• 1
  • 2
2020-12-06, 13:47
Medlem
RektorHamids avatar
För de första vill jag säga er att ni är grundlurade. Ingenting i mellanöstern är som ni tror varken gällande krissituationen, jämställdhet eller kvinnorättigheter.

Här är en badstrand i de muslimska Syrien (Under krig) som ser ut som vilken badstrand som helst i ett så kallad sekulärt land:

https://www.youtube.com/watch?v=vBZoH73h5J8

Problem är att bara att de ser ut så här i sekulära länder nu förtiden:

https://www.youtube.com/watch?v=hwjtYmyxiSg

Ni har öppna armar för en extremism som inte finns eller tolerareas i muslimska länder. Ni håller på att blir extremistiska nationer. Med en inslam som inte finns och tolereras nån annan satans.

De är mycket värre än Brukini. I moskéer i Europa och Sverige ledare har band till terror organisationer, de talas öppet om kvinnomisshandel. Vilket vi sett på svt.

I Sverige får många muslimska kvinnor inte utbilda sej men på de alla ställen i Mellanöstern som är muslimskt är utbildning fri för kvinnor. Och kvinnor har samma juridiska rättigheter som män.

Till och med en allra värsta form av extremism som inte finns i hemländerna tar ni in. Till och med IS terrorister tas emot med öppna armar. I Syrien låses dom in för livet eller i krissituation skjuts dom.

Man kan säga att IS va sista andetag för muslims extremism i Syrien och näraliggande länder. Eftersom dom och deras tankar inte tolereras i muslimska länder. Till IS strömmade just Européer inte människor från Syrien. I muslimska länder avskyr man Europa eftersom de fullt med extremister som kommer till deras länder och förstör samhällen

Muslims extremism är inte ett muslimsk problem de är ett Europeiskt problem. Ni borde ha nolltolerans och dessutom hålla ordning på era medborgare så att dom inte kommer till mellanöster och förstör samhällen.
Senast redigerad av RektorHamid 2020-12-06 kl. 14:00.
Citera
2020-12-06, 13:54
Medlem
Ofrivilligtvilligs avatar
En naiv godtrogenhet om individers rätt och hänsyn till andra tror jag, du menar att MENA länders kristna, judar och ateister lever bättre där?

Det är inte så att religion redan styr större delar av samhället där borta?
Citera
2020-12-06, 13:54
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RektorHamid
För de första vill jag säga er att ni är grundlurade. Ingenting i mellanöstern är som ni tror varken gällande krissituationen, jämställdhet eller kvinnorättigheter.

Här är en badstrand i de muslimska Syrien (Under krig) som ser ut som vilken badstrand som helst i ett så kallad sekulärt land:

https://www.youtube.com/watch?v=vBZoH73h5J8

Problem är att bara att de ser ut så här i sekulära länder nu förtiden:

https://www.youtube.com/watch?v=hwjtYmyxiSg

Ni har öppna armar för en extremism som inte finns eller tolerareas i muslimska länder. Ni håller på att blir extremistiska nationer. Med en inslam som inte finns nån annan satans.

De är mycket värre än Brukini. I moskéer i Europa och Sverige ledare har band till terror organisationer, de talas öppet om kvinnomisshandel misshandel. Vilket vi sett på svt.

I Sverige får inte kvinnor utbilda sej på de första ställen i Mellanöstern som är muslimst är utbildning är fri för kvinnor. Och kvinnor har samma juridiska rättigheter som män.

Ni tar till och med in och accepterar en form av extremism som inte finns i hemländerna. Till och med IS terrorister tas emot med öppna armar. I Syrien låses dom in för livet eller i krissituation skjuts dom.

Två anledningar:

1. vi kan och vet för lite om islam och dess kringliggande kultur. därför exotifierar vi den naivt istället för att se den för vad den är.

2. vi har religionsfrihet i grundlagen. därtill ser kulturmarxisterna "minoriteter" som subversiva element och ser därför islam som en bundsförvant för andra subversiva element såsom LGBTQ och de med annan hudfärg som i den kulturmarxistiska föreställningsvärlden är förtryckta av en vit västerländsk hegemoni. Därtill är islam en bundsförvant gentemot Israel.

vi har inte haft ett utbrett religiöst leverne i Sverige på nästan 100 år, så vi är främmande inför religion, vi tycker det är lite allmänt stolligt men harmlöst. Det är vi som är naiva, tack vare en media som relativiserar och brännmärker, och politiker som driver en agenda de tagit på sig utan folkligt stöd.
Citera
2020-12-06, 13:59
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Varför tolererar ni Svenskar och Européer religös extremism?
Det gör vi inte. Det skiter dock vår ZOG i och kör sitt eget race, mot folkets vilja.
Citera
2020-12-06, 14:00
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Preaching to the choir. De flesta på flashen vet det här och varför många av oss röstar SD. Ett sådant här "avslöjande" passar bättre på vänsterblivna grupper och forum. Kanske prova på Familjeliv eller valfri Refugee welcome typ grupper på facebook?
Citera
2020-12-06, 14:13
Medlem
RektorHamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofrivilligtvillig
En naiv godtrogenhet om individers rätt och hänsyn till andra tror jag, du menar att MENA länders kristna, judar och ateister lever bättre där?

Det är inte så att religion redan styr större delar av samhället där borta?

Som du kan se lever mänskor sekulärt. Om kvinna skulle komma med den europeiska uppfinningen Burkini i Syrien skulle ingen tro sina ögon. Kvinnor har fri utbildning. De finns både kristen och judisk befolkning i Syrien som har samma rättigheter som alla andra. I Malmö och många andra platser i Europa kan inte en jude gå ut.

Jag säger som de är den Islam ni har Sverige och Europa har vuxit fram i social missär ibland kriminella. De är kriminellt både att slå kvinnor och hettas mot judar både i mellanöstern och Sverige. Skillnaden är bara att ingen straffas i Sverige. Och att de accepterat här.
Senast redigerad av RektorHamid 2020-12-06 kl. 14:16.
Citera
2020-12-06, 14:19
Medlem
Ofrivilligtvilligs avatar
Citat:
Som du kan se lever mänskor sekulärt. Om kvinna skulle komma med den europeiska uppfinningen Burkini i Syrien skulle ingen tro sina ögon. Kvinnor har fri utbildning. De finns både kristen och judisk befolkning i Syrien som har samma rättigheter som alla andra. I Malmö och många andra platser i Europa kan inte en jude gå ut.

Jag säger som de är den Islam ni har Sverige och Europa har vuxit fram i social missär ibland kriminella. De är kriminellt både att slå kvinnor och hettas mot judar både i mellanöstern och Sverige. Skillnaden är bara att ingen straffas i Sverige. Och att de accepterat här.

Håller med att man kallar en spade för en spade utanför Europa men vad ser du som lösningen då? Hårda tag? Riktigt islam? Förbud mot wahhabism?
Citera
2020-12-06, 14:19
Medlem
RektorHamids avatar
Tillexempel Jag har tydlig åsikt i Israel Palestina konflikten. Men när jag läser i Svenska tidningar hur 68 väster hettsar mot judar eller acsepterar övergrepp på Judar på grund av en konflikt dom inte har något sammanband med. Tror jag knappt de är sant.

Även nyhets rapporteringen om konflikten består av lögn på lögn. Och miss representation.
Senast redigerad av RektorHamid 2020-12-06 kl. 14:23.
Citera
2020-12-06, 14:32
Medlem
-GGs avatar
Nja.

Att diskriminera andra är standard inom muslimska system. Att rangordna är mycket viktigt. Just för att alla ska veta sin plats och muslimer står överst.

I boken Landsplågan Islam berättar Hege Storhaug när hon skulle fira nyår i Pakistan. De var tvungna att hänga för filtar för alla fönster och parkera utspritt längre bort, för att de män som gick omkring som moraliska poliser och skulle kolla så att ingen gjorde något på ett västerländskt vis, inte upptäckte dem. Det var extremt haram att hålla på med jul och nyår, och man kunde bli tagen, misshandlad eller bara hållas borta från samhället under obestämd tid.

Dessa moralens vaktstyrkor är helt sanktionerat av staten och människor i allmänhet.

Det är ju ur sådant som IS föds. Det finns redan en bra grund inom vanlig islam. Att sedan många från Väst åkt handlar om det "uppror" som mångkulturen skapar. Att det egna förstärks över tid och man blir mer medveten och stolt om sitt eget. Mångkultur märker ju ut skillnader, preferenser och olikheter, vilket också föder ett oberoende från de inom invandrargrupper.

Det finns inget värde i sig om etnisk mångfald som statsidé. Exakt när ska det vara bra eller användbart?
Mångkultur är ingenting fast som man sedan måste konstruera samhället efter.
Sverige funkade så bra i sig självt att ingen behövde prata om det, nu måste man övertyga alla hela tiden om det, för att det undermedvetna/det psykiskt instinktiva håller inte längre med om verkligheten.
Citera
2020-12-06, 15:09
Medlem
Tropexs avatar
Har aldrig känt mig så trygg som när jag var i Iran 2016, så jag stöttar TS inlägg. Ska säga att jag ser svensk ut - kanske polack/ryss (många som gissar det). Såg inget av ondo där under 3 veckor och jag befann mig på tre platser: Tehran, Tabriz och en liten semesterort/by längs kusten vid kaspiska havet.
Citera
2020-12-06, 15:26
Medlem
RektorHamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Nja.

Att diskriminera andra är standard inom muslimska system. Att rangordna är mycket viktigt. Just för att alla ska veta sin plats och muslimer står överst.

I boken Landsplågan Islam berättar Hege Storhaug när hon skulle fira nyår i Pakistan. De var tvungna att hänga för filtar för alla fönster och parkera utspritt längre bort, för att de män som gick omkring som moraliska poliser och skulle kolla så att ingen gjorde något på ett västerländskt vis, inte upptäckte dem. Det var extremt haram att hålla på med jul och nyår, och man kunde bli tagen, misshandlad eller bara hållas borta från samhället under obestämd tid.

Dessa moralens vaktstyrkor är helt sanktionerat av staten och människor i allmänhet.

Det är ju ur sådant som IS föds. Det finns redan en bra grund inom vanlig islam. Att sedan många från Väst åkt handlar om det "uppror" som mångkulturen skapar. Att det egna förstärks över tid och man blir mer medveten och stolt om sitt eget. Mångkultur märker ju ut skillnader, preferenser och olikheter, vilket också föder ett oberoende från de inom invandrargrupper.

Det finns inget värde i sig om etnisk mångfald som statsidé. Exakt när ska det vara bra eller användbart?
Mångkultur är ingenting fast som man sedan måste konstruera samhället efter.
Sverige funkade så bra i sig självt att ingen behövde prata om det, nu måste man övertyga alla hela tiden om det, för att det undermedvetna/det psykiskt instinktiva håller inte längre med om verkligheten.

Jag känner väl till henne. De hon säger stämmer inte. Du kan se synliga julprydnader i muslimska medelklassområden i Syrien! De märkliga tycker jag är att vänster och höger lyfter samma bild av Muslimska länder. Höger stigmatiserar vänster relativiserar.

De är sant att nya testamentet är lite mer förenligt med sekulära värden än muslim bok. Där har du rätt

Men du löser inte bok och begår en handling du gör de i kontext. I Sverige frodas extremism i socialmissär och legitimeras av Islam. I medelklass områden i Syrien finns inget av detta. Trots att religionen har samma namn.

Norra Indien värdens värsta hederskultur trots att dom är Hinduer. På andra plaser är de vanligt att mänskor tände eld på sej skälva under vissa omständigheter utan religös hänvisning. I kristen områden i Afrika har man könsstympning som sed. Vilket inte heller förekommer i mellanöstern.

Läs också både muslim bok och gammal testamentet och de kommer se likheterna. Även revidering av islam har skett. Inte i bok tolkning av texter. Muslim bok i isn lästa form är skriven på ett gammat språk som inte går att förstå. Och om Europa va djup trodde och hade vissa problem skulle kristendomen också refereras till.

Att tro att boken skapar problemt är tillstörre delen men inte bara ett omvänt orsakssamband.

Angående politiks Islam så har befolkningen ingen repekt för mullorna. Dom kan ses som en ett nätverk eller en maffia organisation. Som förstör demokratiseringen. Samma som ni håller på att bygga i Sverige.
Senast redigerad av RektorHamid 2020-12-06 kl. 15:48.
Citera
2020-12-06, 15:30
Medlem
RektorHamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Har aldrig känt mig så trygg som när jag var i Iran 2016, så jag stöttar TS inlägg. Ska säga att jag ser svensk ut - kanske polack/ryss (många som gissar det). Såg inget av ondo där under 3 veckor och jag befann mig på tre platser: Tehran, Tabriz och en liten semesterort/by längs kusten vid kaspiska havet.

Om jag va Svensk skulle jag nog heller åka och bo i Afganistan än att va ensam i Malmö.

Lars Vilks är antagligen tryggare i tillexempel Syrien och Tunisien än i Sverige. Han går inte trygg de säger jag inte. För de finns religösa extremister och vanlig dårar i Syrien också. Men dom flesta Muslimer i ett välmående medelklass område skulle inte röra honom.

Tänk vad som skulle hända i Malmö skulle han bli stenad?
Senast redigerad av RektorHamid 2020-12-06 kl. 15:50.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in