2024-04-17, 20:11
Medlem
Ossans avatar
Tror att fallet löses så småningom. Antingen att Mathias hittas i någon form, eller att någon som vet vad som hänt, talar ut. Går ju att tipsa polisen anonymt, om nu någon som läser här har tips eller lösningen.
Citera
2024-04-18, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Tror att fallet löses så småningom. Antingen att Mathias hittas i någon form, eller att någon som vet vad som hänt, talar ut. Går ju att tipsa polisen anonymt, om nu någon som läser här har tips eller lösningen.

Jag hoppas du har rätt. Men tänker då borde det hänt för ett tag sedan. Nu när det gått så lång tid känner jag det löpt ut i sanden. Och de som vet något kommit undan och inte "bryr sig om fallet"mer eftersom att de löpt ut i sanden. Om Mattias skulle hittats i någon form är det nog som du säger ifall de börjar leta på ställe som blivit tipsat om och som de inte letat på innan, kanske.
Citera
2024-04-18, 14:32
Medlem
Timeouts avatar
Mannen i ridhuset är identifierad nu. Det var inte Mattias.

I lokaltidning alldeles nyss:

Den första preliminära obduktionsrapporten är nu klar.
– Det finns inga tecken på brott enligt denna rapporten, säger Robert Loeffel, presstalesperson hos polisen.
Personen är identifierad och det rör sig om en medelålders man hemmahörande i Ljungby.
Anhöriga är underrättade.
(FB) Död person anträffas i utrymme i ridhus, Markaryd (2024-04-12)
Citera
2024-04-20, 04:34
Medlem
Finns det några intressanta spår eller alternativa förklaringar bland folk, om vad som hänt den här pojken? D v s utöver föreställningen att han hamnade i vattnet/ Lagan?
Citera
2024-04-20, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan

Detta är ett meddelande till dig som vet vad som hänt mattias. Den festen och efteråt, var du där. Vet du några skumma personer eller slog ni ihjäl honom där och sen lämnade han nånstans? Att leva med ett samvete är inte värdigt alla människor kan göra fel sen rätta till ta sitt straff. Att leva med ett dödsfall på samveter är inte ett riktigt ärligt liv. Sen blir man gammal å ser tbx. Ta ditt ansvar och gör det du ska. Jag kan skriva brev till dig i häkte/anstalt så du är inte ensam.

Hejar på dig! Ring 11414 säg precis som det är. Hej jag vet en sak tex.

#hoppet
Citera
2024-04-21, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moraklocka99
Detta är ett meddelande till dig som vet vad som hänt mattias. Den festen och efteråt, var du där. Vet du några skumma personer eller slog ni ihjäl honom där och sen lämnade han nånstans? Att leva med ett samvete är inte värdigt alla människor kan göra fel sen rätta till ta sitt straff. Att leva med ett dödsfall på samveter är inte ett riktigt ärligt liv. Sen blir man gammal å ser tbx. Ta ditt ansvar och gör det du ska. Jag kan skriva brev till dig i häkte/anstalt så du är inte ensam.

#hoppet

Låter som att Du inte köper teorin om BO så som förolyckad i vattendrag? Om så, vad motiverar du det med?

Jag har varit i Ljungby. Inget ont om orten, men mindre byahåla får man leta efter.. HUR kan en kropp försvinna där?? Borde vara enligt naturlag omöjligt - Som att gömma en stulen långtradare på en privat villatomt..
Citera
2024-04-21, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moraklocka99

#hoppet

Det där är bara fantasier.

Det finns en enkel förklaring på detta försvinnande den är att han tog självmord eller drunknade i ån. Det finns spår bredvid ån kläder hittades där.

Dessutom fanns absolut ingen misstanke ngn ville den försvunne något.

Lösningen är väldigt enkelt och förklarar varför han inte hittats. Självmord/ drunkning i ån och därför hittas ingen kropp.

Hur korkade får folk vara egentligen att inse att han trillade ner i ån eftersom det finns tydliga spår bredvid vattendraget!?

I vattensystemet där flödet lugnat ned sig efter bron där han troligen hamnat i vattnet bredvid. Där finns nog ett skelett halv nedsjunken i gyttjan eller helt täckt.

Detta försvinnande blir nog därför inte löst.
Citera
2024-04-21, 13:48
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber

Det finns en enkel förklaring på detta försvinnande den är att han tog självmord eller drunknade i ån. Det finns spår bredvid ån kläder hittades där.

Lösningen är väldigt enkelt och förklarar varför han inte hittats. Självmord/ drunkning i ån och därför hittas ingen kropp.

Hur korkade får folk vara egentligen att inse att han trillade ner i ån eftersom det finns tydliga spår bredvid vattendraget!?

I vattensystemet där flödet lugnat ned sig efter bron där han troligen hamnat i vattnet bredvid. Där finns nog ett skelett halv nedsjunken i gyttjan eller helt täckt.

Det här intressant. Vad är det för tydliga spår som finns bredvid vattnet? Vad är det för kläder som hittats vid vattnet? Trodde jag läst allt i tråden men detta har jag tydligen missat.
Citera
2024-04-22, 07:20
Medlem
landbandys avatar
Varför var det ingen utav dem som M talade med när han var ute - som sa till honom att han skulle följa med dem hem , så att han kunde få komma in och värma sig ?

Att se en person utan skor mitt i vintern - då är det ju inte okej med han ,och någon borde ha reagerat och rent krasst lotsat killen hem ....
Citera
2024-04-24, 08:27
Medlem
Att ingen reagerade när han blev iakttagen av boende/grannar,
kan kanske vara av någon anledning till exempel ; störiga ungdomar som dragit runt i området.
Tror när det gäller detta att mycket ligger dolt.
Konstigt att intresset att lösa fallet är lågt hos polis, familj, boende i trakten.
Verkar som vi som försöker eller letar ledtrådar och lösningar inte finns i Ljungby.
När det gäller att ta sig ut på mosse eller myr så finns det redskap i form av een sårts bår som kan dras över utan att sjunka. Finns till exempel i jaktaffärer.
Citera
2024-04-24, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber

Asså alla dina lösningar på problem är att särskriva och att vildsvin ätit upp alla försvunna. Kom igen. Du vet mer än du säger.
Citera
2024-04-24, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Låter som att Du inte köper teorin om BO så som förolyckad i vattendrag? Om så, vad motiverar du det med?

Jag har varit i Ljungby. Inget ont om orten, men mindre byahåla får man leta efter.. HUR kan en kropp försvinna där?? Borde vara enligt naturlag omöjligt - Som att gömma en stulen långtradare på en privat villatomt..
Jag kan bara spekulera. Att hamna i vatten är möjligt men varför springa runt, gå utan skor, näe. Osannolikt. Han finns i nåt hus m trädgård lr brunn. Helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in