2021-01-24, 18:51
Medlem
Var ingenting illa jag menade med föregående inlägg. Jag tycker bara allt är så konstigt varför hjälper inte hans vänner till och aktivt letar? Jag tror inte att varken hans bror eller mor någonsin skulle få för sig att mörda honom, tvärtom skydda.
Men jag är lite fundersam över teorin som kommit upp innan ang umgänget.. någon i vänskapskretsen som kanske sneat ur på droger? Finns så många teorier därför tittar jag lite i alla.
Om det skulle vara ett mord säger vi, mot all förmodan och kroppen ligger i ån.
Hur stor är risken att kroppen kan ha flyttats på sen händelsen? Har det undersökts där vi nybyggena som det pratades om?? Stackars familj oavsett vad att behöva genomgå detta helvete.
Citera
2021-01-24, 18:52
Medlem
32åringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Jag tyckte mig se i ett inlägg tidigare du hade då hade du en markering ovanför bron. Var det en markering för där hundarna markerat eller vad menade du med din markering?.
Ja det stämmer. Det var information som kom från De79 i inlägg 3513 i tråden som hade sett när polisen var där och dök.
Citera
2021-01-24, 18:57
Medlem
MB har fått en snedtändning av någon drog. Fått panik och sprungit iväg, ramlat i ån och drunknat.

Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
vad tror ni har hänt?
Citera
2021-01-24, 19:01
Citat:
Ursprungligen postat av 32åringen
Ja det stämmer. Det var information som kom från De79 i inlägg 3513 i tråden som hade sett när polisen var där och dök.
Men om nu flödet går in mot stan och hundarna markerar ovanför bron. Det är ju i så fall i fel riktning mot vad flödet på Lagan är.
Då skulle ju istället M fallit i ån längre bort på Sickenvägen och inte från bron. Det är väl det jag tycker är lite konstigt.
Citera
2021-01-24, 19:08
Medlem
I veckan som kommer skall man göra dykningar i Lagan. Jag hoppas verkligen att man nu dyker tills grabben hittas. Helt vansinnigt att man inte kommit igång med detta i ett tidigare skede. Håller tummarna så att mamman och brorsan får ett snabbt besked och ett avslut på detta fruktansvärda.
Citera
2021-01-24, 19:11
Medlem
32åringens avatar
Citat:
Men om nu flödet går in mot stan och hundarna markerar ovanför bron. Det är ju i så fall i fel riktning mot vad flödet på Lagan är.
Då skulle ju istället M fallit i ån längre bort på Sickenvägen och inte från bron. Det är väl det jag tycker är lite konstigt.

Ja det stämmer. Men det kan ju vara så att han ramlat i vid brons nordvästra sida och sedan försökte simma in till land vid viken där hundarna markerade. Det är inte mer än max 50 meter dit.
Ett annat alternativ är att han har gått vidare på den delen av Sickingevägen som fortsätter från Norrleden ut mot väg 25 eller möjligen den andra grusvägen som löper utmed Lagans västra sida och ramlat i längre ut mot 25:an.
https://www.bildtagg.se/bild/rhyrwgm10cnp0an8rqey3
Citera
2021-01-24, 19:18
Citat:
Ja det stämmer. Men det kan ju vara så att han ramlat i vid brons nordvästra sida och sedan försökte simma in till land vid viken där hundarna markerade. Det är inte mer än max 50 meter dit.
Ett annat alternativ är att han har gått vidare på den delen av Sickingevägen som fortsätter från Norrleden ut mot väg 25 eller möjligen den andra grusvägen som löper utmed Lagans västra sida och ramlat i längre ut mot 25:an.
https://www.bildtagg.se/bild/rhyrwgm10cnp0an8rqey3
Kan du gör en markering på den bild du nu la upp där hundarna markerat. Det vore kanon.
Citera
2021-01-24, 19:18
Medlem
https://www.smalanningen.se/logga-in...ndigt-vansinne

Lite relaterat till detta.
Troligen är det väl ett svar på den filmen som nu är aktuell ang D och M.

Dock plusartikel.
Citera
2021-01-24, 19:33
Medlem
32åringens avatar
Citat:
Kan du gör en markering på den bild du nu la upp där hundarna markerat. Det vore kanon.

Användaren specielliot har gjort en jättebra karta med markeringar.

Hundarna markerade vid viken.
https://www.bildtagg.se/bild/xw7zd8426tp65i54up46g0li
Senast redigerad av 32åringen 2021-01-24 kl. 19:35.
Citera
2021-01-24, 19:34
Medlem
32åringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av specielliot
gjorde en karta med markeringar lite snabbt, väldigt osäker var på sickingevägen han frågat efter vägbeskrivning men kanske någon annan vet

https://www.google.com/maps/d/edit?m...cx&usp=sharing

Här är en bra karta med markeringar.
Citera
2021-01-24, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
I veckan som kommer skall man göra dykningar i Lagan. Jag hoppas verkligen att man nu dyker tills grabben hittas. Helt vansinnigt att man inte kommit igång med detta i ett tidigare skede. Håller tummarna så att mamman och brorsan får ett snabbt besked och ett avslut på detta fruktansvärda.

Man kan tycka att det tar tid.

Men ån Lagan är har en mycket stark ström.
Ån är dessutom väldigt mörk. Man ser inte många dm framför ögonen.
Det ligger extremt mycket träd och annat bråte i ån. Förr så roade sig de lokala dykarklubbarna att städa delar av ån och det är många båtar, cyklar, kundvagnar och en hel del annat bråte. Sen har ju en del badplatser under åren utsatts för försök till mord/misshandel etc då folk har kört ner pålar vid populära bryggor att hoppa ifrån.

Man ska även tänka på att kraftverket ligger bara en knappa kilometer härifrån. Det finns dessutom ett kraftverk i samhället Lagan som ån Lagan rinner igenom. Det finns även ett kraftverk i Åby som ligger snudd på ihop byggt med Samhället Lagan. Det finns även flera kraftverk i anslutning norr om både Samhället Lagan och Åby. Flodernas Vars flöde samman strålar i utkanten på Samhällena Till Ån Lagan som fortsätter sin färd genom Ljungby.

För att underlätta med dykningar så får man först släppa förbi en del vatten vid stationerna och evt köra turbinerna på lite mer belastning än vad man normalt kör för att bibehålla nivån i Ån.
Så om samhället Lagan och Åby Släpper förbi mer än vad de ska så måste Ljungbys kraftverk. Släpper Ljungby på mer så kommer det ge biverkningar söderut och i slutändan hela vägen ner till Laholm.

SÅ att Bara ringa och be de olika aktörerna om de kan "Sänka" nivån i Ån Lagan så tar det tid att just sänka nivån och att stoppa upp flödet så att ån rinner långsammare så att det blir mer gynnsamt att dyka i. Man ska även titta på de stora Ekonomiska bortfallen som alla Kraftverk gör vid denna procedur.

Ån Lagan var ju förra sommaren utsatt för en stor översvämning där nivån nedanför kraftverket i Ljungby var ca 3m högre än normalt. Detta är några oerhörda mängder vatten och vatten har en oerhörd kraft. Så att det pga detta ligger extra mycket skit i ån just nu är ju något man tar hänsyn till.

Söker man lite bakåt i nyhetsflödet så finns det mängder med bilder, filmer och reportage om de oerhörda mängder vatten som ån utsatts för. Man har ju varit orolig att både broar och kraftverk har underminerats av de stora flödena dessutom.

Just nu är ju vädret även rätt svajigt och med all snösmältning så bidrar även detta till extra mycket vatten som ska ta vägen någonstans.
Citera
2021-01-24, 19:36
Citat:
Användaren specielliot har gjort en jättebra karta med markeringar.

Hundarna markerade vid viken.
https://www.bildtagg.se/bild/xw7zd8426tp65i54up46g0li
Tack. Oj, så långt ifrån bron i fel flödesriktning. Hm.. intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in