2020-12-09, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Brodern visste ju inte när han gått, hans jacka och skor fanns ju kvar på festen.

Den försvunne sa ju att han skulle gå hem när han reste sig och gick.
Citera
2020-12-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka
Drogtesta varenda snorunge på festen samt korsförhör. Tillslut börjar någon snacka.

Exakt. Skulle inte tro att dessa 17-åringar är luttrade nog att klara av ens 10 minuter av tuffa korsförhör.
Citera
2020-12-09, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Hej
Är mest följare och kommenterar inte så ofta. Försökte kommentera nu men kanske blir fel.
Jag följer denna tråd för att det är svårt att inte känna/tänka när man har barn i liknande ålder.
Det jag tänker är: om två bröder i liknande (eller i detta fall) i samma ålder är på samma fest och ska vara hemma samma tid. Varför sitter den ene kvar när den andre går och säger "jag drar nu" om allt är frid och fröjd? Varför drar de inte hem tillsammans när klockan ändå är "gå hem"
Det andra jag tänker är: Om det inte var var "frid och fröjd" - varför blir då den ene andre brodern inte orolig direkt när bror 1 lämnar festen ? Varför blir han orolig först när han kommer hem till mamman och den andre brodern inte är hemma?
Jag har en känsla av att något hände redan på festen.
Vet man att det var M som sprang runt i kvarteren runt festen?
Kan det vara D som mådde skit och var chockad över något som hänt M?

Jag gissar på att du är en kvinna?

Varför kommer de inte hem när de ska?
Är inte ovanligt att man kom hem senare än den utsatta tiden.

Om allt är frid och fröjd, varför inte gå hem tillsammans?
Enligt min egen erfarenhet inte ovanligt att man inte går hem tillsammans.

Varför blir bron orolig först när han kommer hem?
För han trodde han skulle vara hemma.
Citera
2020-12-09, 21:41
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Den försvunne sa ju att han skulle gå hem när han reste sig och gick.
Nja, han sa inte att han skulle gå hem, han sa "jag drar nu". Han sa aldrig vart han skulle gå.
Citera
2020-12-09, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Nja, han sa inte att han skulle gå hem, han sa "jag drar nu". Han sa aldrig vart han skulle gå.

Nej, ok, visst, det har du rätt i. Men jag svarade på ett påstående om att brodern inte visste när han gått därifrån, och det visste han ju i sådana fall, oavsett var Mattias gick.
Citera
2020-12-09, 21:45
Medlem
Halloween2s avatar
Någon som tror han fortfarande lever nu?

Sjukt tragiskt detta.
Citera
2020-12-09, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2

Sjukt tragiskt detta.

Man får ju hoppas det. Brukar tyvärr inte vara så i sådana fall...
Citera
2020-12-09, 21:50
Medlem
Jo men är det sanna ord eller efterhandskonstruktion?
Citera
2020-12-09, 21:51
Medlem
Citat:

Sjukt tragiskt detta.

Om han inte är kidnappad så tror jag inte det. Ett drogrus hade varit över för länge länge sedan, en fylla också. Han hade dykt upp vid det här laget av egen maskin om han inte vore död eller kidnappad. Även om han mot förmodan blivit tvärknäpp och bara vandrar runt så hade nog folk hittat honom nu.

Kidnappad eller stendöd alltså. Jag lutar starkt åt det senare.
Senast redigerad av dronesoul 2020-12-09 kl. 21:53.
Citera
2020-12-09, 21:53
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Om han inte är kidnappad så tror jag inte det. Ett drogrus hade varit över för länge länge sedan, en fylla också. Han hade dykt upp vid det här laget av egen maskin om han inte vore död. Även om han mot förmodan blivit tvärknäpp och bara vandrar runt så hade nog folk hittat honom nu.

Kidnappad eller stendöd alltså. Jag lutar starkt åt det senare.

En lustmördare som kidnappat honom? Har ju hänt på senare tid att killar från orten kidnappat folk men under samma dag kontaktat föräldrar om pengar...
Citera
2020-12-09, 21:55
Medlem
Läste nu igenom MSN nyhetsflöde att han hade varit på festen på ågårdsvägen och sen gått vidare till klotvägen och sen hade dem gått tillbaka till ågårdsvägen där han sedan hade gått slutligen ifrån, låter som att han var påväg tillbaka till klotvägen men sen inte hittat, eftersom han letade efter en tjej så kanske det hade hänt något mellan dem under kvällen som han ville reda ut
Citera
2020-12-09, 21:56
Medlem
Citat:
En lustmördare som kidnappat honom? Har ju hänt på senare tid att killar från orten kidnappat folk men under samma dag kontaktat föräldrar om pengar...

Ingen aning om vilket sorts mord eller kidnappning det skulle kunna vara. Men eftersom de flesta mord begås av någon som offret känner så skulle jag sätta pengar på ett sådant före en obekant lustmördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in