Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-28, 15:32
  #6001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andath
Om M var jagad och sedan märkte M att de inte ville släppa in honom och då tänkte han väl om han ber om te så går ju tiden och de som jagar honom tänker att han känner dem och sticker, han ville köpa sig tid helt enkelt ?! Om de som bodde i huset var arga på honom så tänkte han att det skulle verka harmlöst samt att han förmodligen frös ?! ( Spekulation )

Ja om man ber om te hos någon man inte känner så väl mitt i natten så betyder det väl något?
Drogpåverkad?
Psykos?
Propp i huvudet?

Om någon hade ringt på min dörr mitt i natten och bett om te hade jag ringt polisen eller ifrågasatt varför han ber om te mitt i natten. Om jag hade känt killen någorlunda som en lugn kille i vanliga fall hade jag blivit orolig.
Citera
2021-03-28, 15:34
  #6002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Hans mamma säger att han förmodligen bad om te för att dom brukar dricka det på kvällen hemma. Så inget konstigt..

Konstigt.. nä vad betyder det då mitt i natten när man ringer på någon som inte känner han väl?
Citera
2021-03-28, 16:38
  #6003
Medlem
Det enda konstiga i detta är att polismyndigheten inte anstränger sig tillräckligt med att dyka/söka i vattnet efter grabben. Hade det varit min son, hade jag anlitat privata dykare eller dykt själv för att försöka hitta honom. Jag fattar inte hur mamman orkar hålla ihop med vetskapen om att hennes son troligtvis ligger i ån. Helt djävla otroligt att man inte gjort mer

Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Konstigt.. nä vad betyder det då mitt i natten när man ringer på någon som inte känner han väl?
Citera
2021-03-28, 17:50
  #6004
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andath
Om M var jagad och sedan märkte M att de inte ville släppa in honom och då tänkte han väl om han ber om te så går ju tiden och de som jagar honom tänker att han känner dem och sticker, han ville köpa sig tid helt enkelt ?! Om de som bodde i huset var arga på honom så tänkte han att det skulle verka harmlöst samt att han förmodligen frös ?! ( Spekulation )

Mycket möjligt! Iaf av nån anledning bara kände sig tvungen att prata om nåt trivialt.
Citera
2021-03-28, 17:52
  #6005
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Konstigt.. nä vad betyder det då mitt i natten när man ringer på någon som inte känner han väl?

Man säger väl ofta märkliga saker när man är påverkad av alkohol eller droger. Inget jättekonstigt.. Tror du överspekulerar när du vill hitta gömda koder/hints i allt.
Citera
2021-03-28, 20:48
  #6006
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Man säger väl ofta märkliga saker när man är påverkad av alkohol eller droger. Inget jättekonstigt.. Tror du överspekulerar när du vill hitta gömda koder/hints i allt.

Det är väl ingen kod i att fråga om te, det är väl bara jävligt märkligt hela hans beteende från att han gick från huset tills han försvann?
Citera
2021-03-28, 22:17
  #6007
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Det är väl ingen kod i att fråga om te, det är väl bara jävligt märkligt hela hans beteende från att han gick från huset tills han försvann?

Nej det är ingen kod i det. Exakt vad jag menar.
Och ja det är skitkonstigt allt han gjorde och sa när han sprang runt. Låter som ett jävla skämt.
Citera
2021-03-28, 22:19
  #6008
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det enda konstiga i detta är att polismyndigheten inte anstränger sig tillräckligt med att dyka/söka i vattnet efter grabben. Hade det varit min son, hade jag anlitat privata dykare eller dykt själv för att försöka hitta honom. Jag fattar inte hur mamman orkar hålla ihop med vetskapen om att hennes son troligtvis ligger i ån. Helt djävla otroligt att man inte gjort mer

Håller med. Tänker samma sak med alla försvinnanden, varför det inte söks mer direkt. Näää en kvar en gång i månaden ska dom söka! Fattar fan inte..
Citera
2021-03-28, 22:36
  #6009
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Hans mamma säger att han förmodligen bad om te för att dom brukar dricka det på kvällen hemma. Så inget konstigt..
Jo mycket udda att knacka på ett hus och be om te mitt i natten alldeles oavsett om han normalt bälgade te i samma takt som en blåval suger i sig vatten.
Citera
2021-03-28, 22:36
  #6010
Medlem
dizzieminds avatar
Det är synd att man inte använt termisk kamera via helikopter eller kopplat in hundarna (vet inte nu om de använde hundar) efter honom samma natt som försvinnandet.

Då hade man haft större chans tror jag. Om han nu hade hamnat i ån, hade man kunnat se honom i ån med termisk kamera under en viss period? Synd synd. Fan! Man vill ju hitta han!
Såg på YouTube då Poliser i USA sökt efter försvunna personer med hjälp av termisk kamera och då hittat den försvunne samma kväll. Vet inte om man använder sökning med termisk kamera i Sverige.
Citera
2021-03-28, 22:39
  #6011
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Jo mycket udda att knacka på ett hus och be om te mitt i natten alldeles oavsett om han normalt bälgade te i samma takt som en blåval suger i sig vatten.

Ja det är rätt stört alltihop som sägs att han gjorde och sa på sin lilla löprunda.
Citera
2021-03-28, 22:51
  #6012
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Ja om man ber om te hos någon man inte känner så väl mitt i natten så betyder det väl något?
Drogpåverkad?
Psykos?
Propp i huvudet?

Om någon hade ringt på min dörr mitt i natten och bett om te hade jag ringt polisen eller ifrågasatt varför han ber om te mitt i natten. Om jag hade känt killen någorlunda som en lugn kille i vanliga fall hade jag blivit orolig.

”Ringt polisen”.. ja jag håller med, det låter väldigt hotfullt att be om te 🤦🏻‍♀️
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback