Citat:
Ursprungligen postat av
KIBy
Överdos av vad? Jag har pratat med drogjouren och frågat om hur vanligt det är att svenska 17åringar använder tex ecstasy i samband med alkohol på fester, inte vanligt alls enligt dom, ca 2% av svenska ungdomar gör det.. frågade också min 19åring som är ute en del och festar på helgerna om han kände till att det förekommer annat än alkohol, han umgås i en ganska stor bekantskapskrets. Jodå, med dom är inte många, de flesta håller sig till alkohol blev hans svar, så jag undrar, är det en trådsanning att Mattias tog andra droger än alkohol? Gick ju tydligen bra i skolan och han var bra i friidrott, rimmar inte så bra med droger.. men något har ju uppenbarligen hänt eftersom han är puts väck, stackars kille..
Du måste verkligen vara lättlurad som tror att din 19 åring berättar hela sanningen för dig.
Du har ingen aning om vad du pratar om men fortsätt du leva i din skyddade verkstad.
I dag och även för 30 år sedan testade ungdomar droger och det är vanlig på högstadiet.
Varför tror du annars att polisen har börjat gå med narkotikahundar på skolorna?
Bara googla "narkotikahundar på skolor" så får du se själv.
Att killarna träffades hemma hos en killes föräldrar och hade lite fest i deras källare är bara positivt för då har föräldrarna lite koll på vad som händer.
Hellre det än att dom dräller ute någonstans och vad som helst kan hända.
Nu hände ju nåt i alla fall, frågan är bara vad?
Är det klarlagt att dom använde fentanylplåster? Det är ju riktigt farligt för det är så mycket starkare än heroin och allt för lätt att överdosera.
Var det såna kan det ha blivit en snedtändning med svår ångest, eller en överdos med krampanfall och/eller andningsstillestånd som följd.
Den stora frågan är varför han lämnade utan skor och jacka???
Gick han själv eller blev han utburen för att dölja att något har gått fel och han dog?