Citat:
Ursprungligen postat av
hoppandegrodan
Jag håller med om det sista. Att brorsan och vännerna vet något... Men om de inte gör det, så hade hans brorsa noll koll på sin tvilling. Verkligen noll koll. När jag bodde hemma med min jämnåriga bror i en håla så visste jag vad som hände min bror på ett eller annat sätt. Jag skulle definitivt ha koll på varför han får för sig att dra ut utan nödvändiga saker mitt i vintern... speciellt om jag hade varit på samma fest som honom. GÅR det ens att dölja ngt som att någon vill döda en?
Eller skiter D fullkomligt i M? Led ngn av psykisk ohälsa som påverkade dem emotionellt? Mtp fighterna... Var det M som upplevdes vilja sluta fightas på filmerna? Har aktivt valt att inte titta på just fight-filmen...
Gällande fightfilmerna, är det svårt att säga vem som är vem.
Lika svårt är det att bedöma om det var Mattias som filmades springandes längs med gatan och en tjej säger liknande, nu händer det någonting.
Den där strumpan som hittades skulle lika gärna kunna vara tvillingbrorsans. Det är det sjuka i det hela.
Vem tystar ungdomarna?
Avundsjuka som lett till mord?
Mycket anmärkningsvärt är bilbråket samt att mamman blev beordrad att gå hem, inte lägga sig i, av polisen. Vilka var det i bilen? Vad bråkades det om?
Det är nog tyvärr så att man har hållhakar och håller varandra om ryggen.
Vem av tvillingarna var bättre på vad? Konkurrens, framtidsplaner. Favorisering av mamma eller pappa? Varför i helvete sitter pappan i Thailand?
Jag tror att det blivit knas med något "prank". Mattias dog.