2020-12-21, 20:12
Medlem
Jag kanske inte är bästa detektiven som någon skrev
Jag engagerar mig i detta forum väldigt sporadiskt och i tillfällen som nu när det inte finns så mycket annat o göra
Jag blir dock väldigt berörd när det händer något som nu hänt med barn i liknande ålder med mina egna barn
Kan inte släppa vad som hänt barnet
Jag bor inte i Ljungby och har inga rykten därifrån o berätta
Jag bor i en stad några mil ifrån och har hört av min ungdom som hört från kompis som hört rykte att det kom ett par folk utanför festen, på gatan, ett par folk som var kända för o sälja droger
Kan det vara så så kan det ju oxå vara så att pojken insåg att bättre fly än fäkta och tog ett annat håll ut ur huset han var i än det håll han kom in
Och vad som sen hände ?
Citera
2020-12-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Återigen , vad tror ni hände den saknade timmen mellan Ågårdsvägen och Smalspåret. och när kom anmälan om försvinnandet in till Polisen?

Tror att M smet ut för att träffa några, kanske i närheten och fått i sig nåt eller rökt nåt och så har han snedtänt, kanske slagit sönder något eller gjort något annat och därför sedan blivit jagad eller kanske han inte betalade för sig eller så träffade han på några så kallade bråkstakar som ville slåss ? Sedan kommer han springandes i hög fart på Smalspåret, det är sedan det händer något, kanske en olyckshändelse eller att någon blivit arg och tappat besinningen, han kan har blivit puttad i ån, blivit jagad in i skogen, ramlat på en sten, gömt sig någonstans och kommer inte ut ?
Det kan ha hänt så många olika saker ? Men en sak är säker och det är att:
någon har gjort något och alla säger inte riktigt hela sanningen, förmodligen för att rädda sitt eget skinn ! Så tragiskt bara att en ung kille, ett barn ska försvinna, tragiskt att föräldrarna ska behöva gå i ovisshet, det är inte okey !
Citera
2020-12-21, 21:38
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Jag kanske inte är bästa detektiven som någon skrev
Jag engagerar mig i detta forum väldigt sporadiskt och i tillfällen som nu när det inte finns så mycket annat o göra
Jag blir dock väldigt berörd när det händer något som nu hänt med barn i liknande ålder med mina egna barn
Kan inte släppa vad som hänt barnet
Jag bor inte i Ljungby och har inga rykten därifrån o berätta
Jag bor i en stad några mil ifrån och har hört av min ungdom som hört från kompis som hört rykte att det kom ett par folk utanför festen, på gatan, ett par folk som var kända för o sälja droger
Kan det vara så så kan det ju oxå vara så att pojken insåg att bättre fly än fäkta och tog ett annat håll ut ur huset han var i än det håll han kom in
Och vad som sen hände ?

Det är väl inte bästa teorin? Men som förälder hade jag blivit helt galen! Han ska ju bara hittas.
Citera
2020-12-21, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Det finns digitala spår som polisen kan använda. Vilka befann sig i kvarteret under timmarna 00-0400 på morgonen. Vilka telefoner hade aktivitet och var pingade mobilerna.
Att titta på de digitala spåren kan ge mycket information. Vilka mobiler lämnar masten i området för att sedan pinga på en annan mast därifrån... och kanske tillbaka igen. Bensinmackarna har kameror.. vad finns på dessa? Vem har lämnat orten? vem är med Missing People att leta varje gång?

Så gör man grundarbetet så kommer man att lösa detta.
Tutaryd borde man väl snabbt kunna kolla telefoner . som rört sig mitt i natten. Gissar att alla master nu är tömda på info vid det här laget.. Nån som vet om det är mycket trafik på natten på 25:an?
Citera
2020-12-21, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Det är väl inte bästa teorin? Men som förälder hade jag blivit helt galen! Han ska ju bara hittas.
Håller med dig! Hittar inga fler ord, vad händer med de föräldrar som hade ansvar för festen, kan väl inte sluta så kul för dem?
Citera
2020-12-21, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigenbo
Jag sj hadde ju mkt hellre köpt ut tom till min 17 åring å veta vad och hur mkt hen dricker än att dom är ute och dräller hellre dom är några st å spelar spel å däckar hemma i fotöljen än att få i dig skit å däcka i nått dike nån stans
Ofta fungerar det bättre att inte förbjuda å vet ävrn mina egna föräldrar sa till mig många ggr bättre du ber att vi köper ut åt dig än att du får i dig nån skit.
Håller helt med om detta. Tillät fest hemma där jag hade viss koll och i alla fall visste var de var. Var ofta chaufför också och kom tidigt till upphämtningsplatsen så jag hann få koll på läget och såg vem de umgicks med.,
Citera
2020-12-21, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Jo, så kan det vara, liite märkligt med hela festen, där det påstås ha varit 2 föräldrar i huset, jag hade personligen aldrig gått med på att låta sonen ha "suparfest" med kompisar hemma hos oss och jag visste om det, never ever och bara 17 åringar..
det är väl inget konstigt att 17 åringar är hemma hos kompisar. Som förälder vill man ju veta vilka som är där dock. Nåt som föräldrarna i huset säkert delat med till EB.. Jag tror nog inte att killarna lagt upp det att det är en "suparfest". Gissar att det smugits i n sprit ev..
Citera
2020-12-21, 23:01
Medlem
Citat:
Eh, jo, jag skrev nyss om min minsting, 19 år. Jag skulle aldrig gå med på en suparfest för ungdomar där jag själv också är hemma, never ever, vi såg ju konsekvenserna av hur det gick till där, Mattias är försvunnen. Hur blir det för dessa föräldrar tro som tydligen var hemma när grabbfesten pågick? Så tragiskt alltihop..

Ja, du låter som en riktig rolig typ. Måste väl ändå kännas bättre att du vet att din ”minsting”, på vuxna 19 år, sitter i källaren och har det trevligt med sina kompisar över lite öl än att hen ränner runt på stan?

Men du kanske tvingar på minstingen cykelhjälm när det ska knallas till den lokala mataffären och köpas lördagsgodis också?
Citera
2020-12-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Jag tror inte bara att du är nära sanningen, utan rätt på den. Tyvärr så slutade säkerligen Mattias liv och framtid just här. Lampan slocknade och ljudet tonade ut. Natten blev tyst, tom och svart
Finns bänken kvar som är på streetview på bron ? Ser ju ut som man kan sitta på räcket vid denna. Bakom är en lyktstolpe. Ser det ut så här fortfarande?
Citera
2020-12-21, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
På denna bro är det vanligt, när man metar eller använder kastspö, att gå ut på de delar som är utanför staketen. Han kan ju ställt sig på någon av dessa för att pissa och ramlat i. Just vid denna bron upplever man att Lagan är väldigt strömt. Om strömmen dragit ner honom, så lär det dröja till senvåren innan han flyter upp. Sickingebron är anslutningen till Smalspåret och villaområdena på Replösa. För han kan ju gått tillbaka mot festen igen och stannat till på bron.
Länk ---> Bron, Sickingevägen
Finns bänken kvar som är på bron? Ser ju ut som man kan sitta på räcket där.
Citera
2020-12-21, 23:17
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Överdos av vad? Jag har pratat med drogjouren och frågat om hur vanligt det är att svenska 17åringar använder tex ecstasy i samband med alkohol på fester, inte vanligt alls enligt dom, ca 2% av svenska ungdomar gör det.. frågade också min 19åring som är ute en del och festar på helgerna om han kände till att det förekommer annat än alkohol, han umgås i en ganska stor bekantskapskrets. Jodå, med dom är inte många, de flesta håller sig till alkohol blev hans svar, så jag undrar, är det en trådsanning att Mattias tog andra droger än alkohol? Gick ju tydligen bra i skolan och han var bra i friidrott, rimmar inte så bra med droger.. men något har ju uppenbarligen hänt eftersom han är puts väck, stackars kille..
Du måste verkligen vara lättlurad som tror att din 19 åring berättar hela sanningen för dig.
Du har ingen aning om vad du pratar om men fortsätt du leva i din skyddade verkstad.

I dag och även för 30 år sedan testade ungdomar droger och det är vanlig på högstadiet.
Varför tror du annars att polisen har börjat gå med narkotikahundar på skolorna?
Bara googla "narkotikahundar på skolor" så får du se själv.

Att killarna träffades hemma hos en killes föräldrar och hade lite fest i deras källare är bara positivt för då har föräldrarna lite koll på vad som händer.
Hellre det än att dom dräller ute någonstans och vad som helst kan hända.

Nu hände ju nåt i alla fall, frågan är bara vad?
Är det klarlagt att dom använde fentanylplåster? Det är ju riktigt farligt för det är så mycket starkare än heroin och allt för lätt att överdosera.
Var det såna kan det ha blivit en snedtändning med svår ångest, eller en överdos med krampanfall och/eller andningsstillestånd som följd.

Den stora frågan är varför han lämnade utan skor och jacka???
Gick han själv eller blev han utburen för att dölja att något har gått fel och han dog?
Citera
2020-12-21, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du måste verkligen vara lättlurad som tror att din 19 åring berättar hela sanningen för dig.
Du har ingen aning om vad du pratar om men fortsätt du leva i din skyddade verkstad.

I dag och även för 30 år sedan testade ungdomar droger och det är vanlig på högstadiet.
Varför tror du annars att polisen har börjat gå med narkotikahundar på skolorna?
Bara googla "narkotikahundar på skolor" så får du se själv.

Att killarna träffades hemma hos en killes föräldrar och hade lite fest i deras källare är bara positivt för då har föräldrarna lite koll på vad som händer.
Hellre det än att dom dräller ute någonstans och vad som helst kan hända.

Nu hände ju nåt i alla fall, frågan är bara vad?
Är det klarlagt att dom använde fentanylplåster? Det är ju riktigt farligt för det är så mycket starkare än heroin och allt för lätt att överdosera.
Var det såna kan det ha blivit en snedtändning med svår ångest, eller en överdos med krampanfall och/eller andningsstillestånd som följd.

Den stora frågan är varför han lämnade utan skor och jacka???
Gick han själv eller blev han utburen för att dölja att något har gått fel och han dog?
Om han blev utburen för att han dog, hur förklarar du då att han sprungit runt och knackat på dörrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in