2020-12-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Vad jag förstår är det den hunden som spårat tidigare, men finns det verkligen kvar doftmolekyler så länge. och om nu M ligger död på land,borde han väl lukta annorlunda. så hur säkra är dessa spårningar?

Dessa hundar som påstår det ena och det andra.....
Spårhundar kan inte få upp ngt spår så här långt efter om han inte är vid liv
Sökhundar kan. Om polisens hundar markerar i vatten så finns han säkert där. Frågan är bara var.
Spårhundarna har ju dock informerat anhöriga och polisen om att han gått till Tutaryd.
Citera
2020-12-27, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarprataren
Dessa hundar som påstår det ena och det andra.....
Spårhundar kan inte få upp ngt spår så här långt efter om han inte är vid liv
Sökhundar kan. Om polisens hundar markerar i vatten så finns han säkert där. Frågan är bara var.
Spårhundarna har ju dock informerat anhöriga och polisen om att han gått till Tutaryd.

Kan inget om hur hundar söker men utifrån att ha läst om dagens sök med hund har hunden gått i stort sett samma väg som M vid de två husen på Smalspåret och stannat vid vägen två gånger.
Svårt att tro att hunden inte har känt doften av M där.
Citera
2020-12-27, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De79
Ja exakt.

Hunden som söker i området nu har tydligen stannat två gånger vid en väg vid Smalspåret där M sågs sist. Han kan ha plockats upp där.
Hunden har även markerat vid ett område som de skulle fortsätta söka i.

Kan hundar ens känna lukt längre? Har det inte gått för lång tid nu? 🤷‍♀️ Lukten måste ju avdunsta ju längre tid som går tycker man ju, spåren är ju allt annat än färska nu
Citera
2020-12-27, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M029384nizze
Det är gjort !

Jätte bra gjort! Du kan vara anonym om du vill. Mycket bra om du ringt och talat om vad du vet. Tack
Citera
2020-12-27, 20:09
Medlem
Citat:
Tänkte skicka PM går inte du har inte varit medlem i 30 dagar.

Var det mig du ville skicka till? Ok synd att det inte går.
Citera
2020-12-27, 20:11
Medlem
Ja jag har ett bra kontakt med region syd, har ju haft en hel del kontakt när det gäller Lelle och några andra.
Citera
2020-12-27, 20:20
Medlem
Hur fick söket med hunden?
Citera
2020-12-27, 20:20
Medlem
Citat:
Ja jag har ett bra kontakt med region syd, har ju haft en hel del kontakt när det gäller Lelle och några andra.

Ok ingen aning om vad du menar.
Bara du ringt iaf 👍🏻
Citera
2020-12-27, 20:27
Medlem
Citat:

Ok läst igenom flera av dina inlägg. Du verkar veta mycket detaljer kring många försvinnanden du.
Citera
2020-12-27, 20:31
Medlem
Tre veckor nu. Var är killewn?
Citera
2020-12-27, 20:32
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssecajabe
Kan hundar ens känna lukt längre? Har det inte gått för lång tid nu? 🤷‍♀️ Lukten måste ju avdunsta ju längre tid som går tycker man ju, spåren är ju allt annat än färska nu
Nej det är lönlöst att tre veckor senare försöka orientera sig som Mattias gjorde med hjälp av en spårhund. Däremot är det väl möjligt att hitta ev klädesplagg etc, och en hund sägs också ha markerat vid en sjö i området.
Citera
2020-12-27, 21:05
Medlem
Märks tydligt att polisen är underbemannad. I dagens samhälle när vi mer än någonsin är i behov av polisens hjälp så är vi lämnade åt att klara oss själva. Hoppas folk förstår att vi får det samhälle vi röstar för.
Senast redigerad av divadnil 2020-12-27 kl. 21:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in