far brukade besöka arabländerna i jobbet, han var ingenjör i industriell kemi. Han var föga imponerad av dem. De var så övertygade om sin egen storhet och värdighet trots att de samtidigt stod och pratade med en från Väst som de tvingats springa till och be om hjälp för att de klarar inte mycket avancerat själva.

Det finns ett utanförskap i Sverige bland invandrare från arabiska, muslimska och afrikanska länder. Det håller jag med vänstern om. Men det grundar sig i att de är tagna ut sitt sammanhang, där de kunde fungerat bättre och sluppit en mängd psykiskt onödiga dimensioner.
Mannen i trippelmordet i Uddevalla, som stack till Libanon, han började jobba där och ville bli polis senare (det kan man ju ifrågasätta), men poängen är att han där inte var fast i en barnslig och teoretisk värld skapad av narcissist-vänstern och som handlar om deras märkliga modeller och teorier och maktfullkomlighet, som i sin tur på sikt skapar kriminella personas. Invandrarna passar helt enkelt inte in här och de har ingenting att erbjuda Sverige eller fortsättning av svensk kultur. I Libanon var han på sin naturliga nivå och den där tävlan fanns inte på samma sätt eller att han behövde markera gentemot svennar utanför, eller att ett jobb handlade om att underordna sig markägaren, om jag uttrycker det så. Ägare som inte ens ser ut som honom.

Så jag tror inte att allt handlar om gener, utan också att i själva förflyttningen, i kombination med vänsterblivenhet, finns en psykologi som triggar i gång mycket och som är livsfarligt över tid. Araber och afrikaner får så förtvivlat svårt i annorlunda/svårare samhällen och tänkesätt. IQ, kultur, mentalitet, religion - allt spelar in. Vänsterblivenhet förvärrar det.
Senast redigerad av -GG 2020-12-07 kl. 14:44.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in